F Fluxor skrev:
Jag Àr ingen snickare. Ej heller matematiker eller vinkeltekniker. Jag erkÀnner att jag fick slita för att fÄ ihop det valmade taket, men Àr pÄ god vÀg!
Trial and success đŸ‘đŸ»
 
  • Gilla
Fluxor
  • Laddar…
MÄlar stolphattar. GardinstÄng fÄr agera upphÀngning/tork. Stor skalle pÄ skruven hjÀlper.
 
  • Uttomhusrum med trĂ€bĂ€nk, fĂ€rgbunkar, penslar, tidningar och förvaringslĂ„dor pĂ„ stenplattor, tycks vara mĂ„larprojekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Yaax och 9 till
  • Laddar…
K Kjell_G skrev:
Trial and success đŸ‘đŸ»
I allra högsta grad!
 
  • Gilla
Kjell_G
  • Laddar…
K Kjell_G skrev:
Oerhört tillfredsstĂ€llande, men kanske jĂ€mförbart med kissa pĂ„ sig vintertid - varmt i början men sen

Binda ris Ă„t egen rygg? Jaha, men vad gör det om fem Ă„r đŸ€·â€â™‚ïž
Började med norrsidans stenlÀggning och sen vÀxte det pÄ. Fyra timmar utan att mÀrka regnet. Bilderna frÄn igÄr. Bara resten kvar ( 40 kvm pÄ uppfarten dÀr pÄvÀxten inte Àr sÄ hÄrd).
En mĂ„nad senare - nu upptĂ€cker jag smĂ„ aningar av kakelpesten. Seglivad historia. TĂ€nker satsa pĂ„ nĂ„t medel och hoppas det tar död pÄ’t.
Men det ser fortfarande bra ut rent allmĂ€nt 😁
 
Sol eller iaf uppehÄll hela helgen.
Ingen tid att spilla!

Takarbete pÄgÄr, cirkelsÄg och linjal pÄ oskyddade trÀplankor, nÀra huskant.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Kapade till rÄsponten till fÀrdigt mÄtt.

TaksÀkerhetsutrustning, cirkelsÄg, röd stuga, trÀd, molnig himmel, byggnadsarbete pÄ tak.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

PÄ med papp och nÄgra strölÀkt, Byggmax hann stÀnga sÄ det blir fortsÀttning imorrn.

Avnjuter en kall Tjeck innan hopplockning.
En hand hÄller en ölflaska. Utomhus, röd byggnad, trÀdgÄrdsredskap, grus, grÀs i bakgrunden. Avslappnat scenario.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Kretikos och 19 till
  • Laddar…
richardtenggren
Gjort typ 25 % av kĂ€llaren snart
 det tar Ă€ndĂ„ lite tid med 60x60 och smĂ„barn đŸ€“
Omfattande rum under renovering, nyinstallerat kakelgolv, oslipade vÀggar, verktygslÄda, kabeluttag, fönster, arbetsmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

(Ni kan se exempel pĂ„ hantverkarputsade vĂ€ggar till höger
)
 
Redigerat:
  • Gilla
Snigla och 14 till
  • Laddar…
Rensat ogrÀs i grÀsma...
Ett gult enfamiljshus med svart tak, övervuxen trÀdgÄrd, klart vÀder, asfalterad vÀg framför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Rensat ogrÀs dÀr vi ska ha grÀsmatta
Gult enplanshus med svart tak, oanlagd trÀdgÄrd, röd bil, molnig himmel, bostadsomrÄde.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Kretikos och 22 till
  • Laddar…
e02jr e02jr skrev:
Rensat ogrÀs i grÀsma...
[bild]

Rensat ogrÀs dÀr vi ska ha grÀsmatta
[bild]
"Friserat grönmattan", heter det :)
 
  • Gilla
Snigla och 4 till
  • Laddar…
Friggebodsprojektet har verkligen haltat de senaste tvÄ veckorna. Men nu Àr högra gavelns brÀdor grundade i alla fall!
Inomhus konstruktion, trÀbÀnkar, svart tyg, vita reglar, byggplats, hörn, byggavfall, oavslutat projekt, arbetsljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


HÀftig fÀrg att mÄla med, Falu RödfÀrg Original GrÄ.
SpÀdd med lite vatten men det Àr ÀndÄ som att mÄla med tusch pÄ penseln.
Ljuset gör nog att den ser svartare ut Àn den Àr. Hoppas den blir mer blyerts/grafitgrÄ efter nÄgot Är.
Sned trÀtrappa, svartmÄlad, nattbelysning, inomhus, struktur, inget rÀcke, mörk bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
boschkenta och 6 till
  • Laddar…
Regnet gav sig runt 16-tiden.

