C
S Saxdaling skrev:
På vad, på vem ???????????
Kolla filmklippet...
 
E
C cpalm skrev:
Kolla filmklippet...
Vilket klipp?
 
  • Gilla
Saxdaling
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Erkänn att du bara är avundsjuk! 😄
Videon kan bara ses via Youtube. Skulle aldrig falla mig in att använda Youtube.
 
  • Haha
Dilato och 1 till
  • Laddar…
S Saxdaling skrev:
Fel! Jag har inte fått någon förklaring. Väldigt dålig stil!
Acceptera bara att moderaterna är de styrande, och miss förstånd representerar dem. Fast jag tror hon är gift så det borde nog vara mrs.
 
S Saxdaling skrev:
Menar du på fullt allvar att vi inte ska få säga vad vi tycker? Jag tolkar dig så. Du menar alltså att vi bara ska lalla omkring här i forumet och vara allmänt trevliga. Inte kritisera någon eller något. Ett sådant forum är ju totalt meningslöst.
Det menar jag på fullt allvar, men det gäller ju bara de här trådarna som särskilt markerats att vi inte ska kritisera i. Tänk dig dessa tre kommentarer:
1. Åh vad fint!
2. Jag tycker inte det blev bra.
3. Nej, det är nog inget problem. Sån där panel är falsad och avsedd att monteras utan läkt eller lock.

Jag uppfattar att du är orolig att bara typ 1 blir kvar om man tar bort typ 2. Men även typ 3 blir ju kvar.
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Mikael_L
Man kan väl helt enkelt bete som man gör i verkliga livet.
Om jag har en kompis eller kollega eller nåt sånt som stolt visar upp sitt nybygge, som de lagt ner både en massa pengar och själ i, så vräker man väl inte ut sig något om att det ser ut som en sopcontainer.

Man säger väl något i stil med "Ja det där var helt klart annorlunda, kanske snyggt på sitt sätt, men passar verkligen inte alla, jag själv skulle nog inte byggt så!"
Och så kan man ju även skriva på ett forum.

Man kan ju faktiskt kritisera, men utan att försöka mörda samtidigt.

Men sen kan jag tänka att i hela mitt liv stöter jag på så mycket som inte passar mig, saker jag inte gillar, åsikter jag inte gillar, reklam jag inte gillar ...
Jag måste verkligen inte gå och meddela min åsikt hela tiden, jag har annat för mig än att bli "en man som heter Ove".
Det räcker gott och väl att jag tar tag i det som verkligen påverkar mig (samt att jag har den minsta chans att påverka tillbaka), sen lägger jag resten av min energi på positivitet och positiva saker. (Lyckas naturligtvis inte alltid, men en schysst inställning i alla fall)
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 12 till
  • Laddar…
Mikael_L
Marlen Eskilsson Marlen Eskilsson skrev:
Om någon är vänlig nog att visa oss sitt hus så är det fullt rimligt att vi är både tacksamma, trevliga och visar dem respekt. Om du hade kommit hem till mig och sagt sådär hade jag kastat ut dig.
Dock en liten skillnad.
Här är det någon som kommer hem till mig, och visar upp sitt hus (genom dataskärmen dock).

Men detta är bara en randanmärkning, du har rätt ändå, även om huset kastar sig på mina ögon när jag sitter och slösurfar.
Man har ju ett scrollhjul på musen och en bakåtknapp i webläsaren för att snabbt komma vidare till sånt man gillar och sånt som är intressant, ifall man råkat navigera fel.
 
Här är det ingen jag känner som visar upp sitt hus. Det är en kommersiell sida som visar upp ett hus för att få trafik. Då kan man inte förvänta sig samma hänsyn.

Samtidigt finns det ju kommentarer som är något konstiga. Som att man inte skulle acceptera om grannen byggde så. Det får man helt enkelt göra. Man har inte den makten över grannen.
 
  • Gilla
Jaif och 1 till
  • Laddar…
D Daniel 109 skrev:
Här är det ingen jag känner som visar upp sitt hus. Det är en kommersiell sida som visar upp ett hus för att få trafik. Då kan man inte förvänta sig samma hänsyn.

Samtidigt finns det ju kommentarer som är något konstiga. Som att man inte skulle acceptera om grannen byggde så. Det får man helt enkelt göra. Man har inte den makten över grannen.
Speciellt om man skriver "tuff tillbyggnad" och sedan är det en plåtinklädd låda i udda former...
 
