Haft Bahnhof i 5 år snart, nöjd än
Men visst är det trist att missa rabatter som endast erbjuds nya kunder.
 
T
Haft dom sen 2012 och betalat 169 kr för 100/10 som var priset där och då.
När jag kontrollerade nu så var priset 99kr , ringde dom då om detta i tron att dom skulle erbjuda någon kompensation och vilja att behålla en trogen kund men det var tydligt att dom skiter i.

"Vi har ingen skyldighet att kontakta kunder och sänka priset eller erbjuda något extra i efterhand" var svaret.

Så jag kommer byta nu till en annan leverantör pgr av deras dåliga kundbemötande.

Så kolla era priser för många betalar för mycket idag.
 
T TH885 skrev:
Haft dom sen 2012 och betalat 169 kr för 100/10 som var priset där och då.
.
169kr låter nästan för bra för att vara sant, hur kan det vara så billigt ? Hög anslutningsavgift ? Googlade lite fick ingen träff under 259kr
 
T TH885 skrev:
Haft dom sen 2012 och betalat 169 kr för 100/10 som var priset där och då.
När jag kontrollerade nu så var priset 99kr , ringde dom då om detta i tron att dom skulle erbjuda någon kompensation och vilja att behålla en trogen kund men det var tydligt att dom skiter i.

"Vi har ingen skyldighet att kontakta kunder och sänka priset eller erbjuda något extra i efterhand" var svaret.

Så jag kommer byta nu till en annan leverantör pgr av deras dåliga kundbemötande.

Så kolla era priser för många betalar för mycket idag.
Tycker tvärtom att det är helt rätt bemötande, denna skit att kunder skall ringa för att pruta ner abonnemang är helt stört. Bra av Bahnhof. Och förövrigt helt otroligt billigt, jag antar att du menade 199, vilket nog är ganska svårt att matcha.
 
T
Nej 99kr, men det är stadsnät

Men det är inte poängen , poängen är att dom sänkt priset under tiden man varit kund och inte meddelat detta utan fortsätter att kassera in mer pengar än dom ska för samma tjänst.
Mao så lurar dom en trogen kund medvetet på ett högre pris än en ny kund får vilket inte känns schysst.
 
Vad är det för stadsnät? Jag har också stadsnät, men 140 kr dyrare/månad (299). Länka gärna till ditt stadsnät.

Vill man ha billigare är det ju bara att ändra operatör nån gång per år. Så fort man sagt upp abonnemang så får operatör inte spara kunddata, så de kan i framtiden inte se att man redan varit kund. I vårt fd sommarhus brukade vi aktivera Ownit i maj-juni och körde fram till höstkanten, fick alltid någon rabatt, nåt år 3 första månaderna gratis.
 
T TH885 skrev:
Nej 99kr, men det är stadsnät

Men det är inte poängen , poängen är att dom sänkt priset under tiden man varit kund och inte meddelat detta utan fortsätter att kassera in mer pengar än dom ska för samma tjänst.
Mao så lurar dom en trogen kund medvetet på ett högre pris än en ny kund får vilket inte känns schysst.
Men så gör i stort sett alla operatörer, man får ligga på själv.
 
omar8 omar8 skrev:
Hej
Är Bahnhof så dåligt som många säger? Någon som har något positivt att säga om dem?
Vad tycker du om de andra företagen som exempel.
miniTel
Bredbandsson
Några kommentarer.
bra eller dåliga !
Jag bor i en lägenhet i stan Helsingborg
Öresundskraft AB
Jag själv har Bahonhof. Och har haft det. I dryga 3år. Det har bara krånglat. Två gånger 👌👌 Bor strax utanför Halmstad. Har 1000 - 1000. Och får nästan 700 Mbit/s både Ner och Upp 👌👌
 
  • Skärmbild av Speedtest med höga hastigheter för nedladdning och uppladdning, redo att starta ett nytt test.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skärmbild visar internet hastighetstest med höga nedladdning- och uppladdningshastigheter; resultatlogg och applikationsdocka syns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Fast...


