AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Självklart bra med höga räntor. Men priserna måste ned mer
Pris på bostäder?

Just nu är priserna för låga. Därför stannar nyproduktionen av. Priserna måste upp för att nyproduktionen skall komma igång igen.

Om du vet hur man bygger bostäder billigare så är det en bra ide att du startar upp en firma som bygger och säljer billigare.

Många skulle uppskatta att du gjorde det.
 
D daVinci skrev:
Pris på bostäder?

Just nu är priserna för låga. Därför stannar nyproduktionen av. Priserna måste upp för att nyproduktionen skall komma igång igen.

Om du vet hur man bygger bostäder billigare så är det en bra ide att du startar upp en firma som bygger och säljer billigare.

Många skulle uppskatta att du gjorde det.
Ingen vettig människa vill bo i nyproduktion :D Men ett hus på 118 kvm i Bromma för 15 miljoner är magstarkt
 
Nyfniken Nyfniken skrev:
Att riksdagen har fattat beslut betyder inte med automatik att man har löst några problem.

Prissänkningen på diesel är ju ett väldigt tydligt exempel på hur den där populistiska politiken fungerar i praktiken. Det är klart att man får en massa röster från folk på landsbygden när man lovar att sänka dieselpriserna med 25-30%. Men hur blev det med de där prissänkningarna? De hade ju ingen verklighetsförankring över huvud taget.
Vad då lösa problem? Jag sa att SD var banjofolkets sätt att protestera, jag sa inte att det nödvändigtvis löser några problem.

Men jag misstänker att lagstiftningen mot hedersvåld samt fokus på gängkriminalitet inte hade blivit av med Morgan vid rodret.
 
  • Gilla
GlennB och 3 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Ingen vettig människa vill bo i nyproduktion :D Men ett hus på 118 kvm i Bromma för 15 miljoner är magstarkt
Jag vill inte bo i nyproduktion.
Men jag förstår fullt de som vill det.
Det är 10-20 år (efter de initiala problemen är fixade på garantin) som huset kräver rätt lite underhåll och renovering. Alla vill inte renovera ett hus. De flesta äldre hus kräver mer eller mindre renovering.

Anderes, vore bromma billigt skulle du nog inte vilja bo där. Men jag håller med om, för mig som inte ens har råd med 15 mille så är ett litet hus i bromma inte på kartan... Hade jag 15 mille vet jag många ställen jag skulle få mer för pengarna där jag hellre skulle bo. Men liksom jag förstår de "idioter" som betalar dyrt för att bo i slätstruket nybyggt, förstår jag de "idioter" som betalar 15 mille för att bo på fyllecykelavstånd till city. Jag växte upp på 5 minuters cykeltur till centrala uppsala. Och du kommer säkert påpeka att det inte är alls som centrala stockholm. Men det är cittynära med allt vad det innebär. Och det finns de som tycker stockholm är kattskit och bara städer som london och NY är bra nog. Så återigen, vi är alla olika, sista idioten är inte född och sålänge nån vinner budgivningarna på ett hus, nytt, gammalt, lansdort eller närförort... Så är det ju "värt" så för någon...
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Det är lika kul att besöka Stockholm varje gång.
Lika skönt är det att komma hem till ett litet samhälle där man kan bo 5 minuter gångavstånd till centrum och ändå ha skog i ryggen och lugn och ro.
Vi har ju alla olika prioriteringar och för min del så byggde jag nytt hus klart för 3 år sen.
Bra klimat skal (nästan passiv hus) 150 kvm uppe och 70 kvm garage i källaren.
Hyfsat bra standard med Siemens vitvaror, ryggåstak, enstavs parkett, stor täljstens kamin, helkaklade badrum, solceller på taket osv.
Pris på allt nytt under 4 miljoner med minimalt underhåll nu när pensionen närmar sig.
Ingen fastighets skatt på 15 år.
Låga driftskostnader.
Räknar kallt med att det ända som händer dom närmaste 10-20 åren kommer bli någon enstaka vitvara.
Kommer att bli mycket resor framöver istället för underhåll på gamla hus.
Där har jag gjort min beskärda del:)

Glömde skriva stora skjutpartier i söderläge med tak som går ut över dessa.
Mycket ljus in men ingen direkt sol då den landar på taket.
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
SågspånPappspikEternit och 5 till
  • Laddar…
J JohanLun skrev:
Jag vill inte bo i nyproduktion.
Men jag förstår fullt de som vill det.
Det är 10-20 år (efter de initiala problemen är fixade på garantin) som huset kräver rätt lite underhåll och renovering. Alla vill inte renovera ett hus. De flesta äldre hus kräver mer eller mindre renovering.

