Amir Garchi Amir Garchi skrev:
Konstant röd att den laddar. Men hittar tyvärr ingenting om blinkande rött
Pulserande rött när den laddar. Men det är ett tydligt blinkande alltså?
 
Ulan99 Ulan99 skrev:
Tror jag funnit knivar MED skruvar som passar!
Ingen som testat dessa?
Sitter på Harald Nyborgs klippare Adano RM6
som verkar vara en kusin till PARKSIDE-klipparen. 🙂

[länk]
Har beställt dessa nu. Återkommer efter test 🙂
 
  • Gilla
Vardagsrum och 4 till
  • Laddar…
Ulan99 Ulan99 skrev:
Har beställt dessa nu. Återkommer efter test 🙂
Knivarna från Harald Nyborg kom idag. Dom passade kanon. Tyvärr inte skruvarna som var M4 istället för M5 gänga.
Jakten på skruvar går vidare… 😤
 
  • Två metallplattor med hål och två skruvar ovanpå på ljus bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Förpackning med reservdelar för robotgräsklippare, inkluderar knivar och skruvar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
bsba och 1 till
  • Laddar…
Ulan99 Ulan99 skrev:
Knivarna från Harald Nyborg kom idag. Dom passade kanon. Tyvärr inte skruvarna som var M4 istället för M5 gänga.
Jakten på skruvar går vidare… 😤
Stort tack för din insats och din rapport! Det var samma sak med de knivar jag provat och lagt upp tidigare i tråden, knivarna passade utmärkt, men skruvarna var för små.

Det är alltså M5 vi letar efter, med den lilla ”klacken” vid skallen. Eller vad tror du?
 
  • Gilla
Ulan99
  • Laddar…
Tack! Ja det stämmer! M5 skruv skall det vara med distans/krage så kniven kan röra sig fritt runt skruven.
 
Tack! Lite tjockare distans hade varit bättre. Hålet i kniven är 7mm. 🙂
 
Då har min klippare också gett upp.
Märkte igår att den stod och pep, samt Displayen uppförde sig märkligt. Welcome i en slinga av blink och annat.
Mycket kondens så den har väl gett upp.
Tog in den, den stod då och pep en gång per sekund.
Plockade ur batteriet som formligen bada i vatten.

Tömde ur. Lämnade över natten.
Display fortfarande död.
Batteriet mätte 20V och verkade ok. Satte i ladd stationen, körde igång med start. Den backa ut till vänster direkt och sen var den tvärdöd, inga ljud alls eller start pip när man sätter i och ur batteri.

Kontakta Grizzly service som sa att man får kontakta Lidl då de inte har remote felsökning.
Kontakta Lidl som sa att man ska kontakta Grizzly. Eller så kunde jag reklamera i butik då det gått mindre än 90 dagar sedan inköp.
Snurrigt.
 
  • Display med frost, knappar med pilar, start och OK, röd nödstoppknapp, smutsigt, delvis solljus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Inuti bilens strålkastare; bladföroreningar, synlig glödlampa och reflektor, behöver rengöring eller underhåll.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ledsen
  • Wow
bsba och 3 till
  • Laddar…
Nu tillbaka till butik och fick tillbaka pengarna. Men den lär väl bara kasseras och så hör man inget mer från dom :(

Den har fram till igår fungerat ypperligt. Gräsmattan var fin och prydlig.
 
K Krypström skrev:
Nu tillbaka till butik och fick tillbaka pengarna. Men den lär väl bara kasseras och så hör man inget mer från dom :(

Den har fram till igår fungerat ypperligt. Gräsmattan var fin och prydlig.
Vad synd!! Men det som positivt att du fick tillbaka pengarna.. jag brukar stoppa den vid vädret.
 
Al-Hamdani Al-Hamdani skrev:
Vad synd!! Men det som positivt att du fick tillbaka pengarna.. jag brukar stoppa den vid vädret.
Jo har förlitat mig på regn sensorn och det har funkat bra. Den stod i ladd stationen när den började bete sig udda.
 
Hej
Det kommer ny grej.. när roboten tillbaka till laddning så kommer det (mower trapped) ! Det händer flera gånger under senaste tiden.. jag försökte att hitta nåt i boken men lyckades inte jag !!
Kan ni hjälpa att förstå varför händer så !!
 
  • Gräsklipparens kontrollpanel visar felmeddelande "Mower trapped", startknapp och stoppknapp synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Al-Hamdani Al-Hamdani skrev:
Hej
Det kommer ny grej.. när roboten tillbaka till laddning så kommer det (mower trapped) ! Det händer flera gånger under senaste tiden.. jag försökte att hitta nåt i boken men lyckades inte jag !!
Kan ni hjälpa att förstå varför händer så !!
Min har sagt så någon gång när den fastnat. Men då har det bara varit att lyfta upp den och sen trycka på ”bakåt” och slå in PIN-koden.

Kör den in och dockar med laddstationen som den ska? Och laddar den som den ska?

På bilden ser det ut lite som att knappen för nödstopp är lite nedtryckt..? Kanske bara konstig vinkel på fotot, samt att då borde det stå ett annat felmeddelande.

I manualen står det under felmeddelandet ”Gräsklipparen har kört fast (Mower trapped alltså) - Ta loss gräsklipparen och starta om den”
 
V Vardagsrum skrev:
Min har sagt så någon gång när den fastnat. Men då har det bara varit att lyfta upp den och sen trycka på ”bakåt” och slå in PIN-koden.

Kör den in och dockar med laddstationen som den ska? Och laddar den som den ska?

På bilden ser det ut lite som att knappen för nödstopp är lite nedtryckt..? Kanske bara konstig vinkel på fotot, samt att då borde det stå ett annat felmeddelande.

I manualen står det under felmeddelandet ”Gräsklipparen har kört fast (Mower trapped alltså) - Ta loss gräsklipparen och starta om den”
Tack för dig
1 * det gjorde jag , tryck på start och slå koden och sen start , och funkar så .. problemet om man är inte hemma!! Som det hände i helgen..

2 * ja det körde han hem till laddstationen som det ska och ladda sig under det tiden som står (mower trapped)

3 * bilden tas upp från, så det var inte nödstopp annars visa (emergency) istället

4 * tack att så tolka man felet , det kan att han körde så fort fram till laddstationen!!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.