Nissens Nissens skrev:
Jag tror inte på ditt lånelöfte, hade du haft det så hade du knappast suttit i en lägenhet. Lägger du då till din sambo så skulle ni få lån på typ 30 millar. Du hör väl själv hur dumt det låter. Med tanke på det yrke du har så har du knappast mångmiljoninkomster.

Du behöver inte skämmas för att sitta i en lägenhet, många gör det. ☺️
Det är ju sambon där som håller i taktpinnen har vi ju fått erfara och höra.
Vore roligt om hon fick för sig att vilja ha ett torp i Dorotea. Då fick man väl höra till våren att några kan ruttna bort i Vasastan när han hade råd att casha en Villa med enorm tomt och leva livet.
 
  • Gilla
SågspånPappspikEternit och 3 till
  • Laddar…
A Anders_Nilsson skrev:
För det första har nu SD fått igenom mycket av sin agenda så att rösta banjohöger fungerade tydligen.
Att riksdagen har fattat beslut betyder inte med automatik att man har löst några problem.

Prissänkningen på diesel är ju ett väldigt tydligt exempel på hur den där populistiska politiken fungerar i praktiken. Det är klart att man får en massa röster från folk på landsbygden när man lovar att sänka dieselpriserna med 25-30%. Men hur blev det med de där prissänkningarna? De hade ju ingen verklighetsförankring över huvud taget.
 
  • Gilla
  • Älska
SågspånPappspikEternit och 5 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Jag tror inte på ditt lånelöfte, hade du haft det så hade du knappast suttit i en lägenhet. Lägger du då till din sambo så skulle ni få lån på typ 30 millar. Du hör väl själv hur dumt det låter. Med tanke på det yrke du har så har du knappast mångmiljoninkomster.

Du behöver inte skämmas för att sitta i en lägenhet, många gör det. ☺️
Jag menar såklart vi som hushåll har lånelöfte på 17 miljoner. Jag har ingen brådska väntar tills rätt objekt dyker upp. Får gärna ta lång tid, jag älskar stan.
 
Nyfniken Nyfniken skrev:
Att riksdagen har fattat beslut betyder inte med automatik att man har löst några problem.

Prissänkningen på diesel är ju ett väldigt tydligt exempel på hur den där populistiska politiken fungerar i praktiken. Det är klart att man får en massa röster från folk på landsbygden när man lovar att sänka dieselpriserna med 25-30%. Men hur blev det med de där prissänkningarna? De hade ju ingen verklighetsförankring över huvud taget.
Historiskt sett vinner rödgröna sidan att inte hålla vallöften. Men det vekar som senaste regeringen vill ta över den stafettpinnen
 
Redigerat:
  • Gilla
RoTe
  • Laddar…
Nyfniken Nyfniken skrev:
Men hur blev det med de där prissänkningarna? De hade ju ingen verklighetsförankring över huvud taget.
De hade ju dessutom vetskap om att det inte skulle gå redan under valrörelsen, men om man har inställningen "man säger en sak före valet och en annan efter", så behöver man ju inte känna sig bunden av några löften.
 
  • Gilla
erik_83 och 1 till
  • Laddar…
Precis så har S gjort i många år. Synd att man inte ser skillnad på M och S nu för tiden.
 
  • Gilla
RoTe
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Men att lyfta upp lägenhet som ett bättre boende är bara trams.
Det är bara trams att tvärsäkert hävda att det ena är bättre än det andra och det för alla. Beroende på en massa faktorer som livssituation, ålder, hälsa, intressen, familjesammansättning, fritidsintressen, övriga fastigheter, långvariga utlandsvistelser, arbetsförhållanden med mera med mera, kan såväl villa som lägenhet vara helt perfekt, eller helt otänkbart, för en viss individ.

Att påstå att en villa är överlägset en lägenhet för alla är som sagt bara trams.
 
Redigerat:
  • Gilla
Gemmaeo och 7 till
  • Laddar…
RoTe
kashieda kashieda skrev:
De hade ju dessutom vetskap om att det inte skulle gå redan under valrörelsen, men om man har inställningen "man säger en sak före valet och en annan efter", så behöver man ju inte känna sig bunden av några löften.
Exakt så funkar politik och varför det frågar man sig? Jo för att det går vägen, varenda jävla gång!
 
