Frustrator Frustrator skrev:
Optimalt för då kan man argumentera för att få klättra in i verkstan trots fint väder ute
Jag tror många missuppfattat hur det går till. Det finns inget verkstadsarbete, bara olika typer av trädgårds-, köks- och hushållsarbete :D
 
  • Gilla
  • Wow
  • Haha
Norrtull och 3 till
  • Laddar…
Blev en flaska kolsyra till migsvetsen

zlbNaKNl.jpg
 
  • Gilla
  • Älska
Dan_Johansson och 5 till
  • Laddar…
Ett rött och svart Milwaukee vattenpass på ett träbord.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Ett mycket litet vattenpass.
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
nanowire nanowire skrev:
Jag tror många missuppfattat hur det går till. Det finns inget verkstadsarbete, bara olika typer av trädgårds-, köks- och hushållsarbete :D
Precis!
Vid en hastig (ok, slarvig eller obefintlig) koll med SAO finner man begrepp som verkstadsnöje,
verkstadsglädje, verkstadsnjutning, verkstadsvila, verkstadsåterhämtning, verkstadsrehabilitering, verkstadsvälbefinnande, verkstadsmindfulness, verkstadsverklighetsflykt (vilsamt), verkstadslycka och så vidare i all oändlighet.
Ingenstans förekom ordet "arbete" i sammanhanget.

Men såklart i andra sammanhang hittades synonymer som "slavgöra", "straff", "själsdödande" och "meningslöst" tillsammans med ovanstående exempel: trädgårds-, köks- och hushållsarbete.

Sammanfattningsvis en ofta förbisedd språklig distinktion.
//Ronnie
 
  • Haha
trycklös och 1 till
  • Laddar…
T
Röd luftkompressor med svarta hjul i en verkstad, slangar och verktyg i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Hämtade ut en ny kompressor som inhandlades på Julas 999,- kampanj de hade nyligen. Antagligen inte i närheten av en Senco, men den kommer att räcka länge till mig.
 
  • Gilla
Sthlm1891 och 1 till
  • Laddar…
T trycklös skrev:
[bild]

Hämtade ut en ny kompressor som inhandlades på Julas 999,- kampanj de hade nyligen. Antagligen inte i närheten av en Senco, men den kommer att räcka länge till mig.
Det måste vara skönt att slippa vara "trycklös". :cool:
 
  • Haha
  • Gilla
Putte G... och 6 till
  • Laddar…
K
.
 
  • Arbetsbord med verktygshållare, spännnyckel, ER-kolvar, blå bänk, kartong, svarta skor, grått golv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Anderscurl och 2 till
  • Laddar…
T
Immobil Immobil skrev:
Det måste vara skönt att slippa vara "trycklös". :cool:
wow, öppet mål på den :)

Men jo det ska bli riktigt skönt med en liten .
 
T trycklös skrev:
wow, öppet mål på den :)
Du får väl byta namn till Högtryck. Hoppas bara det inte blir lågtryck.
 
Tobbe.A
Inget verktygsinköp än, men kanske snart…
Min häcksax och min trimmer gav upp samma dag, så nu behöver jag köpa nya. Någon som har erfarenhet av maskinerna på bilden?
 
  • Ergonomisk trädgårdsmaskin, grästrimmer och häcksax, trådlös, med batteri och laddare, justerbara handtag, kompakt design.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
B
Tobbe.A Tobbe.A skrev:
Inget verktygsinköp än, men kanske snart…
Min häcksax och min trimmer gav upp samma dag, så nu behöver jag köpa nya. Någon som har erfarenhet av maskinerna på bilden?
Du har inget befintligt system med batterier så du kan komplettera med mer redskap?

På den du visar så känns det klent med 1st 2Ah batteri som laddas på 1h. Tycker själv det skulle vara tråkigt att inte hinna klart på en laddning om det bara är 1 batteri.
 
Tobbe.A
B breakman skrev:
Du har inget befintligt system med batterier så du kan komplettera med mer redskap?

På den du visar så känns det klent med 1st 2Ah batteri som laddas på 1h. Tycker själv det skulle vara tråkigt att inte hinna klart på en laddning om det bara är 1 batteri.
Jag har tyvärr inget system med batterier. Det hade helt klart varit segt att inte hinna klart, jag tänkte nog komplettera med ett starkare batteri i så fall.

På Bauhaus finns ett liknande paket från Ryobi. Även där ingick ett 2 ah som laddades på en timme. Det paketet var flera hundra kr dyrare.
 
Tobbe.A Tobbe.A skrev:
Jag har tyvärr inget system med batterier.
Har du inte någon skruvdragare?
 
Tobbe.A Tobbe.A skrev:
Jag har tyvärr inget system med batterier. Det hade helt klart varit segt att inte hinna klart, jag tänkte nog komplettera med ett starkare batteri i så fall.

På Bauhaus finns ett liknande paket från Ryobi. Även där ingick ett 2 ah som laddades på en timme. Det paketet var flera hundra kr dyrare.
Maikta säljer massor av trädgårdsredskap om man ändå behöver skruvdragare osv
 
Tobbe.A
F fribygg skrev:
Har du inte någon skruvdragare?
Det har jag, en gammal B&D och en mindre Metabo med 10.8V batteri.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.