Rent elektroniska lås är ungefär lika vettigt som att torka sig i röven med tre snäckskal.

Nej, tack. Då föredrar jag gammalt hederligt dasspapper.
 
  • Gilla
  • Älska
Box of rain och 3 till
  • Laddar…
Har 3 st Yale från 2015 i alla dörrar. Har aldrig någonsin krånglat så sprid inte skit bara för ett ex krånglat?
 
  • Gilla
Matte001 och 15 till
  • Laddar…
S
J Joonazz skrev:
Har 3 st Yale från 2015 i alla dörrar. Har aldrig någonsin krånglat så sprid inte skit bara för ett ex krånglat?
Försvara inte skit bara för att dina tre ex inte krånglat. Det var enkelt att vända på det argumentet.

Självklart förstår jag att det finns en marknad för yale doorman, folk vill ha häftiga nyckellösa lås, men de vill inte betala för det. Då togs en produkt som Yale doorman fram. Man får vad man betalar för och är man bara medveten om det så är det klart man kan bli nöjd med sitt köp.
 
  • Gilla
  • Haha
Hasse Sandin och 4 till
  • Laddar…
N Nalleman64 skrev:
Inget av det du skriver motiverar mig att byta ut de lås som fyllt mina behov i de 37 år jag bott här.
jäkla tur det är upp till var och en att själv välja lås då
 
mexitegel mexitegel skrev:
Även om dörren är borta-säkrad?
Men varför bortasäkrad om du är hemma? Är ju oavsett samma problem på vanligt lås.
 
  • Gilla
Lindgrenski
  • Laddar…
P
MrJay MrJay skrev:
Advanced hanterar registrering och borttagning av varje nyckel individuellt, Easy registrerar och tar bort alla på en gång.
Ok, så om ett av barnen tappar bort sin tag/nyckel, ska man först ta bort alla från systemet, sen lägga in de kvarvarande igen ?
Låter ju som ett väldigt smart uttänkt system.
PS, jag har jobbat med 'riktiga' passersystem tidigare.
 
  • Gilla
Jakobk
  • Laddar…
MrJay
P Peter787 skrev:
Ok, så om ett av barnen tappar bort sin tag/nyckel, ska man först ta bort alla från systemet, sen lägga in de kvarvarande igen ?
Låter ju som ett väldigt smart uttänkt system.
PS, jag har jobbat med 'riktiga' passersystem tidigare.
No clue, har ingen sådan ännu. Jag fick söka mig till mig svaren på frågorna
 
P Peter787 skrev:
Ok, så om ett av barnen tappar bort sin tag/nyckel, ska man först ta bort alla från systemet, sen lägga in de kvarvarande igen ?
Låter ju som ett väldigt smart uttänkt system.
PS, jag har jobbat med 'riktiga' passersystem tidigare.
Finns Yale doorman med nyckel?
Trodde tanken var att allt var kodbaserat, sånt är iallafall vår doorman där allt styrs via app/dator.
 
Unikt namn
Z Zodde skrev:
Finns Yale doorman med nyckel?
Trodde tanken var att allt var kodbaserat, sånt är iallafall vår doorman där allt styrs via app/dator.
Nyckelbricka benämns "blippen" som ibland. Något fysiskt hål för manuell nyckel finns ej.
 
S
Z Zodde skrev:
Finns Yale doorman med nyckel?
Trodde tanken var att allt var kodbaserat, sånt är iallafall vår doorman där allt styrs via app/dator.
Man använder väl ändå tag med sin Yale doorman? Kan inte förstå om försäkringsbolag går med på att man bara kräver en kod för att komma in i huset?

Eller hur de boende kan sova tryggt om allt som krävs för att öppna ytterdörren är en kod?
 
Unikt namn Unikt namn skrev:
Nyckelbricka benämns "blippen" som ibland. Något fysiskt hål för manuell nyckel finns ej.
Vi har ingen ”blipp” heller. Bara kod.
 
  • Gilla
Skaerby och 1 till
  • Laddar…
S SueCia skrev:
Man använder väl ändå tag med sin Yale doorman? Kan inte förstå om försäkringsbolag går med på att man bara kräver en kod för att komma in i huset?

Eller hur de boende kan sova tryggt om allt som krävs för att öppna ytterdörren är en kod?
6 siffrig kod är säkrare än PIN till ditt bankkort.
Har aldrig varit en issue. Koden är dessutom kopplat till larmet så du larmar av/på med koden på dörren
 
  • Gilla
Chris100se och 2 till
  • Laddar…
S
Z Zodde skrev:
6 siffrig kod är säkrare än PIN till ditt bankkort.
Har aldrig varit en issue. Koden är dessutom kopplat till larmet så du larmar av/på med koden på dörren

Det där var skapligt motsägelsefullt. Du säger ju själv att banken kräver tag + kod.

banken skulle aldrig gå med på att du bara hade kod för att ta ut pengar.

Att man dessutom styr larmet med koden sänker ju säkerheten ännu mer eller hur?
 
  • Gilla
jonle336 och 2 till
  • Laddar…
S SueCia skrev:
Det där var skapligt motsägelsefullt. Du säger ju själv att banken kräver tag + kod.

banken skulle aldrig gå med på att du bara hade kod för att ta ut pengar.
Japp ser den,
Fast varje gång nån försöker fel kod registrerats det och en 6 siffrig kod knäcker du oavsett inte. Den har 990 tusen fler varianter än bankkoden
 
  • Gilla
SimonMattila och 1 till
  • Laddar…
T
Folk som köper "smart"-konceptet är idioter. Som statusprylar är de som vem som kan skrika högst i Gökboet. Om ni till äventyrs har sett den filmen. Gör det, en perfekt bild av Sverige, dess ledarskap och folk.
 
  • Gilla
  • Haha
maria01 och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.