Hann fÄ dit all lÀkt och bÀra upp lite pannor, samt provlÀgga första raden.
Takreparation pÄgÄr, röda takpannor, trÀreglar, stege, husvÀgg, mörknande himmel, delvis omlagd yta. Verkar vara kvÀllsarbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


FĂ„r se vad morgondagens vĂ€der möjliggör... đŸ˜â›ˆïž
 
  • Gilla
boschkenta och 13 till
  • Laddar…
Köpte i sommras en valnöts skiva i ren spekulation dÄ den var sÄ vacker mena har inte haft nÄgon direkt plan för den. Stort obehandlat trÀskiva stÄr pÄ en betonggolv i en byggarbetsplatsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hade Àven lite spill frÄn en skiva jag egentligen inte vet vad det Àr men den Àr sjukt svÄrt att sÄga i utan att fÄ splitter men Àr ÀndÄ ett vackert stycke. Dessutom inte tillrÀckligt för att föra nÄgot vettigt utav. Jag rensade och hittade den mörka och tÀnkte att det hÀr ihop med valnöten blir kanon att ha som en badrumskomod. Sagt och gjort. Gjorde en snabb grundplan med en inre och yttre lÄda som omsluter varandra. Först ut den indre som sÄgades till dÀr man ser hur den frÀsar sig Àven fast man har nu klinga, splitterskydd och offerskiva att sÀga emot. TrÀhantverksprojekt inomhus, MDF-skivor, trÀplankor, handöverfrÀs och verktygslÄdor, arbetsklÀder, oordnat.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Eftersom utsidan inte kommer att synas sÄ brydde jag mig inte sÄ mycket om det utan fokuserade pÄ att fÄ fin insida. Yes det var stökigt. TrÀsnickarverkstad, limmade trÀpaneler i skruvstÀd, verktyg, virvel, arbetsbÀnk, snickeriverktyg, arbetsplatsstök, inomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Eftersom jag inte vet vad det Àr för skiva sÄ fanns det inte heller kantband Men tÀnkte först att jag kunde betsa in dom sÄ jag tog teak. TrÀkonstruktion, mörkbrunt och ljusbrunt, skymtar en del av ett rum, ofullstÀndig vy, ingen mÀnniska synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
. Men nÀr jag drog banden med vÀrmepistol sÄ slog det mig att jag kunde köra pÄ extra och brÀnna sÄ dom vart mörka. Och det gick utmÀrkt. Efter att ha slipat lite sÄ Àr det mer eller mindre omöjligt att se skillnad. Den kommer dessutom att vara inne i skÄpet. TrÀskÄp under konstruktion i verkstad med verktyg och material synliga. Oorganiserat, byggprocess pÄgÄr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
monterade dit lÄdbeslagen och vart som vanligt lyckligt över euroconeskruvarna och festoolborren MöbelsammansÀttning, verktyg, skruvar, bruksanvisning, trÀbitar, oordning, borr, montering, inomhus, hemförbÀttring.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Möbelmontering med borrmaskin, skruvar, instruktioner pÄ byggarbetsplats, fönstertejp, skenor och trÀlister i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sedan dags för yttre ramen. Ville ju sÄklart ha mönsterpassat sÄ var lite tankeverksamhet för att fÄ till det. TÀnkte först ha bara en ram pÄ 16mm runt och kantband men halvvÀgs sÄ Àndrade jag mig att ha en tjockare ram runt. 32mm. SÄ lite tankegÄng för att fÄ till det med mÄnga kapningar pÄ samma bit för att fÄ till det. En kortsidan kommer dessutom att synas sÄ dÀr ville jag fÄ det bra. Inomhusrenovering pÄgÄr, osammansatt möbel med trÀskivor, verktyg och material synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
MDF-trÀskiva med mÀrkningar, troligtvis mÄtt för sÄgning, otydlig bakgrund med diffust fokus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
TrÀdetalj, skarvad hörna, hand hÄller, suddig bakgrund med verktyg och material.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


