Tar man in en hantverkare på jour får man gott betala.
 
  • Gilla
  • Haha
MsTake och 6 till
  • Laddar…
T trojlee skrev:
Tar man in en hantverkare på jour får man gott betala.
Ja. Men har du förstått kontentan?
 
P Pyka skrev:
Ja. Men har du förstått kontentan?
Trådskaparen vill inte betala för jourtid.
 
  • Gilla
  • Haha
MsTake och 3 till
  • Laddar…
Den här tråden gör det övertydligt varför det finns så många företag som inte jobbar åt privatpersoner. 😆
 
  • Gilla
  • Haha
Björkdahl och 17 till
  • Laddar…
P Pyka skrev:
Ja. Men har du förstått kontentan?
Vi är många som förstår dessvärre är det en del som inte fått sista bitarna på plats.
 
  • Gilla
  • Haha
Maria T och 6 till
  • Laddar…
T trojlee skrev:
Trådskaparen vill inte betala för jourtid.
Mmmm njjae
Läs tråden
 
  • Gilla
MsTake
  • Laddar…
T TommyC skrev:
Den här tråden gör det övertydligt varför det finns så många företag som inte jobbar åt privatpersoner. 😆
Jo nog mer att det är en ekonomisk misär när privatpersoner inte fattar att företag måste ta betalt för sitt arbete.
 
  • Gilla
Handhyveln och 2 till
  • Laddar…
F
J Jowan1 skrev:
Var han gjorde rent vet jag inte men det är Svanströms argument för att debitera 1 h extra jourtid.
J Jowan1 skrev:
Så varför överlämnades inte utrustningen till mig så jag kunde återanvända den?
Gäller det all utrustning rörläggaren har med sig? Skall han ha med sig en prislista på ”köpa loss verktygen” eller hade du tänkt att han skulle kalla in alla på företaget och lura ut vad som är värt att göra rent och vad som skall lämnas hos kund? Hur många kunder tror du skulle uppskatta att rörjouren lämnade efter dig en jävla bajspump? Jag tror att du tyvärr har lyckats få ut en VVS-jour för sista gången, frågan är om du har lyckats förstå vilken skruvad bild av verkligheten du har? Jag håller dock med om att dom tog rätt bra betalt för rengöringen.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 5 till
  • Laddar…
Bortsett från att TS utpressar och straffar företag han är oenig med genom att sprida skit på nätet, så är det en sak som stör mig. Verktyget i fråga kostar inte 1695. Det kostar 1695 med 4 dagars leverans mitt på dagen. Ska du ha den levererad på obekväm arbetstid med kort varsel hade den kostat minst 3000:-. Jmf att köpa torkarblad på macken.

Helt otroligt vilken envis och svår människa TS verkar vara. Kan inte ha det lätt.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 11 till
  • Laddar…
Okarlsson Okarlsson skrev:
Bortsett från att TS utpressar och straffar företag han är oenig med genom att sprida skit på nätet, så är det en sak som stör mig. Verktyget i fråga kostar inte 1695. Det kostar 1695 med 4 dagars leverans mitt på dagen. Ska du ha den levererad på obekväm arbetstid med kort varsel hade den kostat minst 3000:-. Jmf att köpa torkarblad på macken.

Helt otroligt vilken envis och svår människa TS verkar vara. Kan inte ha det lätt
Seriöst? Vad yrar du om?
 
  • Gilla
MsTake
  • Laddar…
P Pyka skrev:
Seriöst? Vad yrar du om?
Att om en hantverkare är hemma och arbetar hos en kund och säljer sitt verktyg till kunden så får ju kunden betala ett pris som kompenserar hantverkaren för att åka och köpa ett nytt.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 1 till
  • Laddar…
F
Okarlsson Okarlsson skrev:
Att om en hantverkare är hemma och arbetar hos en kund och säljer sitt verktyg till kunden så får ju kunden betala ett pris som kompenserar hantverkaren för att åka och köpa ett nytt.
Hantverkaren kan inte köpa en ny bajspump kl 22 en fredag. Han måste alltså ha ett eget lager med bajspumpar Som räcker för alla utryckningar på jourtid för minst en vecka eller två….. många bajspumpar blir det.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 3 till
  • Laddar…
H
TS ska ha credd att han hänger kvar, många som inte får medhåll lämnar ju Byggahus efter 3 inlägg.

👍
 
  • Gilla
  • Haha
Roger Fundin och 15 till
  • Laddar…
TS verkar hålla fast vid sin åsikt och TS är ju naturligt partisk så man får nog acceptera att det stannar vid det.

Men man kan fortsätta diskutera företaget Svanströms och där anser jag att de verkar kompetenta nog att kunna lösa de flesta problemen som kan uppstå. Deras filmer är ju deras propagandakanal och man visar ju inte upp det som är dåligt men tids nog skulle det ju lysa igenom ändå vilket jag inte tycker det har gjort. De verkar vara ett kompetent företag i sitt område som har varit igång ett tag. Om man läser på en betygssida på nätet så verkar alla vara nöjda med resultatet av deras tjänster och de som klagar gör det på priset. Jag skulle nog tro att det är normalt för ett äldre hantverkarföretag i storstäder. De behöver inte jaga jobb och kan istället ta ut ett högre pris för tjänsten och på materialet.

Så om fokus ligger på resultatet så tror jag Svanströms fungerar alldeles utmärkt. Men om man vill ha det billigt också så kanske man ska hitta någon annan. Jag hamnar själv i snålfacket och skulle privat aldrig anlita Svanströms utan som alla andra på bygga hus göra det själv.
 
  • Gilla
Roger Fundin och 2 till
  • Laddar…
Tänk om TS hade jobbat istället för att sitta här och orera. Då hade TS kunnat betala fakturan och ändå ha en slant över till att köpa en ny bajspump.

En skärmdump visar en avloppspump för att rensa stopp i rör.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
  • Wow
Roger Fundin och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.