"Grannen eldade upp mitt hus. Vad ska jag göra?"

"Du måste tänka på grannsämjan. Gå över till honom med en flaska whisky och kanelbullar så ska du se at ni blir vänner."
 
  • Haha
BSOD och 1 till
  • Laddar…
T Troberg skrev:
"Du måste tänka på grannsämjan. Gå över till honom med en flaska whisky och kanelbullar så ska du se att ni blir vänner."
Eller bjud över honom på korv och långburk innan glöden falnar! 🌭🍺🌭🍺🌭🍺
 
  • Haha
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Düsseldorff
T Troberg skrev:
"Grannen eldade upp mitt hus. Vad ska jag göra?"

"Du måste tänka på grannsämjan. Gå över till honom med en flaska whisky och kanelbullar så ska du se at ni blir vänner."
Det är långburk och vetekrans som gäller numera. 14 långburk. Häng med för helvete, det är ju din tråd!
 
  • Haha
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Düsseldorff
F fribygg skrev:
Har du sökt rivningslov?
Det är väl han som ska söka? Är ju hans garage??
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Det är väl han som ska söka? Är ju hans garage??
Var hans garage! Tempus för f-n, tempus! 🤬
 
  • Haha
  • Gilla
Dilato och 5 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Var hans garage! Tempus för f-n, tempus! 🤬
Har du kollat i Fornsök innan du började kasta sten?
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
S surfarn skrev:
Det här var en riktig skit-tråd. Jag vill ha tillbaka de 20 min jobbtid jag slösade på att läsa
Du ska vara glad du får 20 minuter på flexkontot. Jag har inte läst tråden men har en uppfattning om frågeställning och tidigare svar ändå, så ingen plustid tyvärr.
 
Düsseldorff
P Pin skrev:
Du ska vara glad du får 20 minuter på flexkontot. Jag har inte läst tråden men har en uppfattning om frågeställning och tidigare svar ändå, så ingen plustid tyvärr.
Skulle aldrig falla mig in att läsa någon annans inlägg (folk är ju dumma i huvudet) men det hindrar mig inte från att vara dryg och spydig till höger och vänster. Jag brukar blanda in lite inkorrekt sakkunskap också, som lök på långburken.
 
  • Gilla
  • Haha
blackarrow och 8 till
  • Laddar…
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Det är väl han som ska söka? Är ju hans garage?
Se nu till att DU får in rivningsansökan till berörd kommun redan i dag, orimligt att myndigheten ska få en massa extra besvär för att du inte respekterar och följer regelverket.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
N Niq skrev:
Jag har en grusväg på ca 300m som är en privat väg som jag själv underhåller. Det är förbjudet för andra att köra där med motorfordon. Men där är ofta folk som går och cyklar. Det måste väl vara rimligt att jag begär att dom ska betala för det slitage dom orsakar när dom går där.
Typiskt Byggahyss att inte svara på seriösa frågor utan bara flamsa.

Svaret är ja: det är rimligt och du bör använda tonkilometermetoden när du räknar. På det betalar barn mindre än vuxna och lättviktare mindre än tungviktare. Om t.ex. ett barn på 10 kg springer 500 meter av din väg motsvarar det om en vuxen på 80 hade cyklat 2 meter.
 
  • Gilla
  • Haha
Maria T och 4 till
  • Laddar…
Düsseldorff
F fribygg skrev:
Se nu till att DU får in rivningsansökan till berörd kommun redan i dag, orimligt att myndigheten ska få en massa extra besvär för att du inte respekterar och följer regelverket.
Nu tycker jag att du ställer krav på mig. Som 90-talist är jag uppväxt med inställningen att allt alltid är någon annans fel och att jag inte behöver ta ansvar för något överhuvudtaget.
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Nu tycker jag att du ställer krav på mig. Som 90-talist är jag uppväxt med inställningen att allt alltid är någon annans fel och att jag inte behöver ta ansvar för något överhuvudtaget.
Har du ens tänkt på att du förmodligen frigör en massa byggrätt på granntomten med ditt rivande?
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit
  • Laddar…
Düsseldorff
F fribygg skrev:
Har du ens tänkt på att du förmodligen frigör en massa byggrätt på granntomten med ditt rivande?
Jag har inte tänkt överhuvudtaget! Jag gör vad som faller mig in! Sluta tjafsa med mig!
 
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Jag har inte tänkt överhuvudtaget! Jag gör vad som faller mig in! Sluta tjafsa med mig!
40210, 40211, 40212, 40213, 40215, 40217, 40219, 40221, 40223, 40225, 40227, 40229, 40231, 40233, 40235, 40237, 40239, 40468, 40470, 40472, 40474, 40476, 40477, 40479, 40489, 40545, 40547, 40549, 40589, 40591, 40593, 40595, 40597, 40599, 40625, 40627 och 40629




(Düsseldorfs olika postnummer)
 
  • Gilla
  • Haha
Dilato och 3 till
  • Laddar…
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Jag har inte tänkt överhuvudtaget! Jag gör vad som faller mig in! Sluta tjafsa med mig!
Att på detta sätt sätta sig över det kommunala regelverket är värre än marksänkningen/varggropen du skrev om förra veckan...
 
  • Gilla
  • Haha
Düsseldorff och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.