M mnils skrev:
Har också bytt gasol på Bauhaus i Bäckebol och förvånades över den extremt osmidiga hanteringen. Verkar inte som om de är intresserade öht av den verksamheten så man undrar varför de varför de erbjuder det när de så uppenbart inte vill.
Jag var förra året på Bauhaus Sisjön och det var samma process där tyvärr.
 
E Einie skrev:
Jag var förra året på Bauhaus Sisjön och det var samma process där tyvärr.
Det är samma på alla. Lite olika exakt var flaskorna finns dock. Men det måste betalas i kundtjänst, men i Upplands Väsby t.ex. så hämtar de flaskan åt dig. Men den är ju längst bort i varuhuset så det tar lång tid att få den...

Jag köper som sagt också säkerhetsaspekten, men låt mig betala i den närmaste kassan iallafall...eller vilken kassa som helst.



/Jocce
 
  • Gilla
Einie
  • Laddar…
M mnils skrev:
Men kommer du med din egen flaska och skall ha den påfylld så är det ditt problem, använder du bytessystem så lär kostnaden vara inbakad i priset för bytet.
Ja, klart.
Men inget specifikt för den flasktypen eller automat. Lär gälla alla som Rusta, Bauhaus, Elgiganten etc.
 
Mem med Drake som ogillar något och gillar något annat, text relaterad till Bauhaus och pengar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Webbsida för hemrenovering, visar traditionella hus, artikel om förstukvistar och verandor, råd om gräsmatta, varning för gasolköp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
nissenhj och 2 till
  • Laddar…
Byt inte ut flaskan.. då går du miste om ev gasol som är kvar. Fyll på hos Gasolfyllarna istället, då betalar du bara för det som fylls upp
 
  • Gilla
nissenhj och 3 till
  • Laddar…
Köper all min gasol på Bauhaus i Sisjön, blir väl en 6-7 påfyllningar per år. Precis i början av sommaren så brukar gasolen ta slut (men då gör den det överallt förutom gasbutikerna) men i övrigt så har jag aldrig haft något problem. Man går till kassan, säger att man vill ha en ny, väntar ett par minuter och så är det klart. Har aldrig behövt gå någon annanstans för att hämta en flaska. Helt ärligt så ser jag inte problemet.
 
Går det att prismatcha även gasol?
Såg att gasolfyllarna tar 225 och Bauhaus 249 för en pc5
 
L larsa_n skrev:
Byt inte ut flaskan.. då går du miste om ev gasol som är kvar. Fyll på hos Gasolfyllarna istället, då betalar du bara för det som fylls upp
Jag har två flaskor och byter när den är helt tom.
Så borde vara minimalt...med prismatchen blir det dessutom billigare ändå.

/Jocce
 
nino nino skrev:
Går det att prismatcha även gasol?
Såg att gasolfyllarna tar 225 och Bauhaus 249 för en pc5
Ja. Jag gör det varje gång.

/Jocce
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
dd88 dd88 skrev:
Köper all min gasol på Bauhaus i Sisjön, blir väl en 6-7 påfyllningar per år. Precis i början av sommaren så brukar gasolen ta slut (men då gör den det överallt förutom gasbutikerna) men i övrigt så har jag aldrig haft något problem. Man går till kassan, säger att man vill ha en ny, väntar ett par minuter och så är det klart. Har aldrig behövt gå någon annanstans för att hämta en flaska. Helt ärligt så ser jag inte problemet.
Kan du köpa den i vilken kassa som helst ?

I de varuhus jag varit i (uteslutande Stockholm) så är det Kundtjänst som gäller, och oftast kö dit (försöker därför åka vardagskväll), och beroende på varuhus så ska de antingen komma med en flaska från andra änden av varuhuset (allt från 5-20 minuter), alternativt som TS skriver, man får ta bilen runt till drive-in-delen för att där be någon hämta som då tar ett par minuter.

Jag ser det inte som jättebökigt men det skulle kunna vara så mycket smidigare.


/Jocce
 
@
E Einie skrev:
Man är fast i deras system och när man ska byta en flaska (fylla på) så är processen helt förkastlig!!! Du kan ENDAST betala i informationen för att sedan gå till drive in och hämta ut. Och står det då nån människa som ska ha oändligt med kundsupport för att de köpt fel persienn och glömt bort kvittot och nu ska lämna tillbaka den i informationen så är du i bästa fall fast där i evigheter och i sämsta fall hinner drive in stänga tills du betalat. Och du får snällt komma tillbaka. Det dräller av personal i vanliga kassan, men där går det INTE att betala. Inte heller i drive in, trots att allt annat går att betala för där. Kasst!!!
Tycker ändå att deras lösning angående gasol är rätt smidig....i alla fall om man jämför med deras uthyrning av maskiner....

Bestämde mig för att måla om gargegolvet. Det var lackat sedan tidigare. Så för att få ett bra resultat ville jag rugga upp ytan på lacken. Bokade därför en golvslip på Bauhaus en fredag kväll. När jag kom dit så blev jag väl upplyst om att återlämning efter avtalad tid skulle stå mig dyrt :thinking:

Det tog därefter cirka 20 minuter av min hyrestid för personalen i kundtjänst att hitta några slippapper till maskinen. Väl vid bilen kunde jag på några sekunder konstatera att slippapper och maskin inte passade ihop....

Inne hos kundtjänst googlade de och allt möjligt för att hitta några slippapper. Men NEJ - papper har de inte till de maskiner som de själva hyr ut!!

Någon hjälp fick man inte utav Bauhaus. Ingen annan maskin fanns att få tag i någonstans på helgen. Så valen var att återigen packa in allt i garaget utan att slipa och måla något garagegolv - eller att slipa golvet med en liten jäkla hand-slipmaskin. Eftersom det redan tagit 4 timmar att tömma garaget så slutade med att jag kröp runt på knäna och slipade gargegolvet.....tack Bauhaus... :crysmile:
 
  • Arg
  • Gilla
Einie och 1 till
  • Laddar…
Jocce81 Jocce81 skrev:
Ja. Jag gör det varje gång.

/Jocce
Är det 12% lägre då än 225? Så 198:-
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
nino nino skrev:
Är det 12% lägre då än 225? Så 198:-
Japp, 12% under konkurrentens pris.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Jocce81 Jocce81 skrev:
Jag har två flaskor och byter när den är helt tom.
Så borde vara minimalt...med prismatchen blir det dessutom billigare ändå.

/Jocce
Får du billigare hos Bauhaus?
 
L larsa_n skrev:
Får du billigare hos Bauhaus?
Bauhaus ger 12% avdrag på konkurrentens pris, så en PK10 kostar därmed 303.60 kr (eftersom lägsta att matcha mot som jag hittat är Gasolfyllarna för 345kr).

/Jocce
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.