Mikael_L Mikael_L skrev:
Borde och borde.
Han gör det väl för sin egen skull, att rädda skinnet helt enkelt.
Han är ju kvar tills vidare och ska inte låmna bolaget. Så han flyr ju inte direkt. Det är nog snarare för att försöka söka gynna bolaget i jakten på kapital.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
B
D Daniel 109 skrev:
Han är ju kvar tills vidare och ska inte låmna bolaget. Så han flyr ju inte direkt. Det är nog snarare för att försöka söka gynna bolaget i jakten på kapital.
Det är nog så att de som gått in med totalt 60 miljoner haft som krav för detta att han går ner från VD positionen. För att börja vända skutan i sådana här sammanhang behövs ett nytt ansikte utåt, en annan retorik, mindre känslor och agerande i affekt etc.
 
Nissens
B bygges skrev:
Det är nog så att de som gått in med totalt 60 miljoner haft som krav för detta att han går ner från VD positionen. För att börja vända skutan i sådana här sammanhang behövs ett nytt ansikte utåt, en annan retorik, mindre känslor och agerande i affekt etc.
Har de fått in de 60 miljonerna?
 
  • Gilla
Robert-san01
  • Laddar…
Nu har Easee lanserat Charge Lite som tydligen är certifierad enligt konstens regler. Dessutom med lokal anslutning till boxen för styrning, antagligen för att inte folk ska vara rädda för att Easee går i putten. Det är väl i proncip samma hårdvara som tidigare kan man gissa.
Var inne på en Home tidigare till hybriden men nu när ren elbil närmar sig är det ju intressant om Easee fortfarande är på banan. Flera box-säljare på webben pushar den nya boxen men det finns inte så mycket info egentligen. Vad tror folk här?
 
U Ursidae skrev:
Nu har Easee lanserat Charge Lite som tydligen är certifierad enligt konstens regler. Dessutom med lokal anslutning till boxen för styrning, antagligen för att inte folk ska vara rädda för att Easee går i putten. Det är väl i proncip samma hårdvara som tidigare kan man gissa.
Var inne på en Home tidigare till hybriden men nu när ren elbil närmar sig är det ju intressant om Easee fortfarande är på banan. Flera box-säljare på webben pushar den nya boxen men det finns inte så mycket info egentligen. Vad tror folk här?
Vem köper nya boxen när gamla boxen kan få Easee att gå i konkurs?
 
  • Gilla
Nyfniken och 3 till
  • Laddar…
Mikael_L
U Ursidae skrev:
Vad tror folk här?
Jag har inte hunnit med att börja tro något än.

Jag har väl annars de senaste månaderna mest funderat på vilken annan laddbox som det ska bli som jag ska promota mot hugade kunder.
Lyckligtvis har ingen än så länge kommit och försökt beställa en box, så jag har kunnat skjuta mitt beslut framför mig. :D
 
  • Gilla
Dilato och 2 till
  • Laddar…
Jag tror nog att de har koll på sina papper den här gången. Den läxan har de nog lärt sig.
 
Får jag spekulera så får Lite gamla innanmätet (+JFB) och de två ”större” nytt med bl.a. bättre reläer.
 
På sidan:
https://easee.com/se/produkter/elbilsladdare/

Så står det att Charge Lite innehåller AC & DC RCD skydd, men det står även att "Extern jordfelsbrytare typ A krävs för Charge Lite"

Lite märkligt kan jag tycka att de inte föreslår extern jordfelsbrytare typ A som åtgärd för de tidigare boxarna.
 
K kungjohan skrev:
På sidan:
[länk]

Så står det att Charge Lite innehåller AC & DC RCD skydd, men det står även att "Extern jordfelsbrytare typ A krävs för Charge Lite"

Lite märkligt kan jag tycka att de inte föreslår extern jordfelsbrytare typ A som åtgärd för de tidigare boxarna.
Inte ett dugg konstigt. De skulle vara tvungna att betala för 700 000 gånger installation av jordfelsbrytare typ A. De pengarna har de inte.
 
  • Gilla
EmilJac
  • Laddar…
G gmogmo skrev:
Inte ett dugg konstigt. De skulle vara tvungna att betala för 700 000 gånger installation av jordfelsbrytare typ A. De pengarna har de inte.
Frågan är hur de ska åtgärda våra gamla boxar?
 
J JohanLun skrev:
Frågan är hur de ska åtgärda våra gamla boxar?
Exakt det är vad vi väntar på. Easees förslag är, precis som jag gissade innan det blev offentligt, med ett klistermärke. Inte för att Easee tror att det löser problemet, utan för att det är det enda de har råd med.

Tänk poker!
 
I det här läget går det inte att bluffa. De kommer att bli granskade.
 
G gmogmo skrev:
Inte ett dugg konstigt. De skulle vara tvungna att betala för 700 000 gånger installation av jordfelsbrytare typ A. De pengarna har de inte.
Har inte de flesta redan en Jfb typ A installerad i sin anläggning. Tror nog att merparten av villaägarna Har det sedan tidigare
 
  • Gilla
Daniel 109
  • Laddar…
lilytwig lilytwig skrev:
Har inte de flesta redan en Jfb typ A installerad i sin anläggning. Tror nog att merparten av villaägarna Har det sedan tidigare
Min är kopplad förbi den, så man behöver flytta ett par kablar i centralen. Men vem ska isf betala det?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.