mikethebik mikethebik skrev:
Försöker färdigställa mitt AC-projekt före midsommar, ett evinnerligt jobb med tillverkningen av egna höljen till konvektorerna, dessa är inkopplade sedan 1 vecka, svalt och skönt i huset.
Kunde aldrig tänka mig att det är så effektivt, hela huset kyls utan vidare av tre konvektorer som inte går kontnuerligt, slår av och på och håller kåken runt 22-23 grader och avfuktat😀
8 grader in från borrhålet.

Tog ett par bilder med värmekameran, inluften till konvektorn i salongen som sitter strax ovanför vikdörren ut:

[bild]

Och ut från konvektorn:


[bild]


Behövs ytterligare några timmar för att färdigställa, samt att jag fortfarande väntar på två kondenstråg.
Luft luft?
 
K Kris1 skrev:
Luft luft?
Varm luft från huset som kyls ner till kall luft via konvektorn som tar kylan från borrhålet.
 
mikethebik mikethebik skrev:
Varm luft från huset som kyls ner till kall luft via konvektorn som tar kylan från borrhålet.
Frikyla?
 
Fortsatt med räcke till terrassen.
 
  • Trädäck under konstruktion med verktyg, träplankor och stöttepelare av sten och trä.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Tokslut och 5 till
  • Laddar…
K Kris1 skrev:
Frikyla?
Ja
 
Har fått dit den efterlängtade kaminen nu i källaren. Tog bara 10 månader.

Ett ljust, rymligt vardagsrum med öppen spis, träpanel, trämöbler och en blå soffa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett modernt vardagsrum med kamin, soffa, TV, matta och taklampor. Neutralt färgschema och trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Ledsen
Tokslut och 13 till
  • Laddar…
Lill72 Lill72 skrev:
Fick för mig att byta färg på ytterdörren från vit till guldockra i början på veckan. Idag blev jag klar med sista strykningen. Nån gång kanske fönstren också byter färg.
[bild] [bild]
Fiiint! Bra att fler än jag bryter mot mönstret med "röd stuga med vita knutar"!
 
När man ska fixa inför midsommarfesten och man har inte plats för sina långa träbitar..
Träbänkar staplade, skuggor, solljus, plankor, utomhus, fastspända med rem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så bygger man ihop allt och gömmer bakom.
Träbitar i hörn, spindelväv, grov struktur, dammigt, träkonstruktion, delvis skuggat, naturlig färgpalett.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hittade några kilar i ett annat hörn så det blir rakt och stadigt . Den som spar den har!

Glad midsommar på er alla! 🎉🍾
 
  • Gilla
Anderscurl och 1 till
  • Laddar…
Det vart ett jäkla kladdande. Speciellt när det var sådan variation på plattorna. Person håller flera lager av blågylfaskivor ovanför stenbelagd golv, arbetskläder syns, byggmaterial synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Men tillslut fick jag bukt på det. Det var 2 st plattor som jag tidigare hade haft som underlägg när jag åt lite grillad korv. Kan ju gissa vart dessa låg 😂 Tomt rum med grönt marmorgolv och kartonger. Byggarbetsplats med verktyg och kablar. Oavslutad renovering eller flytt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hann även med att påbörja lite i det andra badrummet. Betydligt enklare med planslipade och kalibrerade plattor.

Renovering av badrum, marmorimitation kakelplattor, skyddstejp, installerat toalett, arbetsmaterial, halvfärdigt projekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Men nu får det bli ett par dagar på landet och njuta av det fina vädret. Kanske slipar av och såpar kärnfurutrallen.
 
  • Person som slappar på en terrass med fötterna upp, utsikt över sjö, träd, och ölburk i förgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Dan_Johansson och 14 till
  • Laddar…
FreQa FreQa skrev:
Fiiint! Bra att fler än jag bryter mot mönstret med "röd stuga med vita knutar"!
Tack! Ja, här har provats lite olika färger, just nu grå knutar.
 
Düsseldorff
Oj, ja där blir det en del efterarbete. Snygga plattor dock.
 
Düsseldorff Düsseldorff skrev:
Oj, ja där blir det en del efterarbete. Snygga plattor dock.
Efter att jag "fattade" varför det var svårt att få dom i nivå så sorterade jag upp alla i tjocka och tunna så vart det betydligt lättare. Gömde de ställen där det vart fogsprång under kommande kommod. Hörn och toalett så är inte speciellt mycket att justera. Blir dock kul att pigmentera fram egen färg på fogen
 
  • Gilla
Düsseldorff
  • Laddar…
Knackat bort dålig puts på sockeln, målat sidorna som var ok. Lagat det som var dåligt.
Ska erkänna att själva lagningen gjordes utav en vän.
Nu blir det vattna på i några dagar och vänta 2 veckor innan jag kan primea, grunda och slutstryka det sista.

Glad Midsommar och skål på er 🍻😀
 
  • En hand vidrör skrovlig terräng vid sliten blå väggyta. Kontrast mellan grov och slät yta.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Rött trähus med vita fönsterramar, kvällssolens spegling, vit grund, grusgång, grön vegetation framför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trädäck, vit räcke, blå grund, fönster, grus, växter, trappstenar, skuggor, soligt, husfasad, utomhus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 4 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Förmodligen nåt från Bauhaus.. ;)(y)
Hahaha
 
  • Älska
FredrikR
  • Laddar…
Kört på med padda, spadar, krattor osv.
Imorgon lägger vi dit grus.
Grävd mark nära byggnad, spade, stenar, trädgårdsarbete eller anläggningsprojekt, externt värmepumpssystem, högar av jord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
boschkenta och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.