Nissens
Alfredo Alfredo skrev:
Det är bara trams att tvärsäkert hävda att det ena är bättre än det andra och det för alla. Beroende på en massa faktorer som livssituation, ålder, hälsa, intressen, familjesammansättning, fritidsintressen, övriga fastigheter, långvariga utlandsvistelser, arbetsförhållanden med mera med mera. Kan såväl villa som lägenhet vara helt perfekt, eller helt otänkbart, före en viss individ.

Att påstå att en villa är överlägset en lägenhet för alla är som sagt bara trams.
Visst, alla har rätt till en åsikt. Nu är det ju så att Anders har uttryckt att han inväntar låga priser på villorna innan han slår till. Detta speglar sannolikt att han vill byta till något som han upplever som bättre. Det är knappast så att han ser det som ett nedköp. Samtidigt målar han upp en bild av att han tjänar mångmiljonbelopp och kan köpa vilken bostad han vill. Motsägelsefullt sa Bull.

Många med lägenhet skaffar sommarstuga eller annat för att komma ifrån lägenheten lite, det finns säkert en anledning till det också.

Jag var kanske otydlig, men det är alltså min åsikt jag framförde, du och vem som helst kan föredra att sitta i en lägenhet, men jag gör det inte, baserat på egen erfarenhet. Detta är min subjektiva åsikt, hoppas det är ok för dig att jag har den. 😉
 
Nissens Nissens skrev:
Visst, alla har rätt till en åsikt. Nu är det ju så att Anders har uttryckt att han inväntar låga priser på villorna innan han slår till. Detta speglar sannolikt att han vill byta till något som han upplever som bättre. Det är knappast så att han ser det som ett nedköp. Samtidigt målar han upp en bild av att han tjänar mångmiljonbelopp och kan köpa vilken bostad han vill. Motsägelsefullt sa Bull.

Många med lägenhet skaffar sommarstuga eller annat för att komma ifrån lägenheten lite, det finns säkert en anledning till det också.

Jag var kanske otydlig, men det är alltså min åsikt jag framförde, du och vem som helst kan föredra att sitta i en lägenhet, men jag gör det inte, baserat på egen erfarenhet. Detta är min subjektiva åsikt, hoppas det är ok för dig att jag har den. 😉
I ett förhållande får man kompromissa. Sambon vill bo på landet jag vill bo i city. Då är ju en villa i närförort en bra kompromiss.
 
  • Gilla
Huddingebo och 4 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
hoppas det är ok för dig att jag har den. 😉
Absolut! Men när du framför din åsikt som ett för alla oomkullrunkeligt faktum får du tåla mothugg. Hoppas det är OK för dig. 😉
 
  • Gilla
kashieda
  • Laddar…
När kidsen är utflugna får vi se vad som händer med huset. Vi har börjat spåna på det redan och det är nog drygt 10 år kvar. Så länge det finns vatten (hav eller skärgård) i närheten och stort hobbyrum eller garage till "leksaker" så kan vi nog sälja villan. Att bli av med lekrum är i alla fall för tillfället uteslutet. Det är en del tid som går att hålla i ordning en villa med tomt och det är nog något vi båda vill slippa senare i livet och istället resa och göra andra roliga saker.
 
Vill man som jag ha ett stort enskilt garage så finns det inte mycket att välja på om man inte har riktigt mycket pengar. Villor i närförorter är oftast byggda någon gång från tidigt 1900-tal fram till 1950-tal. De husen har oftast så små garage att det knappt går in en normal mellanklassbil. Att meka där är inte möjligt. Några få hus är utbyggda med stora garage men ofta är detta inte ens möjligt. Hus från 1960-tal och 1970-tal är ofta onödigt stora, dåligt isolerade och av mindre bra kvalité samt ofta rejält fula. De husen ligger sällan i närförorter utan oftast lite längre från centrala Stockholm. Ofta finns stora dubbelgarage i husen som ser ut som lådor.

Jag har sett några bra exempel på där folk har byggt om fula lådor med platt tak till tak med bra lutning belagda med betongpannor eller plåt. Då förbättras samtidigt isoleringen uppåt och uppvärmningskostnaden med en bra värmepump blir rimlig.
 
+ Att man får en vind där man kan lagra massa bra att ha saker 😎..
 
Nissens
Alfredo Alfredo skrev:
Absolut! Men när du framför din åsikt som ett för alla oomkullrunkeligt faktum får du tåla mothugg. Hoppas det är OK för dig. 😉
Absolut! ☺️
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.