D djanlov skrev:
Ser väldigt bra ut men hur tänker du runt halkskydd?
Jag funderar på att lägga en klar lack med lite sand i. Alternativt stryka ytorna med en mild saltsyralösning för att frilägga aggregatet något.
 
Börjat lia fram årets vedgöra
Åkerland med nyligen klippt stig, molnig himmel, trädhög i bakgrunden, grönt gräs, ett rör på marken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Segt i gammal hästhage...
 
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
Hämtat eldfast tegel till framtida pizzaugn idag. Fick det gratis så som synes behöver det rengöras innan jag använder mig av det.
Personer håller en trasig betongplatta med ett mönster, står på en träplattform utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 5 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Morgonen efter första strykningen av Herdins paneltakslasyr. [bild]
Så långt ser det ju nästan hyggligt ut men granskar man...
[bild]
Ser mer beige ut (väggen är vit/grå) och väldig nyansskillnad vid sparmålningen där det är två lager.
[bild]
Lasyr var onekligen svårare än vanlig takfärg.

Är det någon som vet vad som är lämplig färg att måla över med, om det här blir att se för jävligt ut efter andra, tredje strykningen?
B-I-N kvist och isoleringsgrund. 👍
 
Lill72 Lill72 skrev:
Och så kom den där regniga och tråkiga dagen så att tapeterna kom upp, efter målningen som gjordes häromdagen.
[bild][bild][bild][bild]
Fint, mycket fint! 👌
 
FredrikR FredrikR skrev:
Fint, mycket fint! 👌
Tackar! 🤩
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Letar dolda fel med kombihammaren.
 
  • Renoveringsprojekt, raserat golv och vägg, betongplattor, trä, byggbråte, inomhus, oavslutad konstruktion, verktyg synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Haha
boschkenta och 7 till
  • Laddar…
Dammsugit rabatten.
 
  • Wow
FredrikR
  • Laddar…
Slarvat ihop en liten hylla av gamla ”pallar” som fick sitta under tavlan jag vann här på BH.
(Som också tillslut blev upphängd”

Välorganiserad verkstad, verktyg på väggar, arbetsbord, dammsugare, elverktyg, träplankor, orange vägg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Verktygsvägg med organiserade verktyg ovanför arbetsbänk i verkstad eller garage.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dan_Johansson och 5 till
  • Laddar…
C Cerb skrev:
Slarvat ihop en liten hylla av gamla ”pallar” som fick sitta under tavlan jag vann här på BH.
(Som också tillslut blev upphängd”

[bild]
[bild]
Vilken tävling då, flest spackelspadar vinner? 😎
 
  • Haha
Appendix och 1 till
  • Laddar…
J JonasJN skrev:
Vilken tävling då, flest spackelspadar vinner? 😎
Haha, du skulle se hur många spackelspadar jag egentligen har på lager, så skulle du trilla av stolen 😂

Men nej, var en av frågetävlingarna här på BH.
 
Ibland får man ändra sina planer, det här är en sådan dag. Jag hade planerat att sätta osb och gips i ett rum vi håller på att inreda. Dessvärre kom det några rejäla vindbyar igår som slet tag i vindsfönstret som inte var helt stängt. Så nu är det istället tidigarelagd fönsterrenovering som gäller.
Slitet gammalt fönster med flagande vit färg, liggande på en verkstadsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Med eventuella planer på framtida växthus bygge har jag tagit tillvara på grannens fönsterbågar när dom bytte fönster, så jag hoppas innerligt att dimensionerna på deras gamla fönsterbågar stämmer med våra. Då har jag bra virke med rätt profil och kan fokusera på övriga bitar och slipper jaga frässtål.
 
  • Gilla
  • Ledsen
Ohchips och 4 till
  • Laddar…
Hoppet lever! Den trasiga sidan är bortmonterad utan att något annat gått sönder och nästan all färg är bortskrapad. Det visade sig att dimensionerna på grannarnas gamla fönsterbågar varierade med upp till 3mm, men jag hittade en som passade fint. Nästa steg blir att plocka bort glas och färg från fönstret som ska agera donator.
Guld värt att ha en speedheater i detta läget.
Verktyg för träbearbetning på ett stökigt arbetsbord i verkstadsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
pjgb och 6 till
  • Laddar…
Det går inte så fort, men det blir bra. Urtag för hörnjärnen härnäst. Träplankor på arbetsbänk med skruvmejsel, penna, måttband och annat verktyg i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FreQa och 16 till
  • Laddar…
Det fortsätter att gå bra! Jag är väldigt nöjd med urtagen för både hörnjärn och gångjärn. Jag funderade på att använda fräsen, men valet föll på stämjärn. Jag tror att det var rätt beslut, det skulle inte blivit märkbart bättre med fräsen och risken att sabba allt hade varit större. Sannolikt hade det även tagit mig längre tid att fräsa eftersom jag då skulle velat göra mallar.

Nu är allt monterat och halvoljat. Inköp av energiglas, målning och kittning för vänta några dagar. Nu blir det några dagars vandring med familjen istället.
Verkstadsbord med verktyg och träspån, inkluderar snickarhammare, kniv och tving. Arbete pågår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Verktyg för snickeri, kniv och träbitar på sliten arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Hörn av träram med metallbeslag, skruvhål, sladdlös skruvmejsel och målarfläckar på arbetsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Träarbete med utskärning, trasig del, på en smutsig verkstadsbänk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild av uppdelad träplanka, med årsringar och textur, i en verkstadsmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Träbrädor i verkstad med pensel och burk markerad "linolja 50% tärpentin". Arbetsmiljö, hantverk, målning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Närbild på limmade träskikt, pensel ovanpå, arbetsyta med träspån under, handarbete, skapa, snickeri.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Metallfästen på träram; närbild; konstruktion; hantverk; arbetsbänk i bakgrunden; montering eller reparation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 19 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.