Anderes, vore bromma billigt skulle du nog inte vilja bo där. Men jag håller med om, för mig som inte ens har råd med 15 mille så är ett litet hus i bromma inte på kartan... Hade jag 15 mille vet jag många ställen jag skulle få mer för pengarna där jag hellre skulle bo. Men liksom jag förstår de "idioter" som betalar dyrt för att bo i slätstruket nybyggt, förstår jag de "idioter" som betalar 15 mille för att bo på fyllecykelavstånd till city. Jag växte upp på 5 minuters cykeltur till centrala uppsala. Och du kommer säkert påpeka att det inte är alls som centrala stockholm. Men det är cittynära med allt vad det innebär. Och det finns de som tycker stockholm är kattskit och bara städer som london och NY är bra nog. Så återigen, vi är alla olika, sista idioten är inte född och sålänge nån vinner budgivningarna på ett hus, nytt, gammalt, lansdort eller närförort... Så är det ju "värt" så för någon...
Absolut men 130k / kvm är ju inte vettigt. Det är mer än city.
 
Nissens
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Absolut men 130k / kvm är ju inte vettigt. Det är mer än city.
För dig som tjänar flera hundratusen i månaden netto spelar väl priset ingen roll…
 
  • Gilla
  • Haha
SågspånPappspikEternit och 5 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
För dig som tjänar flera hundratusen i månaden netto spelar väl priset ingen roll…
Spelar ingen roll hur rik man är. Man vill inte köpa för överpris. Jag skulle tex aldrig kunna buda sönder mig på ett objekt som många gör bara för att de ska ha den. Galet beteende oberoende av hur mycket pengar man har.

Likadant när jag är utomlands, ska ha lokala priser inga turistpriser
 
  • Gilla
TowaTei
  • Laddar…
G Greger_08 skrev:
+ Att man får en vind där man kan lagra massa bra att ha saker 😎..
Sånt man tror man behöver. Fy för en massa utrymmen att fylla med skräp. Vi hyr ett förråd vi rensar löpande. Börjar bli dags igen att kasta, skänka eller sälja hälften. Jag förstår inte vem som bär dit alla prylar 🙂
 
  • Haha
SågspånPappspikEternit och 1 till
  • Laddar…
sysmali
sysmali sysmali skrev:
Ligger denna i fel område i Bromma?

[länk]

10 miljoner. 119+69 kvm. Då har du ju kvar ett par miljoner till renovering. Och husvagn.
Den där visade sambon mig, men den ligger i nockebyhov. För off.
 
sysmali
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Den där visade sambon mig, men den ligger i nockebyhov. För off.
Trodde sambon var bossen hos er.
 
  • Haha
AndersMalmgren
  • Laddar…
sysmali sysmali skrev:
Trodde sambon var bossen hos er.
Jag har sagt max 500 meter till knytpunkt
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Absolut men 130k / kvm är ju inte vettigt. Det är mer än city.
folk vill väl hellre bo med trädgård än bilar, folk och fyllon som skränar precis utanför fönstret? om det fortfarande är cykelavstånd hem...
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Ingen vettig människa vill bo i nyproduktion :D Men ett hus på 118 kvm i Bromma för 15 miljoner är magstarkt
Varför skulle de som föredrar nyproduktion inte vara vettiga?

Det med Bromma handlar ju bara om att många vill bo DÄR. Och då sätts priset av den som kan och vill betala mest.
Och drömmer du om att bo där så får du se till att betala mest.

Och handlar dina drömmar om att ANDRA plötsligt skall sluta vilja bo där (och bo i Kramfors istället), så lär du få fortsätta drömma. Det är inget vidare realistiska drömmar om man säger så.

Priser på läget kommer inte falla för att DU TYCKER att andra betalar för mycket för läget.
 
  • Haha
JohanLun
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.