anders07 anders07 skrev:
[bild]

Ah, ha, ha, nu har de uppdaterat leveranstiden på sliprollern jag väntade på... Samma pris dock...
Är det bara jag som hellre betalar 1-200:- extra för att få artikeln från någon annan på bara några dagar... inte månader
 
  • Wow
nissenhj
  • Laddar…
D
Busster Busster skrev:
Har tidigare handlat en hel del saker till huset via amzon.se. Nu är det slut

Jag har just blivit grundlurad av Amazon.se och kommer aldrig ha att göra med dem mer vilket jag rekommenderar alla er andra som ev. gör affärer där också.
Beställde tre varor i maj för 714:51kr/st som var restade. För ca 2 veckor sedan såg jag att de åter fanns i lager. Nu för 1036:29kr/st. Jag hörde av mig till Amazon för att få reda på när min beställning skulle komma och de började undersöka. Idag kommer en e-post att de fått slut i det lager jag beställt ifrån och de annullerar min order.

Vill jag beställa går det bra att göra det igen - nu till det högre priset.

Detta är inget annat än lurendrejeri och oseriös handel. Jag har begärt att få mitt konto avslutat och alla mina uppgifter raderade.
Mitt råd: Handla aldrig något på Amazon.se. Förr eller senare blir ni lurade!

Vad har ni andra för erfarenheter? Finns det bättre ställen att hitta saker på? Får man bete sig hur som helst idag?

🤬[bild] Stor skillnad! Samma vara! [bild]
Anmäl till ARN, konsumentombudsmannen eller vem man nu gör det till. De kan svara på om det är rätt agerat eller inte.
 
  • Haha
nissenhj
  • Laddar…
Bananskalare Bananskalare skrev:
Är det bara jag som hellre betalar 1-200:- extra för att få artikeln från någon annan på bara några dagar... inte månader
Nu är det ju då den snabbare Prime leveransen som är 6-7 månader... 😅
 
  • Haha
Dowser4711
  • Laddar…
O
Busster Busster skrev:
Jag har just blivit grundlurad av Amazon.se
Nej. När du gjorde din beställning stod följande att läsa:

"Genom att göra din beställning godkänner du Amazons Villkor för användning och köp. "

Under "Köpvillkor" står sedan klart och tydligt:

3. PRISER OCH TILLGÄNGLIGHET

Alla priser är inklusive lagstadgad tillämplig moms.

Vi tillhandahåller information om produkttillgänglighet för produkter som säljs av oss på webbplatsen, inklusive på varje produktinformationssida. Utöver det vi anger på produktinformationssidan eller på andra delar av webbplatsen kan vi inte vara mer specifika om tillgänglighet. När vi behandlar din beställning kommer vi att informera dig via e-post så snart som möjligt om de produkter du beställer visar sig vara otillgängliga och, om detta inträffar, kommer du inte att bli debiterad för dessa produkter.

Observera att om inget annat framställs på webbplatsen är angivna leveranstider endast uppskattningar. De är inte garanterade leveranstider och bör inte betraktas som sådana.

Trots våra bästa ansträngningar kan ett litet antal av artiklarna i vår katalog anges med felaktiga priser. Vi kommer att kontrollera priset när vi behandlar din beställning och innan vi tar betalt. Om vi har gjort ett misstag och det rätta priset för en produkt är högre än priset på webbplatsen kan vi antingen kontakta dig före avsändningen för att fråga om du vill köpa produkten till rätt pris eller annullera din beställning. Om det rätta priset för en produkt är lägre än vårt angivna pris kommer vi att debitera det lägre beloppet och skicka produkten till dig.


Så du har knappast blivit lurad och Amazon är varken oseriösa eller håller på med lurendrejeri. Tvärt om har de i förväg öppet, klart och tydligt redovisat hur deras villkor ser ut. Nästa gång kanske du skall läsa vad som gäller inte du beställer något så slipper du bli besviken i efterhand.
 
