S sinuslinus skrev:
Najs. Vad tar du i timmen?

Hittade en före-bild. Inte förebild.
[bild]
Ser ju klart att det är 85 modellen tyvärr.

84 årsmodell hade den berömda fas42 moduleringen som gjorde storverk mentalt 🤪
 
S
Nu har jag förstört den fina skåpsväggen med en skohylla. My wife made me do it. Å andra sidan är det hon som betalar. Jag är bara en fattig finsnickare. 😂

Skohyllan har jag inte gjort, bara målar pinnarna. Den är från Norrgavel. Cred till dem för den smarta lösningen med svagt ovala pinnar som man vrider fast i urtagen.
 
  • Inomhusmiljö med grå garderob, träskohylla och del av vit fönsterkarm. Enkel, modern design.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Ledsen
  • Haha
rotbackarn och 6 till
  • Laddar…
Efter stentvätten behövde plattorna, eller rättare sagt underlaget, jämnas av. Bärlagret har sjunkit lite och hamnat under trädäcket. Nu är det jämnt igen, får se hur länge det håller.
 
  • Trädäck vid hus med gröna markiser, stenplattgång, grönt gräs, lavendel, sommardag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Stenlagd gångväg bredvid trätrall och gräs, med staket och löv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 5 till
  • Laddar…
Eps är ändå fint. Började dagen att grunda med EPS. När det härdat så kunde jag slå på lite flytspackel och dra av det och klockan är inte ens 19. 3 säckar eps och 4 säckar combimix 920. Tanken med sockeln är att det inte skall komma in så mycket damm där. Kommer montera ett Elfa system på väggen och sedan skjutdörrar så man slipper se eländet. Hörn av ett grått rum under renovering med verktyg och byggmaterial på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fick även på lite terazzo i tvättstugan. Är man glad amatör så hinner man inte med mer om man vill att plattorna skall ligga kvar där man lämnat dom 😂 16mm tjocka så det är precis så nivåpinnarna orkar att justera plattorna. Delvis lagda kakelplattor på golv med orange distanser, renoveringsverktyg syns, oavslutat byggprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
boschkenta och 10 till
  • Laddar…
Lagt ny vinylmatta i skafferiet och maken och jag samarbetar ihop golvlisterna med distanser bakom (eftersom väggpanelen slutar 85 mm ovanför golvet...) Hörn av ett rum med svartvit rutigt golv och vita träpaneler på väggarna.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inomhusrum med mönstrat golv, vit väggpanel, öppen dörr och hängande handdukar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
john.h och 18 till
  • Laddar…
Rengöring av två kristallkronor, samt byte av el i den ena. Långsamt pill, men känns fint efteråt.

Kristallkrona på golvet, stege, tidningar, renovering eller rengöring pågår inomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
boschkenta och 10 till
  • Laddar…
richardtenggren
Har testat på att och lägga marmor 🤓
Entré med vit kakel, trägolv, renoveringsmaterial och verktyg utspridda. Kartong och tomma utrymmen, orange distanser.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Marmormönstrat golv, delvis omgiven av oskyddade byggmaterial, i en pågående renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Nu ska det vara poleras om någon timme :)
 
  • Gilla
DoubleZed och 20 till
  • Laddar…
Hade en chef som stod på sig ang. golv i butik och han valde Marmor 1.200-1.500kvm yta 1970, de golvet ligger fortfarande så vitt jag vet 😎
 
  • Gilla
Maxizor
  • Laddar…
Nice. Klarade du dig från att få repor från spännaren eller använde du skyddsplattorna?
 
richardtenggren
A atomlab skrev:
Nice. Klarade du dig från att få repor från spännaren eller använde du skyddsplattorna?
Jag tror jag klarade mig, men man kanske ska ha dessa när man gör köket sen. 👍
 
Kapade delar till golvbjälklaget som ska bli ny entre. Burken är storleksreferens.
 
  • Geringssåg, sågblad, träbitar, ölburk, verkstadssmiljö, sågspån, säkerhetsrisk, röd sågbordklämma.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
boschkenta och 8 till
  • Laddar…
F Fluxor skrev:
Kapade delar till golvbjälklaget som ska bli ny entre. Burken är storleksreferens.
Fint virke, sågat det själv?
 
Det kommer bli en snickarbod. Det får inte inte bli det. Men aggressivt tråkigt jobb det här dränlagret.
Vibrationsplatta på grusunderlag, vita snören som markeringar, byggarbetsplats, grå stenar, dagsljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Anläggningsarbete, grus, redskap, trädgårdsbygge, snören som riktmärken, jämn yta, utanför, dagtid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
boschkenta och 3 till
  • Laddar…
F fribygg skrev:
Fint virke, sågat det själv?
Tyvärr inte. 75x225 kvinta. Luktar sagolikt när man sågar det!
 
Redigerat:
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
U
F Fluxor skrev:
Burken är storleksreferens.
Det brukar jag också säga till sambon varje gång jag tar med mig en bira till verkstan. Mycket bra mätverktyg
 
  • Gilla
  • Haha
boschkenta och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.