SÄ efter mycket kapa, limma, pressa och viss skjuta sÄ fick jag ihop allt. Hör vid första provmonteringen utan ramarna runt om TrÀpaneler, sammanfogade i en verkstad, klÀmmor hÄller fast dem, ljusbrun textur, snickeri, hantverk, inne, arbetsyta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
efter hel hel del kapningar sÄ vart allt tillslut vÀldigt bra ihop. TrÀkonstruktion med klÀmmor i arbetsmiljö, troligen möbeltillverkning eller snickeri, verktyg och material synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
hÀr Àr fronten okapad och dessutom med 5mm extra mÄtt. Den skall sÄklart sedan sÄgas till sÄ mönsterpassningen blir bra.

Gick sedan över att finsÄgad alla bitar för att klÀ in den inre ramen och sÄ stÄr den idag. Imorgon blir det att fÄ till lite smÄbitar och börja waxa allt. Och kapa till fronten sÄklart. TrÀarbetsstation, bordsdelar klÀmda för montering, verktyg, slipmaskin, spÄn, konstruktion inomhus, verkstadsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
Snigla och 20 till
  • Laddar…
U
Fortsatt projekt â€Ă¶ppna upp i nock”
Dag 5 i att skotta ut lera/jord frÄn kallvinden, men nu Àr det klart.
Isolering kan man vÀll knappt kalla det dÄ leran anvÀndes för att tÀta springor och troligen inte isolerar nÀmnvÀrt. Blir 250mm cellolusa istÀllet.
Man tyckte det va tillrÀckligt isolerat nÀr det va vindstilla inomhus pÄ 1800-talet.
Mörkt vindutrymme, trÀbjÀlkar, isolering, hink, spindelvÀv, gammalt och opolerat, skuggorna skapar ett korsmönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Mörkt vindutrymme, trÀvÀggar, spillror pÄ golvet, skuggor och ljusstrimma, övergivet intryck.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Officiella bygg-snytningen efterÄt ocksÄ
Pappershandduk med smuts i vit handfat. StÀdning eller spill tas upp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
breakman och 10 till
  • Laddar…
Stolphattar mÄlade och pÄ plats.
 
  • En grönskande buske överstiger ett staket, bredvid en svart trappa och en grĂ„ trĂ€byggnad.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
boschkenta och 7 till
  • Laddar…
Inte bara idag, Àven lite föregÄende vecka som var första semesterveckan.

TrÀkonstruktion i skogsmiljö, byggmaterial pÄ marken, skottkÀrra, pallar, grönska, byggprojekt pÄbörjat utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

SmĂ€llt upp en stomme för att kunna förvara sĂ„dant som mĂ„r bra av att vara under tak men inte behöver vĂ€ggar. Än sĂ„ lĂ€nge sĂ„dant som blev över nĂ€r lillstugan byggdes 1976 plus lite som blivit över vid tidigare projekt och renoveringar. Har ett galvaniserat tak som passar perfekt frĂ„n ett tidigare rivet vedskjul. Skruv och plintar har införskaffats. Ska komplettera med lite 45x70 till taket nĂ€r jag lĂ€mnar frugan vid fĂ€rjan pĂ„ fredag. Golvet fĂ„r bli EU-pallar.

TrÀveranda med möbler, grill, hund och skogsbakgrund. FÀrgglad flagga vajar. Avkopplande utomhusmiljö vid hus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har Àven byggt staket runt altanens nedre halvan sÄ att vÄr fyrfota vÀn fÄr 30 kvm mer att springa pÄ. Uteköket slipas och donas inför mÄlningen.
 
  • Gilla
boschkenta och 5 till
  • Laddar…
Hem efter jobbet, byta klÀder och börja bÀra pannor.
Rött hustak med grönska, trÀkonstruktion nedanför, skymning, lantlig miljö, lugn atmosfÀr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sista pannorna och vindskiveplÄtar efter maten.

Lite smÄfix kvar men till 99% klart.
 
  • Gilla
AndersPS och 19 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för Àmnen du bevakar och hÀndelser som berör dig.