A
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Vad räknar du Haga-parken som? Djurgården? Vanadislunden

Var ska vi innerstadsbor jogga och få komma ut lite om inte i dessa gröna oaser?
Hela det enorma Nackareservatet. Det enorma området runt Vaxholm. Hela norra Djurgården. Lidingö, Lovön etc. Finns enorma ytor precis innanför eller utanför tullarna som är orörda.

som det är nu finns ett flertal jätteparker i anslutning till stan. Hagaparken, Huvudsta, Norra Djurgården, Gärdet och Djurgården.

Nu lämnas allt orört och så bygger man som tusan i Handen, Södertälje, Norrtälje, Åkersberga etc och skapar enorm trafik. Knappast miljömässigt
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Jag bor inte där. Bor högre upp i röda bergen
Du bor 100m därifrån. Tillräckligt för att känna lukten från latrintömningen.
 
A atomlab skrev:
Ditt grannhus är ju så otroligt vacker. Där kan jag tänka mig ett skits en hel del där det inte bör skitas
Dock kan jag se det fulaste som finns om jag trycker telefonen mot rutan och tar en bild.
 
  • Bild från ett fönster på en stadsgata med orange byggnader, en gående person och regnig himmel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
a.o.f
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Du bor 100m därifrån. Tillräckligt för att känna lukten från latrintömningen.
Nej dock från sunkpizzorna på birkapunkten :cry:
 
  • Gilla
atomlab
  • Laddar…
I sovrummet har vi denna vy så jag klagar inte


Stenmur, grönskande trädgård, terrass, färgglada byggnader, fönster, molnig himmel, urban miljö, inget folk, fredligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ett av Stockholms mest k-märkta kvarter har det visat sig
 
Claes Sörmland
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Dock kan jag se det fulaste som finns om jag trycker telefonen mot rutan och tar en bild.
Arkitekten Reinier de Graaf ritade dem i någon sorts brutalistisk anspelning just med syftet att de skulle vara så fula så att folk faktiskt bodde i dem och inte bara köpte dem som investeringsobjekt.
 
Claes Sörmland
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
I sovrummet har vi denna vy så jag klagar inte


[bild]

Ett av Stockholms mest k-märkta kvarter har det visat sig
Ser otryggt ut med de där murarna och all tät grönska.
 
  • Haha
AndersMalmgren
  • Laddar…
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
Arkitekten Reinier de Graaf ritade dem i någon sorts brutalistisk anspelning just med syftet att de skulle vara så fula så att folk faktiskt bodde i dem och inte bara köpte dem som investeringsobjekt.
Och totalt sabbar utsikten för hela röda bergen och halva Vasastan
 
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Och totalt sabbar utsikten för hela röda bergen och halva Vasastan
Säger som det brukar sägas här i forumet. Vill du behålla utsikten så köp den :cool:
 
  • Gilla
13th Marine och 2 till
  • Laddar…
RoTe RoTe skrev:
Det löser man åtminstone här i Uppsala med att socialtjänsten står för hyran och merparten av alla nybyggda hyresrätter innehas av bidragstagare.
Guldkommentar! Du är en av de som fattar hur det går till i verkligheten. De som aldrig arbetat och försörjt sig bjuds på det finaste vi har medans arbetarna får bo i slummen. Man skulle ju kunna tänka sig en rotation av folk i stället men så långt tänker inte myndigheterna. Vore klädsamt om det i stället var arbetarna som fick de fina lägenheterna.


BirgitS BirgitS skrev:
Då har vi olika erfarenheter, jag känner t.ex. undersköterskor som är skötsamma. Även en majoritet av befolkningen i miljonprogramsområdena är skötsamma.

Det har Sverige aldrig gjort.
Jag förstår på ditt inlägg att du har en finare bakgrund för ingen som vuxit upp i förorten tänker på undersköterskor som den undre halvan. Den undre halvan, även om jag inte räknat deras antal, utgörs av alla misskötsamma som bara tänker på att jobba så lite som möjligt för så mycket bidrag som möjligt.
 
  • Gilla
RoTe
  • Laddar…
BirgitS
A Anders_Nilsson skrev:
Jag förstår på ditt inlägg att du har en finare bakgrund för ingen som vuxit upp i förorten tänker på undersköterskor som den undre halvan. Den undre halvan, även om jag inte räknat deras antal, utgörs av alla misskötsamma som bara tänker på att jobba så lite som möjligt för så mycket bidrag som möjligt.
Den andelen är mycket långt från halva befolkningen. Jag kan ju inte veta att du menar mindre än 5 % av befolkningen när du skriver halva.
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Kretikos Kretikos skrev:
Säger som det brukar sägas här i forumet. Vill du behålla utsikten så köp den :cool:
Bara historielöse idioter som säger så. Självklart måste vi ha kulturskydd som är starka och att de efterföljs. Byggherrarna ska inte få förstöra Stockholm bara för att de råkar äga mark
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.