tveksamt tveksamt skrev:
Här vore det smidigt med en länk till byggtråden. ;)
Jo men jag är så jäkla dålig på att dokumentera. När jag sätter igång med något projekt och får feeling så glömmer jag allt annat.
 
  • Gilla
Cosmosp och 2 till
  • Laddar…
Fyller år idag och det firades med att åka och köpa en fin skiva teak och en valnöt. Valnöten kom med utav bara farten då det var lite mappa burl (eller vad det nu heter i valnötsspråk) i faneren som jag inte det tidigare. Den kommer att få bli en komod i badrummet
 
  • Stor träskiva med ådringsmönster, står upprätt i byggmiljö, dagsljus, verktyg i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Texturerat, grått trä eller stenmönster med vågiga linjer och subtila färgvariationer. Naturlig bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • En stor träskiva står i en byggarbetsplats med oavslutat golv och verktyg.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
s97danl och 9 till
  • Laddar…
Hus tomte
GRATTIS :beer:
 
  • Gilla
atomlab
  • Laddar…
Kära hustrun ville ha en bänk att ställa blommor på. Det var bara att gå ut i vedbon och leta fram lite spillvirke och sätta igång.

En mysig balkong med trägolv, blomkrukor, växtstöd och en solig sommardag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Inget snickartekniskt mästerverk men det höll att sitta två vuxna på den så då duger det åt blommorna.
 
  • Gilla
Cosmosp och 11 till
  • Laddar…
Person på byggnadsställning, vit husfasad, blommande träd, klar himmel, dagtid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nu är vi i gång med målningen. Denna gavel är utan att veckan jobbigast för ingen av oss är överdrivet förtjust i höjder.
 
  • Gilla
  • Wow
  • Haha
Snigla och 9 till
  • Laddar…
Sätt upp ett räcke, det där är ju i det närmaste helt livsfarligt.
 
  • Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
Räcket hamnar bara tre decimeter upp så det hjälper föga. Ställningen är 1,5 meter djup så vi håller oss en meter från kanten.
 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
Det är bara ett påpekande i all välmening. Snavar ni däruppe är det lättare sagt än gjort att hålla sig långt från kanten.
 
  • Gilla
Alfredo och 3 till
  • Laddar…
Jag hade aldrig stått där uppe, hade setat i en lyftkorg och målat :D
 
  • Haha
Appendix
  • Laddar…
Ursviken Ursviken skrev:
[bild]
Nu är vi i gång med målningen. Denna gavel är utan att veckan jobbigast för ingen av oss är överdrivet förtjust i höjder.
Mycket bättre arbetsställning än stegen jag använde till vårt hus (8m till nock). När det var dags för ommålning lät jag målare ta gavelspetsen med skylift. Antar att du säkrat ställningen i väggen ;)
 
M maria01 skrev:
har dom sutit i nån industri byggnad tidigare
Nej, konvektorerna är flång nya men saknar sitt hölje... som jag inte kommer att använda, jag bygger egna inneslutningar.
 
  • Gilla
maria01
  • Laddar…
mikethebik mikethebik skrev:
Nej, konvektorerna är flång nya men saknar sitt hölje... som jag inte kommer att använda, jag bygger egna inneslutningar.
ja många orginal höljerna är så fula tycker jag
 
  • Gilla
mikethebik
  • Laddar…
Bytt ytterdörr idag, lite panel kvar bara att sätta dit. Får göras imorgon.
En entré med träddörr, tegelvägg, trappor, lampett, takfönster, och en grön dörrmatta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En ingång med svart dörr, röda tegelväggar, svart tak, och en metalltrappa under en solig himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Ledsen
Roga1337 och 16 till
  • Laddar…
Byggt trappa till terass och fyllt pool som jag byggde ihop Tors-Fredag.
 
  • Trädgård i skymning, stor behållare på däck, byggnadsarbete, grönska, skymmande reflektion, ingen mänsklig synlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trädäck under konstruktion med verktyg, material och möbler i bakgrunden. Utomhusbyggprojekt på en solig dag.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Gunnar Hjelm och 7 till
  • Laddar…
Gjöt fösta trappsteget för några dag sedan och idag fick det komma på plats. Skönt med maskiner och verktyg
 
  • Grävmaskinlyft av betongplatta, kedjor, staket, grus, utomhus i trädgårdsmiljö.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Trädgårdsyta med grus, betongplatta, träfasad, fönster, dörr och nerlöpsrör. Inga människor synliga.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Lintto1 och 20 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.