Mitt hus var smällhett när jag flyttade in, det var utetempgivaren som gav fel värde och tyckte det var kallare ute än vad det var.
Utetempen kan du se i displayen, kolla om den stämmer.
 
J Josth skrev:
Nej inte jag heller. Är din 310P dockad med t.ex. en luftvattenvärmepump på returledningen eller är den utrustad med fjärrvärmetillsats?
Bra jävla fråga, jag har enligt mäklaren något som heter frånluftsvattenvärmare!

Det finns ingen fjärrvärmetillsats vad jag kan se! Jag provar att byta givaren så jag kan se rätt värden, blir ju enormt svårt för dig att sitta och gissa, även om du är mästaren själv!
 
Isakare Isakare skrev:
Mitt hus var smällhett när jag flyttade in, det var utetempgivaren som gav fel värde och tyckte det var kallare ute än vad det var.
Utetempen kan du se i displayen, kolla om den stämmer.
Ja om jag kunde se de olika kanalerna i displayen...Måste byta framledningsgivare först!
 
Stucki Stucki skrev:
Ja om jag kunde se de olika kanalerna i displayen...Måste byta framledningsgivare först!
Ser du inga värden alls i kanalerna ??
Jag skulle nog fixa kortet först så du kan se värdena, byta givare på måfå är ingen hitt.
Tyvärr har jag redan gett bort båda kretskorten till min 310 som åkte på skroten förra veckan.
 
Isakare Isakare skrev:
Ser du inga värden alls i kanalerna ??
Jag skulle nog fixa kortet först så du kan se värdena, byta givare på måfå är ingen hitt.
Tyvärr har jag redan gett bort båda kretskorten till min 310 som åkte på skroten förra veckan.
Jodå, ser värdena på kanal 01, sen när jag ska byta så blir det error -- -- i displayen och displayen hoppar tillbaka till 01.
 
T
Stucki Stucki skrev:
Jodå, ser värdena på kanal 01, sen när jag ska byta så blir det error -- -- i displayen och displayen hoppar tillbaka till 01.
Det är displayen/centralenheten som är kass när den beter sig så 😶
Den startar helt enkelt om när man försöker bläddra i mellan kanalerna.
 
  • Gilla
Josth
  • Laddar…
Så ett nytt styrkort alltså? Ingen ny framledningsgivare?`

Känns som att det är mer värt att investera i en ny!
 
Missförstod dig litegrann tidigare då jag trodde att det enbart var just kanal 02 som visade "-- --" men resten av kanalerna visades som vanligt.
 
J Josth skrev:
Missförstod dig litegrann tidigare då jag trodde att det enbart var just kanal 02 som visade "-- --" men resten av kanalerna visades som vanligt.
Nejdå, det var bara jag som var fruktansvärt otydlig. När jag byter kanal från 01 til nästa så dyker det upp en massa streck i displayen, och sen hoppar den tillbaka till 1an.
 
Så nu är det bara styrkortet /kretskortet som behöver bytas?

Är det någon man klarar av själv med hjälp av en väldigt händig morbror elller måste det utföras av en fackman?
 
Ja så borde det vara. Man måste vara väldigt noga med att först bryta strömmen till värmepumpen med arbetsbrytaren som sitter på väggen. Sedan kan man skruva bort inställningsratten, fälla ner elpanelen och försiktigt lossa displaykortet men det kräver att man är väldigt händig. Annars bör man inte ge sig på det. Beroende på vilken årsmodell det är behöver också borra två små hål för det nya displaykortet.
 
Nu har jag kontakt med JSenergi igen!

De undrar om jag ska ha reläkortet eller kretskortet med displayen? Jag tänker det med displayen?
 
Jag hade det på känn!

Ja, inflationen har väl gjort sitt, men ändå billigare än att behöva byta hela systemet tänker jag! Det där bör väl hålla 1-2 år?

tack för all hjälp, du är en klippa!
 
Ja det håller säkert minst i 5-10 år i vart fall. Möjligen skulle det kunna vara så enkelt att det bara är de tre elektrolytkondensatorerna som behöver bytas ut.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.