Fairlane
D Daniel 109 skrev:
Här är det ingen jag känner som visar upp sitt hus. Det är en kommersiell sida som visar upp ett hus för att få trafik. Då kan man inte förvänta sig samma hänsyn.
Någon visar ju upp sitt hus. Att du inte känner den individen personligen gör att det är helt ok att angripa på ett sätt som inte varit ok om du känt personen?

Om det är din åsikt så håller jag inte med. Jag tycker man kan respektera människor och deras känslor även om man inte känner dem.
 
  • Gilla
BirgitS och 1 till
  • Laddar…
sysmali
Mikael_L Mikael_L skrev:
Man kan väl helt enkelt bete som man gör i verkliga livet.
Om jag har en kompis eller kollega eller nåt sånt som stolt visar upp sitt nybygge, som de lagt ner både en massa pengar och själ i, så vräker man väl inte ut sig något om att det ser ut som en sopcontainer.

Man säger väl något i stil med "Ja det där var helt klart annorlunda, kanske snyggt på sitt sätt, men passar verkligen inte alla, jag själv skulle nog inte byggt så!"
Och så kan man ju även skriva på ett forum.

Man kan ju faktiskt kritisera, men utan att försöka mörda samtidigt.

Men sen kan jag tänka att i hela mitt liv stöter jag på så mycket som inte passar mig, saker jag inte gillar, åsikter jag inte gillar, reklam jag inte gillar ...
Jag måste verkligen inte gå och meddela min åsikt hela tiden, jag har annat för mig än att bli "en man som heter Ove".
Det räcker gott och väl att jag tar tag i det som verkligen påverkar mig (samt att jag har den minsta chans att påverka tillbaka), sen lägger jag resten av min energi på positivitet och positiva saker. (Lyckas naturligtvis inte alltid, men en schysst inställning i alla fall)
Jag håller med, bete dig online som du gör ute i verkligheten.

Men, med det sagt så finns det ju människor i verkligheten som inte följer normen och är lite udda utan filter. Kanske diagnoser. De personerna lär också finnas på olika forum.
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Mikael_L
sysmali sysmali skrev:
så finns det ju människor i verkligheten som inte följer normen och är lite udda utan filter. Kanske diagnoser. De personerna lär också finnas på olika forum.
Ja så är det också förstås.
Så det hör också till livet att försöka lära sig att inte ta åt sig så mycket av enstaka andras åsikter.

Men forum och bilkörning, verkar locka fram det sämsta hos människan, i alla andra sammanhang är vi mer socialt kompetenta - generellt.
 
  • Gilla
Fairlane
  • Laddar…
Mikael_L
Det finns ett tillfälle där jag snabbt blir elak på riktigt.
Det är dörrknackande försäljare.
För det mesta funkar det bra, jag tillkännager ett tydigt, men inte helt otrevlig "NEJ", på något vis, ofta innan de ens har hunnit börja sin svada.
Jag brukar väl säga något i stil med "Vet du, vi ska spara tid här, jag säger nej med en gång helt enkelt".

De flesta fattar direkt och går till nästa hus, men en del har tänkt klistra sig fast, och då stiger min otrevlighetsnivå mycket hastigt.
 
  • Gilla
KjellTimell
  • Laddar…
Fairlane Fairlane skrev:
Någon visar ju upp sitt hus. Att du inte känner den individen personligen gör att det är helt ok att angripa på ett sätt som inte varit ok om du känt personen?

Om det är din åsikt så håller jag inte med. Jag tycker man kan respektera människor och deras känslor även om man inte känner dem.
Det är tämligen normalt att folk pratar mer rätt fram om folk de inte känner och är närvarande än de som sitter runt bordet. Här är det inte husägaren som är part i samtalet.

Nu känner jag mig inte träffad efter som jag inte är en av dem som kritiserat huset i fråga. Även om det inte är min stil.
Inlägg jag fått raderade tidigare är sådana som jag absolut skulle kunnat säga till personer jag känner.

Tex, är verkligen ett oisolerat växthus ett orageri?

Eller att påpeka problemet med ljusföroreningar om någon vill ha hjälp med fasadbelysning. Sådant får man inte skriva här. Uppenbarligen överensstämmer det inte med forumets ägares uppfattningar.
 
D Daniel 109 skrev:
Det är tämligen normalt att folk pratar mer rätt fram om folk de inte känner och är närvarande än de som sitter runt bordet.
Men om du sitter med ett gäng polare runt ett bord och pratar om ett hus, fäller du samma omdömen om huset och husägaren/byggherren om du tror att det "stannar i gruppen" jämfört med om samtalet spelas in, transkriberas och levereras till vederbörande?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.