AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Rätt säker på att de menade rot inte root. Root finns på Windows, heter administrator. Man ska dock undvika köra program som admin då det ger programmet upphöjda rättigheter tex att skriva utanför sin folder/appdata
Får man skatteavdrag om man är root eller admin på datorn? Eller handlar det om att man drar den privata datorn på jobbet om man är root på den?

;)
 
Nä, jag tror man får löneavdrag om man är root eller admin och inte är försiktig...
 
  • Haha
JohanLun
  • Laddar…
Kristian Ask Kristian Ask skrev:
Nä, jag tror man får löneavdrag om man är root eller admin och inte är försiktig...
En riktig rotblöta är väl heller inte avdragsgill som representation.

Troligen inte tjänster i sänghalmen heller berättigar till rotavdrag? Eller rut heter det kanske? Lite fyrkantigt kan man tycka? Man borde tänka utanför rutan... Eller boxen...
 
J JohanLun skrev:
En riktig rotblöta är väl heller inte avdragsgill som representation.

Troligen inte tjänster i sänghalmen heller berättigar till rotavdrag? Eller rut heter det kanske? Lite fyrkantigt kan man tycka? Man borde tänka utanför rutan... Eller boxen...
Det kan ju vara en Rutger, vi dömer ingen.
 
  • Haha
  • Gilla
JohanLun och 1 till
  • Laddar…
JanneJanne123
J JohanLun skrev:
Troligen inte tjänster i sänghalmen heller berättigar till rotavdrag?
Är väl RUT när det är hushållsnära tjänster? 😉
 
Krilleman
JanneJanne123 JanneJanne123 skrev:
Är väl RUT när det är hushållsnära tjänster? 😉
Ja fast gäller väl enkom bara om det är en äkta Hästens...

RUT...

Kan tillägga att Hästens även kan fås med grön/vit-rutigt också för alla Hammarbyare! 😂

Kontinentalsäng med blåvit rutig mönstring och synliga ben, isolerad mot en vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Först dra över Rut sedan dra av RUT.
 
  • Gilla
JohanLun
  • Laddar…
Krilleman
Stockholmarna själva verkar vara aningen dystra i sin prognos, både företagarna och privatpersonerna...

7% kanske oroar mer än vad vi tror?

Eller har Stockholms handelskammare helt fel?

https://stockholmshandelskammare.se/stockholmsbarometern

En graf och ett indikatormätinstrument som visar ekonomiskt stämningsläge i Stockholm, informationstext, färgglatt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
SideshowBobBuilder
  • Laddar…
Krilleman Krilleman skrev:
Stockholmarna själva verkar vara aningen dystra i sin prognos, både företagarna och privatpersonerna...

7% kanske oroar mer än vad vi tror?

Eller har Stockholms handelskammare helt fel?

[länk]

[bild]
Det är inte på så många andra orter än Stockholm som 7% ränta kan betyda 50.000 i räntekostnad per månad.
 
  • Gilla
  • Haha
SågspånPappspikEternit och 3 till
  • Laddar…
Såg att SBAB höjde några punkter igen idag. Inflationssiffrorna kom väl som väntat men Riksbanken gör väl tjänstefel om de inte höjer då vi ligger alldeles för högt.

Vi konsumerar och betalar fortfarande för mycket.

4,56% är exempelvis Swedbanks genomsnittliga 3månaders. Kommer vi upp till 4,7 i höst och efter ränteavdrag är vi nere på 3,3% netto.

Det är för billigt ännu!
 
Attitudeswe
P Pligg85 skrev:
Såg att SBAB höjde några punkter igen idag. Inflationssiffrorna kom väl som väntat men Riksbanken gör väl tjänstefel om de inte höjer då vi ligger alldeles för högt.

Vi konsumerar och betalar fortfarande för mycket.

4,56% är exempelvis Swedbanks genomsnittliga 3månaders. Kommer vi upp till 4,7 i höst och efter ränteavdrag är vi nere på 3,3% netto.

Det är för billigt ännu!
Det var dyrt hos Swedbank. Skandias färdigprutade 3mån var 4.34% första aug.
 
Attitudeswe Attitudeswe skrev:
Det var dyrt hos Swedbank. Skandias färdigprutade 3mån var 4.34% första aug.
Men bara för att ha något aktuellt att gå på.

4.34% skulle jag ändå inte acceptera idag även om många gör det.
 
Attitudeswe
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Attitudeswe Attitudeswe skrev:
Lägsta 3mån i aug nån på BH fått verkar vara 3.9% (handelsbanken), men fråga är om man då inte har en stor fondportfölj eller eget företag i samma bank... @12Adde

[länk]
Jag fick 3.79 i början på aug. Har företaget och privat på samma ställe
 
Attitudeswe
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag fick 3.79 i början på aug. Har företaget och privat på samma ställe
Precis. Om man har ett företag som genererar 20k eller så i intäkter så kan man få nära personalrabatt på bolånet...

För oss andra är min bild att det är svårare att nå ner under nichbankerna som visar färdigprutad ränta (trots 50%ig belåning och lån på nån miljon)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.