Nu tycker jag vi alla kommer överens och sjunger "Folk är idioter" istället.
 
  • Gilla
  • Haha
  • Älska
Dilato och 12 till
  • Laddar…
tveksamt tveksamt skrev:
Och vad menar du egentligen med "trafiken"?
Som gående är cyklister ett otyg! Inte ofta jag är gående, men ibland mitt inne i smeten så är man ju tvungen. De följer INGA lagar öht.
 
  • Gilla
TheImprovisor och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Jag tror genomsnittsbilisten är betydligt mer medveten om sina skyldigheter än genomsnittscyklisten. Det är i varje fall sällsynt med bilister som kör på gångbanan vilket jag ser vuxna cyklister göra dagligen.
GAAAAHHHH!!! :mad:
Gaaah

Cyklisthatare ;):cool:
 
K Klass0n skrev:
Cyklisthatare ;):cool:
Ja jag hatar definitivt när de kör på gångbanan och nästan kör på mig. På fullt allvar är det närmaste jag varit att skadas i trafiken när jag gick ut från min egen port och med en hårsmån undvek att bli påkörd av ett fartmonster på cykel. Det värsta är nästan att idioterna oftast inte ens verkar begripa att de begår brott. GAAAAHHHH!!! :mad:
 
Tokslut Tokslut skrev:
Som gående är cyklister ett otyg! Inte ofta jag är gående, men ibland mitt inne i smeten så är man ju tvungen. De följer INGA lagar öht.
Ett problem är att "trafikplanerarna" verkar tro att cyklister bara är en annan form av fotgängare. Gaaahhhh!
 
  • Gilla
HenrikHuslöse och 5 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Ja jag hatar definitivt när de kör på gångbanan och nästan kör på mig. På fullt allvar är det närmaste jag varit att skadas i trafiken när jag gick ut från min egen port och med en hårsmån undvek att bli påkörd av ett fartmonster på cykel. Det värsta är nästan att idioterna oftast inte ens verkar begripa att de begår brott. GAAAAHHHH!!! :mad:
Ah du jag läste din första kommentar som satt du hatade när cyklister kör på vägbanan, inte gångbanan och tänkte "men var fan ska de då ta vägen"?

Sorry my bad!
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Jag tror genomsnittsbilisten är betydligt mer medveten om sina skyldigheter än genomsnittscyklisten. Det är i varje fall sällsynt med bilister som kör på gångbanan vilket jag ser vuxna cyklister göra dagligen.
GAAAAHHHH!!! :mad:
Ja, tittar man specifikt på "köra på gångbanan" är nog cyklister klart överrepresenterade vad gäller den felkällan. Men med samma resonemang kan man ju då hävda att bilister är klart värre, det är sällan jag ser cyklister överskrida hastighetsbegränsningen på motorväg, något jag ser mängder med bilister göra dagligen (nej, det gör jag faktiskt inte, jag kör inte på motorväg dagligen, men att det sker lär vi vara ense om). ;)

Hur som helst, idioter i trafiken, oavsett transportsätt: GAAAAHHHH!!!
 
tveksamt tveksamt skrev:
det är sällan jag ser cyklister överskrida hastighetsbegränsningen på motorväg
Skulle inte förvåna mig om idioten som höll på att köra på mig även gör detta! GAAAAHHHH!!!
 
  • Haha
tveksamt
  • Laddar…
Cyklister beter sig delvis som svin för att många gående är för hariga. Om gående hävdade sin rätt på övergångsställen tvärs cylkelbanor skulle det vara lättare för cyklister att göra rätt.

Och om gående lallare inte gick ut i cykelbanor var som helst utan att se sig om skulle färre cyklister hata gående i stan.

Ser noll chans för att något av detta kommer hända.

Gaaahhh!!!
 
  • Gilla
Svante Svenson och 4 till
  • Laddar…
Är man cyklist så finns det en mental grej med att behöva bromsa bort uppbyggt moment
 
  • Gilla
Svante Svenson
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Är man cyklist så finns det en mental grej med att behöva bromsa bort uppbyggt moment
Och är man bilist finns motsvarande grej, fast då mer som en rent fysisk lag :)
 
  • Gilla
fribygg och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Jag tror genomsnittsbilisten är betydligt mer medveten om sina skyldigheter än genomsnittscyklisten. Det är i varje fall sällsynt med bilister som kör på gångbanan vilket jag ser vuxna cyklister göra dagligen.
GAAAAHHHH!!! :mad:
Cyklister kör överallt, utom på de för dyra pengar anlagda cykelvägarna. Helst i bredd.
 
  • Gilla
  • Älska
Tokslut och 2 till
  • Laddar…
kashieda kashieda skrev:
De som är totalt kass för alla som a/ cyklar med minsta fart över styrfart b/ har något bredare än en smal "vanlig" cykel (lådcykel, cykelvagn, rullstol)? Enda som talar för dem är väl att de är ganska väl synliga.

Allt för att bilförare inte klarar av att se asfalt utan att köra på den om det inte finns hinder.
Här i kommunen har skattebetalarna finansierat fina cykelbanor utefter flera sträckor landsväg. Lika förbannat cyklar cyklisterna på landsvägen. Gärna i bredd också. GAAAHHHH!
 
  • Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Är man cyklist så finns det en mental grej med att behöva bromsa bort uppbyggt moment
Ja precis. Det är därför gående måste våga hävda sin rätt så att cyklister bara behöver sakta in något och cykla bakom dem med företräde, istället för som nu cykla på och låtsas som att de inte ser dem de har väjningsplikt mot.
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Gahhhhh för aluminiumoxid och båtmotordelar som inte varit isär på över 20 år.

Dubbel-gahhhh för 4 veckor väntetid på båtverkstaden!
 
  • Ledsen
Alfredo och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.