Staty föreställande antik figur med citatet "Meh, good enough." – Mediocrates, ett ordspel på medelmåttighet.
 
  • Gilla
  • Haha
Kretikos och 9 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Provat att sätta klinkers för första gången. Det ska bli intressant att se hur det blir. Rätt pyssligt, speciellt att veta om man har rätt konsistens på fixet. Jag tänker dock ofta som Pippi; "Det har jag aldrig provat förut så det går nog bra".

I värsta fall får man väl bila bort och göra om, detta är helt okritiskt och ska förhoppningsvis bara finnas några år så jag ser det som ren övning.

[bild]
Jag gick en kurs för ~ 20 år sedan ’Learn by Failing’ skapad av ’Livet’.
Det ger med sig och man lär sig.
Lycka till! 🙂👍
 
U Utsliten och utdömd skrev:
Rev kattvinden, vi har ju ändå ingen katt.
[bild]
[bild]
Vore inte ett kattköp enklare? 🫣🐈😉
 
  • Haha
  • Gilla
Appendix och 6 till
  • Laddar…
tommib
Apropå plattsättning, visst går det att skura bort fix från plattorna om man har drällt? Vågar inte testa än men om det inte går blir det nog ett inlägg i en viss annan tråd...
 
tommib tommib skrev:
Apropå plattsättning, visst går det att skura bort fix från plattorna om man har drällt? Vågar inte testa än men om det inte går blir det nog ett inlägg i en viss annan tråd...
Gör det direkt så blir det enklare , annars får du stå på alla fyra länge….
 
  • Gilla
Henningelvis och 2 till
  • Laddar…
tommib
Tacktack. Var rädd att plattorna skulle röra sig men det hade i huvudsak stelnat. En av de små nere till höger var inte helt fixerad så jag väntar lite med att skrubba det sista där.

Renoveringsarbete, läggning av svarta gummimattor på golv, verktyg, röd hink syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Relaterad fråga: måste man ha en sån fogsvamp när man fogar eller går det bra med något annat? Känns fånigt att köpa ett sånt set för en yta som är < 1 kvm.
 
tommib tommib skrev:
Tacktack. Var rädd att plattorna skulle röra sig men det hade i huvudsak stelnat. En av de små nere till höger var inte helt fixerad så jag väntar lite med att skrubba det sista där.

[bild]

Relaterad fråga: måste man ha en sån fogsvamp när man fogar eller går det bra med något annat? Känns fånigt att köpa ett sånt set för en yta som är < 1 kvm.
Funkar med en fastare svamp också.
Tror även det finns lösa svampar om du letar lite. 👍
 
FredrikR FredrikR skrev:
Vore inte ett kattköp enklare? 🫣🐈😉
Fast helt okomplicerat är det ju inte... Eller ja.. 😍
Långt, lockigt päls, ljust katt sover avslappnat på vit bord, tapet med blomster bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Knäppisarna i Knäppa och 4 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Följer standarden "Eh, good enough" :)
”Killräckligt” heter det tydligen. Det och ”villhöver” är två ord att leva efter.
 
  • Älska
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Det här blev iaf Killräckligt bra. Ny strömbrytare i tvättstugan. Var tvungen att byta kabeln också för isoleringen i den gamla blykabeln var så kexig att det inte höll. Vickade man på en tråd så sprack den innanför blymanteln där man inte såg. Som gjort för problem 😮
En hand håller ett litet objekt under en svart duschblandare, mot en vit texturerad vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Grovt rörarbete, eluttag, dörr till mörkt rum, ojämn belysning, vitmålade väggar, små skador på ytor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fick tyvärr kortslutning i skallen, så jag törs inte visa färgerna som valdes i den nya 5G1.5... Men det lyser och är inte farligt. Tidigare gällde varken det ena eller det andra.

Nu vet jag också att halva källarbelysningen matas från elcentralen på boplanet, och den andra halvan från elcentralen i källaren. 😵‍💫
Det ska bli så skönt att riva bort detta sen.
 
  • Gilla
  • Älska
fac och 3 till
  • Laddar…
pjgb pjgb skrev:
Nu vet jag också att halva källarbelysningen matas från elcentralen på boplanet, och den andra halvan från elcentralen i källaren. 😵‍💫
Det är väl ganska lindrigt ändå, inget från centralen på vinden?😉
 
  • Haha
pjgb
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Vore inte ett kattköp enklare? 🫣🐈😉
Och så mycket bättre på precis alla sätt! 🐱😸🐈‍⬛😻
 
  • Älska
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
U
Nä inte när man är allergisk, tyvärr
 
U Utsliten och utdömd skrev:
Nä inte när man är allergisk, tyvärr
Jag är pälsdjursallergiker sedan födseln.
Känner inte av något av våra två katter, båda är Sibirier. ❤️
Är du intresserad av katt men skeptisk till om det funkar råder jag dig att leta upp en uppfödare/provhem.
Trevlig ras, sociala, pratiga, lätta att duscha eller bada om behov uppstår. 🐈😻

Igår bytte jag lite lampor i utebelysningen, nån som gått sönder och mörkret faller tidigare och tidigare om kvällarna. Solen ska skina idag så det blir till att utnyttja det till diverse utomhus.
 
  • Gilla
pjgb och 2 till
  • Laddar…
tommib tommib skrev:
Relaterad fråga: måste man ha en sån fogsvamp när man fogar eller går det bra med något annat? Känns fånigt att köpa ett sånt set för en yta som är < 1 kvm.
En vanlig disksvamp man köper i 10-pack på ICA går bra till det där lilla.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.