Livet är en räkmacka
Räkor och avokado på smörgås med sallad, citron, och tomater, serverad på en blommig tallrik, festlig måltid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Nalleman64 och 14 till
  • Laddar…
Råkade göra jobb på en restaurang runt lunch, det blev en grym schnitzel

Panerad schnitzel, krämig sås, parmesan, ruccola, champinjon, tallrik, fin presentation, middagsmat, gourmet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Med vänlig hälsning, fremax
 
  • Gilla
  • Älska
Roga1337 och 14 till
  • Laddar…
AXS
Fredagspizza på balkongen. Avslutade med chokladvatiant.
 
  • Hembakad pizza med tomatsås, ost, korv på bakplåtspapper, otydlig bakgrund inne.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Pizza på en balkong med reflekterande glasräcke och bakgrund av byggnader och träd i solljus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Nalleman64 och 11 till
  • Laddar…
Maria T
fremax fremax skrev:
Råkade göra jobb på en restaurang runt lunch, det blev en grym schnitzel

[bild]

Med vänlig hälsning, fremax
What the... alltså, vad innehåller den? Försäker tyda = schnitzel underst, potatisar (bakad med skal) på det och en massa riven ost, men den där gulorangea klutten är det nån form av smör?
Säger inte att det ser osmakligt ut på något sätt (gillar smör) utan är bara nyfiken.
 
Maria T Maria T skrev:
What the... alltså, vad innehåller den? Försäker tyda = schnitzel underst, potatisar (bakad med skal) på det och en massa riven ost, men den där gulorangea klutten är det nån form av smör?
Säger inte att det ser osmakligt ut på något sätt (gillar smör) utan är bara nyfiken.
den var grym , enligt menyn så är det följande ;

Fläskschnitzel med rostad potatis, Café de Parissmör samt ruccola och grana padano

Med vänlig hälsning, fremax
 
  • Gilla
  • Älska
TowaTei och 4 till
  • Laddar…
Maria T
fremax fremax skrev:
den var grym , enligt menyn så är det följande ;

Fläskschnitzel med rostad potatis, Café de Parissmör samt ruccola och grana padano

Med vänlig hälsning, fremax
Jupp, det låter mycket smaskigt. Är svag för kryddsmör på potatis oavsett, kan äta det utan kött/kyckling/fisk till och bli nöjd men en schnitzel gör ju middagen roligare (y)
 
  • Älska
fremax
  • Laddar…
Dagens lunch blev en KYCKLINGBURGARE
Nån halvfärdig fryst grej.. som jag faktiskt GILLADE :D:surprised:(y)

Har haft lite svårt att hitta nån färdig variant som jag gillade.. (bra och ha i frysen ibland). Jag gillar kyckling och jag köper ofta kycklinghamburgare om vi är ute.. men ja som sagt.. har haft svårt att hitta nån "ok” att köpa hem..

Men kronfågels färdiga (provade på rea för säkerhetsskull..) får en OK-stämpel i rumpan (på hamburgaren..!)

En person håller en tallrik med en krispig kycklingburgare med sallad, tomat och pickles. Sesamfröbröd. Hemmiljö.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Idag blev det ett salladsblad (typ större än tallriken haha), lite picklade rödlök, gurkmajonnäs, hamburgergurka (ja den hette så, en avlång inlagd sak), tomat och bröd.

.. oh glömde jag hade lite rostad lök på också och maken tog några hot chilisar på sin!
 
Redigerat:
  • Gilla
Roga1337 och 8 till
  • Laddar…
Storsockret
Soon

En textil med texten "Här ligger jag och jäser" i olika färger och storlekar. Verkar vara en kökshandduk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Kjell_G och 3 till
  • Laddar…
Storsockret
Nya försök! Lite roligare fyllning idag när jag försökte återskapa en variant av bussola som tidigare serverades av en av stans pizzerior; buffelmozarella, räkor och vedrökt sidfläsk från Jokkmokks korv & rökeri. Jävligt gott, men inte nöjd med utbakningen av degen. Det är väldigt frustrerande :crysmile: men det kommer nog det också.

En pizza med räkor på en metallspade utomhus, gräsmatta i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Nalleman64 och 12 till
  • Laddar…
Storsockret Storsockret skrev:
Nya försök! Lite roligare fyllning idag när jag försökte återskapa en variant av bussola som tidigare serverades av en av stans pizzerior; buffelmozarella, räkor och vedrökt sidfläsk från Jokkmokks korv & rökeri. Jävligt gott, men inte nöjd med utbakningen av degen. Det är väldigt frustrerande :crysmile: men det kommer nog det också.

[bild]
Snyggt. Blir pizza här hemma ikväll igen men till lunch fick det bli Sill å godsaker
En tallrik med potatis, köttbullar, rökt skinka, äggröra, gräddsås, hakad rödlök, dekorerad tallrik, ölburk bredvid.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Noramasen och 11 till
  • Laddar…
ullberg
Kyckling och rotfrukter är planen…
Grill med kyckling, lök, morötter och potatis med örter. Matlagning utomhus på en solig dag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


/U
 
  • Gilla
Naturliv och 9 till
  • Laddar…
richardtenggren
Gasolgrill med kött, sparris på grillen, röd trävägg i bakgrunden, soligt ute.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Naturliv och 8 till
  • Laddar…
Karré och pommes, tjöpesås och sparris.
Gladast var nog jag. :love:
 
  • Gilla
GladanS och 4 till
  • Laddar…
Grillförberedelse med kött, grönsaker, ölburk och kopp utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Naturliv och 10 till
  • Laddar…
Ryggbiff med smörslungad potatis,papika, aoli samt sallad:cool:
En tallrik med grillad köttbit, kokt potatis, sallad, tomat och vit sås.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Naturliv och 11 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.