Lite framsteg på hyvelbänksbygge ikväll, stommen till skruvstädet på änden börjar vara klar för limning.
 
  • Träsvarvprojekt på arbetsbänk i snickeri med verktyg och träspån i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Mach77777 och 14 till
  • Laddar…
richardtenggren
Tvättat av den något smutsiga bilen!
Skymningen kommer snabbare än man tror 😯
Vit elbil laddas nattetid utanför ett hus med röd garagedörr. Droppar på bilens yta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag skrev tidigare om att jag fick byta kondensatorn på högtryckstvätten, den funkade fint några veckor innan det började läcka vatten vid ”topplocket”, men pappa rev och bytte packningar åt mig så nu går den vidare 🤓
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
4,5år senare kom räcket på plats så man kan ha dörrarna öppna. 😀
Öppet fönster, himmelsspegling, trävägg, takränna, moln, träd, arkitektur.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Bygger vidare på poolen. Nu är alla rör, filter, pump och värmepump på plats. Återstår "bara" liner, trall och koppla klart elen.

Poolunderhållsutrustning och rör i trångt utrymme, okorganiserade ledningar, blå trycktank, filteranläggning, plastlock.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Konstruktion av träramar, isolering och rörledningar, möjligtvis en del av en värmesysteminstallation utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
P-plats och 12 till
  • Laddar…
R Robert-san01 skrev:
Återstår "bara" liner, trall och koppla klart elen.
Är det 4,5 års planeringshorisont på de arbetena också?
 
ullberg
Korrosionsskyddat båtmotorn som kvällsjobb - kändes som att det var hög tid…
Närbild på ett skeppsroder och propeller, väderbitet, utomhus, potential för marint bruk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Närbild på färgstänkt mekanisk utrustning vid natt, troligen del av en båt eller farkost.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

dock såg en av skruvarna lite märklig ut så jag tog det närmaste jag hade och kapade till rätt längd
Hand håller gamla, rostiga bultar och muttrar, med sikte på fuktig hud och smuts, närbild.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Verktyg och bultar på arbetsbänk, dör för gängning, skruvar och verktygsdelar, verkstadsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nöjd med resultatet…
En närbild på en båtmotor propeller och dess delar med suddig, naturnära bakgrund under skymningen eller natten.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Metallmekanism, komponenter, industriell utrustning, vattenstänk, ingen uppenbar funktion synlig, komplex montering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

…men blir ändå backjobb, när jag moterade sista anoden skjuvade jag av huvudet på två av de andra skruvarna precis som den jag bytte, bara en del av skallen kvar - så nu vet jag varför den såg ut som den gjorde. Någon som vet om det är ett vanligt fenomen på A4 RF maskinskruv eller är det Yamaha som hade en dålig dag?
 
Redigerat:
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Henningelvis Henningelvis skrev:
Är det 4,5 års planeringshorisont på de arbetena också?
Inte långt ifrån. Är inne på år 3 med poolen...
 
  • Gilla
Henningelvis och 1 till
  • Laddar…
Rickard.
Jag fortsätter skruva ihop kipphyveln så långt jag bara kan utan att röra dom mer tidskrävande momenten, många smörjnipplar blir det...
Industriell maskin, troligen en äldre svarv, med metallchuck och verktygshållare, visat i två vinklar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hann även preppa den del som håller mig tillbaka från att montera på bordet men jag har ingen gas i garaget så själva lagningen får vänta. Delad bild av metallbit i skruvstäd, skadade gängor, reparation, verkstadsmiljö, närbild, fokus på skadad del.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Bonusfilm på maskineriet innan toppen/stötsliden/ramen monteras, (jag saknar ord för många delar på denna maskin)


 
  • Gilla
Pysslarn och 8 till
  • Laddar…
Byggt en till grind...och när man måste välja om den skall vara i våg, hänga rakt i förhållande till stängt läge eller öppet läge så valde jag öppet läge, då den oftast kommer stå öppen (Nej, orkade inte rikta stolpen till altanen...)

Trädäck med grind, spa, utemöbler, krukväxter, molnig himmel, villahus och solpaneler i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trädäck med trästaket, gräsplan, molnig himmel, solpaneler på hus i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Byggde även ett "tvättställ" till cykeln av lite spillvirke. Inte mitt stoltaste jobb, men jag tror att den fungerar iallafall :)

Mountainbike parkerad i ett hemmagjort träställ vid en husvägg, stenläggning på marken, ingångspartiet syns delvis.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



/Jocce
 
  • Gilla
kashieda och 7 till
  • Laddar…
Jocce81 Jocce81 skrev:
Byggt en till grind...och när man måste välja om den skall vara i våg, hänga rakt i förhållande till stängt läge eller öppet läge så valde jag öppet läge, då den oftast kommer stå öppen (Nej, orkade inte rikta stolpen till altanen...)

[bild][bild]

Byggde även ett "tvättställ" till cykeln av lite spillvirke. Inte mitt stoltaste jobb, men jag tror att den fungerar iallafall :)

[bild]


/Jocce
Med mina apor här hemma ser jag bara en klätterställning och ingen grind på bilden 🙄.
Snyggt byggt i alla fall!
 
  • Haha
  • Gilla
Emil.P och 1 till
  • Laddar…
J JFrisk skrev:
Med mina apor här hemma ser jag bara en klätterställning och ingen grind på bilden 🙄.
Snyggt byggt i alla fall!
Ha ha, ja, för tillfället sitter grindarna mest för hund, men vår nu 3-månaders kommer väl snart börja klättra på dem...men då hela staketet har liggande ribbor så lär vi få bygga om allt då om det inte ska klättras :p


/Jocce
 
Lyft upp en 120-säng till övervåningen eftersom den förstås inte gick upp genom trappan. Med gipshiss… balanserad mellan byggnadsställning och en trave pall. Det finns säkert lämpligare sätt.
 
  • Gilla
  • Haha
Emil.P och 4 till
  • Laddar…
varje gång man tar fram dyckertpickan En insekt på ett fönster, suddig bakgård med cykel och stege.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Ledsen
  • Gilla
  • Wow
Klass0n och 8 till
  • Laddar…
richardtenggren
Hailuke Hailuke skrev:
varje gång man tar fram dyckertpickan[bild]
Man får vrida den så det avviker åt ”rätt” håll :)
 
  • Gilla
Lintto1 och 2 till
  • Laddar…
T
richardtenggren richardtenggren skrev:
Man får vrida den så det avviker åt ”rätt” håll :)
Jo men det kommer man ju inte ihåg i tid :(
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.