  • Gilla
  • Älska
Appendix och 7 till
  • Laddar…
anders07 anders07 skrev:
Nu är det ju då den snabbare Prime leveransen som är 6-7 månader... 😅
Ja men då är det snabbt. Prime time
.... :rofl:
 
Det finns en drös med olika säljare under Amazon.se. Allt från privatpersoner till små eller stora företag. Alla samlas under Amazons logga. Om man handlar så skall man se till att det är just av AMAZON inte ett underliggande företag DÅ kan man bli lurad och då gäller inte Amazons garantier. Dock så föjer de flesta av Amazons underliggande företag de regler som Amazon kräver av sina länkade företag och det brukar aldrig vara svårt att få pengar tillbaka eller en ny vara.

Inte ens av de underliggabde säljarna.

Är det Amazon som har varorna i eget lager så är allt väldigt smärtfritt även om en vara är trasig eller felaktig.

Har inga klagomål på Amazon hittills och ja har väl handlat via dem ett 20-tal gånger.

Beställde ex. en EPROM raderare där det visade sig att av på knappen saknades.. inget tjafs jag fick hela summan tillbaka trots att raderaren fungerade om man vred på den med en tång istället för en vridratt. Köpte senare en ratt hos ELFA för 67 kr och Raderaren var fullt komplett och fungerande.
 
  • Gilla
Nalleman64
  • Laddar…
Busster Busster skrev:
Har tidigare handlat en hel del saker till huset via amzon.se. Nu är det slut

Jag har just blivit grundlurad av Amazon.se och kommer aldrig ha att göra med dem mer vilket jag rekommenderar alla er andra som ev. gör affärer där också.
Beställde tre varor i maj för 714:51kr/st som var restade. För ca 2 veckor sedan såg jag att de åter fanns i lager. Nu för 1036:29kr/st. Jag hörde av mig till Amazon för att få reda på när min beställning skulle komma och de började undersöka. Idag kommer en e-post att de fått slut i det lager jag beställt ifrån och de annullerar min order.

Vill jag beställa går det bra att göra det igen - nu till det högre priset.

Detta är inget annat än lurendrejeri och oseriös handel. Jag har begärt att få mitt konto avslutat och alla mina uppgifter raderade.
Mitt råd: Handla aldrig något på Amazon.se. Förr eller senare blir ni lurade!

Vad har ni andra för erfarenheter? Finns det bättre ställen att hitta saker på? Får man bete sig hur som helst idag?

🤬[bild] Stor skillnad! Samma vara! [bild]
Det är ju två olika säljare, så inte alls märkligt att priset kan skilja sig åt…
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Busster Busster skrev:
Som jag läser av de snabba svar som kommit in här så verkar det inte finnas bättre ställen att handla på eftersom ingen kommer något förslag! Är det då jag som grundlurat mig själv - eller va! 😉
Du har missförstått amazon och ansvaren det innefattar. Så ja, skulle säga att du grundlurat dig själv.

Jag handlar en hel del på amazon, ibland tas ordern bort, ibland levereras aldrig grejer på månader o man får ta bort själv. Det är ingenting konstigt. Amazon har inte lurat dig. Det fungerar inte som en enskild butik.

Amazon är snabba på leverans, retur och gratis frakt med prime. Tycker personligen att det är toppen och aldrig haft några större negativa erfarenheter. Också fått många grejer gratis av amazon, som inte nått upp till kraven.
 
  • Gilla
vcx och 6 till
  • Laddar…
Råkat ut för samma sak på Cdon.
 
Amazon är en marknadsplats med många olika säljare. Du har handlat en var hos en säljare som fick slut i lager. Sen har produkten dykt upp igen hos en annan handlare med ett annat pris.

Typ som att du skulle gå till fruktmarknaden och köpa jordgubbar. Första handlaren tar 50kr/låda men har slut. Andr handlaren ha i lager men tar 70kr/låda. Handla eller låt bli, men det är fri prissättning.
Busster Busster skrev:
Har tidigare handlat en hel del saker till huset via amzon.se. Nu är det slut

Jag har just blivit grundlurad av Amazon.se och kommer aldrig ha att göra med dem mer vilket jag rekommenderar alla er andra som ev. gör affärer där också.
Beställde tre varor i maj för 714:51kr/st som var restade. För ca 2 veckor sedan såg jag att de åter fanns i lager. Nu för 1036:29kr/st. Jag hörde av mig till Amazon för att få reda på när min beställning skulle komma och de började undersöka. Idag kommer en e-post att de fått slut i det lager jag beställt ifrån och de annullerar min order.