Du säger att du betalar för 1000 och får "nästan" 700 och dina bilder visar 600+

Du är alltså närmre 500 än de 1000 du betalar för och du är nöjd?
Vi konsumenter behöver stå upp för våra rättigheter mer än vi gör när det handlar om anslutningar.
Varför har vi blivit så förlåtande här? Om ICA säljer 1Kg köttfärs för 100kr men om du väger den hemma är det bara 700gr så hade det varit en skandal.
 
  • Gilla
Nalleman64 och 1 till
  • Laddar…
G gaidin skrev:
Fast...


Du säger att du betalar för 1000 och får "nästan" 700 och dina bilder visar 600+

Du är alltså närmre 500 än de 1000 du betalar för och du är nöjd?
Vi konsumenter behöver stå upp för våra rättigheter mer än vi gör när det handlar om anslutningar.
Varför har vi blivit så förlåtande här? Om ICA säljer 1Kg köttfärs för 100kr men om du väger den hemma är det bara 700gr så hade det varit en skandal.
Vist jag skrev nästan 700 Ner och Upp. Men jag skickar med. En bild. Kolla på den !!

Jag får 753 Ner och 726 Upp. Det är ju nästan 700 👌👌

Sedan har jag en i3 processor. Och 16gig ram. Och använder en. USB Wifi tp link. Till min lapptopp. Så det är ju inte. Så dåligt av. Min lapptopp. Att klara av nästan 700 Mbit/s.

Hade jag nu haft en. i7 processor och typ 16 gig ram. Så hade datorn. Klarat av 900 Mbit/s. För min USB Wifi tp Link. Klarar 1.200 Mbit/s
 
  • Gilla
klaskarlsson
  • Laddar…
Teddy_Nallen Teddy_Nallen skrev:
Vist jag skrev nästan 700 Ner och Upp. Men jag skickar med. En bild. Kolla på den !!

Jag får 753 Ner och 726 Upp. Det är ju nästan 700 👌👌

Sedan har jag en i3 processor. Och 16gig ram. Och använder en. USB Wifi tp link. Till min lapptopp. Så det är ju inte. Så dåligt av. Min lapptopp. Att klara av nästan 700 Mbit/s.

Hade jag nu haft en. i7 processor och typ 16 gig ram. Så hade datorn. Klarat av 900 Mbit/s. För min USB Wifi tp Link. Klarar 1.200 Mbit/s
 
  • Skärmbild av en internethastighetstestapplikation som visar höga nedladdnings- och uppladdningshastigheter, med "STARTA"-knappen i centrum.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är ju inte. Närmare 500 Mbit/s. Ligger ju på lite över 500 + 150 Mbit/s.
 
Teddy_Nallen Teddy_Nallen skrev:
Det är ju inte. Närmare 500 Mbit/s. Ligger ju på lite över 500 + 150 Mbit/s.
Varför mäter du hastigheten enbart via wifi?
 
A A-Man_08 skrev:
Varför mäter du hastigheten enbart via wifi?
Jag har prövat. Via sladd också. Men min lapptopp. Klarar bara mellan. 600 till 700 Mbit/s Upp och Ner. Eftersom jag bara. Än så länge. Har en i3 processor. I den. Och 16 gig i ram. Och en SSD hårddisk.

När teknikerna. Var hos mig och min kan. Och kopplade in fiber. Så mätte dom. Hastigheten med deras lapptopp. Och dom kom upp. I lite över 900 Mbit/s 👌👌

Så skaffar jag mig en. Lapptopp med en i7 processor. Och med samma. Som jag har i min. Med 16 gig i ram. Som teknikern. Hade i sin. Så kommer jag komma. Upp i runt 900 Mbit/s upp och ner 👌👌
 
N
Teddy_Nallen Teddy_Nallen skrev:
Det är ju inte. Närmare 500 Mbit/s. Ligger ju på lite över 500 + 150 Mbit/s.
Tror han menar att du ligger närmare 500 än de 1000 du betalar för.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.