Tillverkat en plåt.
Arbetsbord med verktyg, hålsåg, borr och utmarkerade punkter på metallplåt, utomhus verkstadsprojekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Och målat den svart.
Svartmålad yta med tre runda öppningar, verktyg och burk på arbetsbänk i verkstadsinredning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
JFrisk och 7 till
  • Laddar…
Henningelvis Henningelvis skrev:
Tillverkat en plåt.
[bild]

Och målat den svart.
[bild]
Å va ska du ha den till?
 
Immobil Immobil skrev:
Å va ska du ha den till?
Den ska ligga över skorstensöppningen. Hålen är för de fyra skorstensslangarna.
 
  • Gilla
stigen och 1 till
  • Laddar…
Henningelvis Henningelvis skrev:
Den ska ligga över skorstensöppningen. Hålen är för de fyra skorstensslangarna.
OK, då är min nyfikenhet stillad! 😊
 
När jag var ute med båten gick jordfelsbrytaren i stolpen. Var fullt med vatten i min schucko till cee-hane.

Åkte till Biltema. Klippte av schuckon på kabelvindan och satte på en CEE-hane istället. Gjorde en adapter av stumpen så man kan använda kabelvindan i vanliga uttag ändå.

Satte även på ändhylsor. Varför inte liksom
 
  • Två kopplade industriella CEE-kontakter, en blå, en vit, ligger på grus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
nino och 2 till
  • Laddar…
Och kabelvindan klarar 16A?
 
E elmont skrev:
Och kabelvindan klarar 16A?
Absolut. Då slipper jag även ha på värmaren i båten. Blir win-win. 😃

Är ju 1,5 mm2 så kanske inte. Men är gummikabel och ip44 i alla fall.

Har inte ens saker som drar över 10 A i båten. Jag laddar mobilen och har en batteriladdare när det regnar.

Nästan alla båthamnar har dessutom nedsäkrat sina CEE. Detta var det minst dåliga alternativet.
 
Köpt, hämtat, burit in (tack @ivp ) och justerat en hyvelbänk. I morgon ska den höjas upp till användbar höjd och sedan ska laxstjärtsfixande få en (sista?) chans.
En hyvel och träspån på en arbetsbänk med ett stål linjal.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Bomba och 5 till
  • Laddar…
Rickard.
T trycklös skrev:
Har sett något liknande i någon av trådarna om incabandsågar här på forumet men det där såg nästan ännu enklare ut. Ser ut som en vanlig spilltratt till avlopp?
Det var verkligen en klockren lösning men på inca-sångarna(och säkert flera andra modeller) finns det ingen plats mellan bord och bladstyrningen så då får man hitta på något annat. Jag har min lösning här i tråden som inte är särskilt unik eller nytänkande men funkar bra den med, gäller bara att få suget så nära källan som möjligt för bästa effekt.

(Tandborsten var också ganska kreativ ;))
 
  • Gilla
trycklös
  • Laddar…
Rickard. Rickard. skrev:
(Tandborsten var också ganska kreativ ;))
Det är viktigt att borsta tänderna.
 
  • Gilla
Rickard.
  • Laddar…
Om vi räknar öppna kartongen med en kniv som "gjort med verktyg" så har jag satt en ny slang mellan spånsug och hyvel. Nu frågar sig vän av ordning, Ivar är det verkligen rimligt att betala över 300 spänn metern för en slang som det står Felder på? Svaret är sjukt nog ja, otrolig skillnad på den nya 120mm "high performance" slangen och min gamla 100mm slang med något slags hemkokt adapter m.h.a en köksfläktslang och silvertejp för att få den att passa på hyveln. Tror faktiskt inte ens att jag behöver uppgradera min gamla spånsug längre...
 
  • Gilla
trycklös och 3 till
  • Laddar…
Fixade ihop en hissannordning till byggställningen, vacker blev den inte men funkar nog.
Ska användas för att få upp delarna till ställningen som väger max 30kg/st.


Bild av en blå stege lutad mot en vägg i nedslitet område, delvis synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
fribygg och 8 till
  • Laddar…
Bara enkla småsaker jag gjort med våra verktyg.
Jag bytte plattan på vår slip. Slippapperen började flyga av när jag lyfte maskinen så jag insåg att det nog var dags. Surfade runt och upptäckte att Jula har sådana så jag hoppade på cykeln och köpte en. Bra val.

Byggde en enkel mall för att jacka ur reglar till vårt lilla pergolabygge. Inget märkligt men två stopp så jag utan att fundera och tveka kan såga ur ett jack med 45 mm bredd. På gränsen till onödigt men klart värt det. Vår kap/gersåg saknar gejdrar så jag får jacka med cirkelsågen.

Och använt vår surform för första gången. När jag var liten hade vi en sådan hemma och när jag blev stor tänkte jag att ”en sådan skall jag ha”. Och för att putsa till botten av jacket är den perfekt.

Sist en bild på riddar Pergolas lansar, redo för tornering…

Slipmaskin, skruvmejslar, kablar, en träyta: verktyg och arbetsmaterial på ett stökigt arbetsbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Snickarverktyg och trämaterial utspridda på ett arbetsbord utomhus i solljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Träsnideri med hövel och klämmor på en arbetsbänk, spån, soligt, utomhus hantverksarbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Träkonstruktion, kapmaskin, uteplats, snickeri, projekt under blå himmel, uppställning av reglar, hemförbättring, arbetsplats, utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Henningelvis och 7 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.