Vill jag beställa går det bra att göra det igen - nu till det högre priset.

Detta är inget annat än lurendrejeri och oseriös handel. Jag har begärt att få mitt konto avslutat och alla mina uppgifter raderade.
Mitt råd: Handla aldrig något på Amazon.se. Förr eller senare blir ni lurade!

Vad har ni andra för erfarenheter? Finns det bättre ställen att hitta saker på? Får man bete sig hur som helst idag?

🤬[bild] Stor skillnad! Samma vara! [bild]
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Tråkigt för dig 🤷🏻‍♂️
Jag har över 300 ordrar från Amazon.se och har inget att anmärka på. En del har blivit annullerat av säljaren av olika anledningar, en del har legat restade galet länge, då har jag själv annullerat.
Tillsammans med prime är det tveklöst den bästa plattformen för att fortfarande kunna köpa någonting till en rimlig prislapp...

CDon har kopierat deras sätt och är däremot rent skräp. De har ingen som helst kvalitetskontroll och därmed är vilken bluffmakare som helst välkommen att sälja sin dynga och sedan fortsätta sälja sin dynga trots anmälningar.
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Jag har också bra erfarenhet av Amazon, de få gånger jag handlat där.
Men jag förstår också TS's besvikelse, för man måste vara noga med att kolla att varan säljs och levereras av Amazon.
 
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Busster Busster skrev:
Har tidigare handlat en hel del saker till huset via amzon.se. Nu är det slut

Jag har just blivit grundlurad av Amazon.se och kommer aldrig ha att göra med dem mer vilket jag rekommenderar alla er andra som ev. gör affärer där också.
Beställde tre varor i maj för 714:51kr/st som var restade. För ca 2 veckor sedan såg jag att de åter fanns i lager. Nu för 1036:29kr/st. Jag hörde av mig till Amazon för att få reda på när min beställning skulle komma och de började undersöka. Idag kommer en e-post att de fått slut i det lager jag beställt ifrån och de annullerar min order.

Vill jag beställa går det bra att göra det igen - nu till det högre priset.

Detta är inget annat än lurendrejeri och oseriös handel. Jag har begärt att få mitt konto avslutat och alla mina uppgifter raderade.
Mitt råd: Handla aldrig något på Amazon.se. Förr eller senare blir ni lurade!

Vad har ni andra för erfarenheter? Finns det bättre ställen att hitta saker på? Får man bete sig hur som helst idag?

🤬[bild] Stor skillnad! Samma vara! [bild]
Jag beställde och betalade för en bok på amazon för ett bra tag sedan. Jag fick besked om att den packats och gått iväg till transportfirman, men den anlände aldrig. Jag försökte först att få dem att skicka en ny, men det gjorde de inte och då krävde jag pengarna tillbaka. Då erbjöd de återbetalning med check, vilket inte accepteras av svenska banker. Det slutade med att jag varken fick bok eller pengar tillbaka och det var hopplöst att komma i kontakt med dem. Aldrig mer amazon!
 
  • Gilla
Busster
  • Laddar…
Dan1891 Dan1891 skrev:
Jag har också bra erfarenhet av Amazon, de få gånger jag handlat där.
Men jag förstår också TS's besvikelse, för man måste vara noga med att kolla att varan säljs och levereras av Amazon.
Vilket den ju gjorde 🙄😉
 
C cpalm skrev:
Jaha, drar de pengarna fastän artikeln är restnoterad? Jag har fått för mig att Amazon inte drar några pengar förrän de skeppar grejorna, men jag kan ha fel.
De drog inga pengar.
 
  • Gilla
john.h
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.