Markberedning för att få plats med altan/soldäck. Trädgård med grävmaskin, traktor och redskap. Jord och gräs syns. Utomhus arbetsområde med byggmaterial.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
AnnaMaria och 4 till
  • Laddar…
Needas Needas skrev:
Renoverat en gammal Traryd altandörrr!
[bild][bild]
Snyggt, har du märkt om dörren är lika rigid fortfarande ? Funderar på att göra samma sak med en liknande SP dörr.
 
Idag var fiske och bärplockning planerat, men regn hela dagen ledde till att jag murade upp runt järnspisen uppe. Det ska putsas också, men det kanske blir nästa år, förutsatt att sotaren godkänner min installation. Om ni tycker att allt verkar snett så stämmer det. Golvet lutar, muren lutar och spisen lutar också lite.
Och som man ser på sidorna, så är muren bredare än man först tror. Treetex på putsad mur är sådär kan jag berätta. Det rasslar rätt bra bakom skivorna när putsen släpper. Det blir till att frilägga hela muren och göra någonting annat där vad det lider.
Gammal gjutjärnsspis i tegelmiljö med röda och vita golvplattor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Gammal vedspis med skadad tegelmur i ett kök under renovering.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Gammal vedspis i hörn, tegelvägg, slitet trägolv, kakel, renoveringsbehov.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
boschkenta och 11 till
  • Laddar…
Henningelvis Henningelvis skrev:
Idag var fiske och bärplockning planerat, men regn hela dagen ledde till att jag murade upp runt järnspisen uppe. Det ska putsas också, men det kanske blir nästa år, förutsatt att sotaren godkänner min installation. Om ni tycker att allt verkar snett så stämmer det. Golvet lutar, muren lutar och spisen lutar också lite.
Och som man ser på sidorna, så är muren bredare än man först tror. Treetex på putsad mur är sådär kan jag berätta. Det rasslar rätt bra bakom skivorna när putsen släpper. Det blir till att frilägga hela muren och göra någonting annat där vad det lider.
[bild]
[bild]
[bild]
Snyggt! Ser rakt ut från mitt hus 😌
 
  • Gilla
Henningelvis
  • Laddar…
  • Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
Excel
Nya trappsteg, denna gång impregnerat virke.
 
  • Trätrappa utomhus med skruvar, skruvmejsel, öppnad kartong och måttband i solljus med skuggor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
fredand44 och 12 till
  • Laddar…
Fixat ett tillfälligt fäste för parabolen och en speciallösning för stupröret innan jag sen rev den gamla panelen på garaget.
Fick även märkt ut hur jag ska ha nya panelen...

Fristående byggnad med tak, delvis borttagen vägg, parabolantenn, gräs, grus, regnrör, träreglar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Appendix och 6 till
  • Laddar…
mexitegel mexitegel skrev:
Jag måste vara udda, tycker det är roligt både att gipsa och spackla.

Hur känns det att jobba i dagsljus förresten? 😂
Jag har övervägt att flytta till hyresrätt för att slippa spackla… tur att vi alla är olika 😄
 
  • Haha
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
I InsidersUnited skrev:
Snyggt, har du märkt om dörren är lika rigid fortfarande ? Funderar på att göra samma sak med en liknande SP dörr.
Ja dörren känns rigid! Helt klart värt det
 
Plockat lös lite panel från väggen. Förhoppningsvis går det mesta att återanvända.

Renoveringsarbete inuti ett hus med trävirke, ställningar och byggmaterial spridda.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


För övrigt anser jag att den som inte behöver ställning inne har för litet hus...
 
  • Gilla
  • Haha
MrScharlz och 12 till
  • Laddar…
useless useless skrev:
Plockat lös lite panel från väggen. Förhoppningsvis går det mesta att återanvända.

[bild]

För övrigt anser jag att den som inte behöver ställning inne har för litet hus...
Panelen, är den målad med en ljusgrön färg?
 
F Fluxor skrev:
Panelen, är den målad med en ljusgrön färg?
Ja, nån sorts grågrön. Masoniten i taket är mer pastellgrön.
 
useless useless skrev:
Ja, nån sorts grågrön. Masoniten i taket är mer pastellgrön.
Den verkar lik det som jag har i vissa väggar. Kanske var populär i gamla dagar...
 
Målat lite
 
  • Omfattande rum under renovering med exponerade takbjälkar och oslipad spackel på väggarna.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Renoveringsarbete, taket och väggen delvis spacklade, träbjälkar synliga, byggmaterial och verktyg, text "Första lagret klart".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
boschkenta och 6 till
  • Laddar…
Köpt toppsten till muren och Stenlund, men ska man mjukfoga?
 
  • Nybyggd betongmur med granitlock, gräs i bakgrunden, grus och verktyg synligt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Oskick och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.