S
Ursviken Ursviken skrev:
[bild]Den indiska toaletten är borta.

[bild]
Det hade så klart varit mycket lättare att fästa hängrännorna som hängde på trekvart när vi hade en ställning där förra veckan men det tänkte jag inte på.

Resterna av en gammal städvagn, hålband, gaffatejp, ett sliten knädyna, en regelstump och några u-bultar räddade situationen.

Annars har det skrapats färg, grundmålats, målats grund och grusats runt grunden.
Du gick från indisk toalett till indisk byggställning. 🤣
 
  • Haha
  • Gilla
Ursviken och 1 till
  • Laddar…
Var betydligt svårare än vad jag trodde att kakla på ojämna väggar. Lutade både inåt och utåt och ej vinkelräta. Svårast var att få till gerade hörnet och sedan få rakt mot de anslutande väggarna. Men efter lite tvingar. Mycket fix bakom som bankades ut genom fogar som sedan fick skrapas så vart det bra tillslut. Gjorde första raden igår och sedan andra idag. Fick till och med mönsterpassningen mellan plattorna någorlunda där det gick.

Nu får det bara brinna fast lite och imorgon blir det mjukfog mot bänkskivan, plattorna är väldigt mörka nu när jag precis tvättar av fogen. Blir ett platsbyggt överskåp i ek över hällen och en marmorhylla på 1.5m i kolmårdsmsrmor längs med väggen över diskhon. Den skall bara poleras lite på undersidan 🧐
 
  • Orenoverat kök med kakelarbete under process, verktyg och byggmaterial syns.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ej färdigt kök, marmorkakel med distanser, träbänkskiva, ugn, vit skåpinredning, renoveringsprocess.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Kakelarbete i kök, marmorytor, distansklämmor, lim, handfat, post-it-lapp med leende.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ej färdigställt kök, träbänkskiva, kakel, ölglas, skärbräda, renoveringsprojekt, nött vägg, diskho, kran.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Utomhus matplats med frost, tomma kärl, dekoration, röd vägg i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
16386 och 13 till
  • Laddar…
Fixat det sista med sockeln idag. Från mörkblå till ljusgrå.
Lagt tillbaka plattor och krattat upp 0-16 och tillbaka med grus osv.
Har varit lite skeptisk på att den skulle vara för ljus i nyansen, men jag tycker nog att det passar rätt bra till det faluröda ändå 🙂
 
  • Rött trähus, vitt staket, balkong, svenska flaggan, gröna växter, blå himmel, sommardag, namnskylt "Björkhult".
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
16386 och 15 till
  • Laddar…
richardtenggren richardtenggren skrev:
[bild]
Uppgraderade gungställningen med vantskruv för att stabilisera, hade tidigare bara dragit kättingen i trallen med BigDog-skruv, nu går det ju efterspänna 🤓
Ohchips Ohchips skrev:
Fixat det sista med sockeln idag. Från mörkblå till ljusgrå.
Lagt tillbaka plattor och krattat upp 0-16 och tillbaka med grus osv.
Har varit lite skeptisk på att den skulle vara för ljus i nyansen, men jag tycker nog att det passar rätt bra till det faluröda ändå 🙂
Tittar väldigt fint ut! 🤓
 
  • Gilla
richardtenggren och 1 till
  • Laddar…
Första försöket att placera skyliften lyckades!
Skylift utrustning i trädgård nära röd stuga och grönska under solig himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Den när ända in, hoppas den bär mig också
Stigande trappsteg mot blå himmel, vedbyggnad, industriell stege, gröna träd, moln.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Kjell_G och 4 till
  • Laddar…
Badrum under renovering, rör synliga, renoveringsmaterial, tomma väggar, litet fönster, träbjälkar i taket.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Remsor, hörn, brunnsmanchett, primer, två lager ångspärr och första lagret tätskikt på plats.

Är det uppehåll en dag kan den sista fasadmålningen avslutas också.
 
  • Gilla
Mrgerbik och 7 till
  • Laddar…
FreQa FreQa skrev:
Första försöket att placera skyliften lyckades!
[bild]
Den när ända in, hoppas den bär mig också
[bild]
Inte bar den mig ända in *stampar lite i marken * så det blir merjobb med en Monkey tower senare.
Laddad och klar för måååånga timmar i korgen
Målningsutrustning på en presenning, inklusive öppnade färgburkar, penslar, hammare och chokladkaka.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Jag har jobbat inom byggbranschen i över 20 år (visserligen på kontor men man har inventerat/besökt många byggen) och allt slit och släng och så möts man av vindskivor (på min egen gård) som har minst 50 år på nacken, om inte mer, och är knappt underhållna, ändå är trät stenhårt och inget murket alls!
Bild av vindbräda och landskap, med väg och grönska, tagen ur ovanligt perspektiv uppifrån.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
Ett ofärdigt badrumsutrymme med träpanel i taket och en liten fönsteröppning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Då var tätskiktet klart. Får torka till dig morgon då jag börjar sätta klinkers. Nu vankas mat, dryck, bastubad och spabad med en kollega ifrån grannkommun.
 
  • Gilla
Ohchips och 7 till
  • Laddar…
Härligt! Är det rollat tätskikt även i våtrum 1?
 
H
”Det som göms i snö kommer upp med grävmaskin” förrförra ägarens djupt begravda synder synder börjar titta fram mer och mer nu när det grävs för att läggas ned avlopp till fritidshuset. Så rensar och åker till ÅVC
Hand håller smutsigt, gammalt Tudor radio batteri. Bakgrund oskarp, detaljer synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
  • Haha
  • Ledsen
Dortmunder DAB och 8 till
  • Laddar…
Han har bara lagt skyddsjord på 😂
 
  • Haha
  • Gilla
  • Älska
Immobil och 8 till
  • Laddar…
H
mexitegel mexitegel skrev:
Han har bara lagt skyddsjord på 😂
Aha! Då förstår jag logiken bakom då förrförra ägaren var elektriker 🤣😅
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Lagt nockpannor i värmen 🥵 Tak med svarta takpannor, fågelskydd, soligt väder, träd och himmel syns i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 2 till
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Härligt! Är det rollat tätskikt även i våtrum 1?
Jo men det är i en oisolerad källare. Inte så mycket som kan gå snett.
 
Och jag som hatar att gipsa. En klädkammare/sminkbänk som vi har hade dock några lådor, Inbyggd hylla och skjutdörr så där var det faktisk roligt att tänka till lite. Ofärdigt rum med gipsväggar, trägolv, snedtak och ett fönster som visar grönska utanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett ofärdigt rum med trägolv, gipsskivor, inbyggda hyllor, byggföremål och öppen dörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Speciellt nöjd med den inbyggda karmen som skjutdörren åker in i och låser som emot med mjukstängaren så att den inte kan slå mot karmen om det blir korsdrag. Spåret dörren åker in i ligger i samma nivå som gipset på sidorna och är fräst ur en 69x69 kärnfuru bit. Samma som själva skenan också är infräst i. Skall bara bestämma om jag skall ha fräst spår eller handtag.
Inbyggt hörnskåp under konstruktion, med trähyllor och oskyddade spånskiveväggar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



Hitta ett par bilder från när ja monterade skenan vilket var nästan 2 år sedan 😂
 
  • Ett pågående byggprojekt med synliga träreglar och isoleringsmaterial. Inomhusmiljö under konstruktion.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett träblock med precisionsutskuret hål, hållet av en hand, bakgrund suddig, arbetsmiljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Redigerat:
  • Gilla
Tokslut och 16 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.