Tillbaka på bilen idag, och det regnade och jag tvättade bilen innan, inget vatten har läckt in. Allt jag gjorde var att plocka ut packningen, hantera den litet och sätta tillbaka den. Jag tror inte det kommer hålla i längen men bra nog för tillfället.

Klassisk Saab 900 Turbo, bakre del, skylt, emblem, spoiler, grusmark.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Isakare och 3 till
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
Tillbaka på bilen idag, och det regnade och jag tvättade bilen innan, inget vatten har läckt in. Allt jag gjorde var att plocka ut packningen, hantera den litet och sätta tillbaka den. Jag tror inte det kommer hålla i längen men bra nog för tillfället.

[bild]
Jag vet inte var vatten läckt in (har inte läst alla inägg i tråden), men jag har på ett par bilar löst läckor genom att spraya lättflytade rostskydd på det som läcker (fönsterlist, bakljus etc) - linoljan eller vaxen penetrerar spalten och avvisar sen vattnet är min teori.

Väldigt kul med fin 900 turbo iallafall... Haft ett par 900, men aldrig nån turbo...
 
  • Gilla
TommyC
  • Laddar…
galento
J JohanLun skrev:
Väldigt kul med fin 900 turbo iallafall... Haft ett par 900, men aldrig nån turbo...
Ja trevligt att se , har aldrig ägt nån Saab men gillar dom 👍
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
galento
galento galento skrev:
Skickade efter lite autlåde grejer åt en bekant från us. Chrysler Torqueflite A-727 så nu är det bandjustering och montering i bilen bakom 383,an framöver så får vi se.
[bild]
Kan väl nämna att det var en tätning i lådan som var sönder , detta gjorde att lamellerna
i ena lamellpaketet slirades sönder då trycket försvann. Bilen funkar som vanligt nu sen
en tid tillbaka.
 
  • Gilla
Patrik440 och 2 till
  • Laddar…
Ni som bor i Finland, vet ni nåt om en firma? som heter xxx xxx eller om det är ett namn.
En som vill köpa en bil av mig för export till Finland.
Finns ingen info på Facebook profilen.
Vet att det är mycket bluffar med pengar som skickas hit och dit så man är ju på sin vakt....
 
Redigerat av moderator:
Låter som ett finskt namn åtminstone, inte som ett firmanamn.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
Låter som ett finskt namn åtminstone, inte som ett firmanamn.
Ok, xxx som i Auto tänkte jag och gjorde kopplingen till en firma.
Har bett om lite info från denne
 
Redigerat av moderator:
T
Jo det är ett namn. Vad gäller det för bil? En jänkare eller bara någon vanlig?
Finns en mot ryska gränsen(kotka kanske?) Som håller på mycket med jänkare med samma namn vet jag. Mest mopar bilar.
 
T
Efter lite googlande fanns det ganska många med samma namn såg jag.😂 Även en polis
 
Jänkare, mopar är det
Ja men då är det kanske samma
 
galento
nino nino skrev:
Jänkare, mopar är det
Ja men då är det kanske samma
Trist att du ska sälja , nytt på g ?
 
galento galento skrev:
Trist att du ska sälja , nytt på g ?
Nja tänkte köpa hd och ta mc kort, men har kvar coroneten .
Blir bara att den andra står.
Men vi får se, får man inte vettigt bud så får den vara kvar, kostar ju inget att ha kvar och plats finns
 
  • Gilla
galento
  • Laddar…
galento
nino nino skrev:
Nja tänkte köpa hd och ta mc kort, men har kvar coroneten .
Blir bara att den andra står.
Men vi får se, får man inte vettigt bud så får den vara kvar, kostar ju inget att ha kvar och plats finns
Är det nån speciell mc modell du kikar på ? Glömde att du hade en Mopar till 😎
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
galento galento skrev:
Är det nån speciell mc modell du kikar på ? Glömde att du hade en Mopar till 😎
Vill helst ha en chopper men det drar ju iväg i pris oftast, men nån softtail.
Har inte så stor koll egentligen, nåt fränt 🙂
 
  • Gilla
galento
  • Laddar…
T Tamak skrev:
Jo det är ett namn. Vad gäller det för bil? En jänkare eller bara någon vanlig?
Finns en mot ryska gränsen(kotka kanske?) Som håller på mycket med jänkare med samma namn vet jag. Mest mopar bilar.
Frågade han lite och det är nog samma person som du tänkte på.
Bad om att få namnet stuket i inläggen då han kanske inte vill att det ligger ute på forum.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.