Litet ryck, tar tid när man ska flytta stegbocken hela tiden...

Byggnad under renovering med ställningar, delvis skalad fasad, och solreflektion. Vy är uppifrån och sned.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Beemaster och 1 till
  • Laddar…
Går sakta men säkert framåt, tanten klyver ved och en hg eldar ris så det blir lite annat gjort med

Renovering pågår, hus med byggställningar, gammal färg skrapas bort, såg och brädor på marken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 4 till
  • Laddar…
Fick upp några till

Husfasad under renovering med ställning, avflagande färg, byggmaterial på marken och blå himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Har kanske 10-15 brädor från ifjol kvar, sen har jag beställt 600lpm så då lär det räcka till baksidan med
 
  • Gilla
  • Älska
Luc Reiner och 7 till
  • Laddar…
Blev litet ryck idag med
Tar tid när man ska kubba åt tanten, bygga ställning och springa upp och ner för att hämta virke.

Renovering pågår på tvåvåningshus; byggnadsställningar installerade, fasaden förberedd för målning, himmel och grönt gräs synligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Luc Reiner och 8 till
  • Laddar…
En hg som flyttat ut och en som ska flytta in.
Har varit dåligt med renovering där så lite får man göra.
Spacklat väggar och tak i sovrummet, tvättat med ammoniak först då det rökts inne.

Rum under renovering med synliga väggspackel, mönstrad madrass, klädställning och kakelgolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoveringsprojekt av ett rum, avskalade väggar, fönster med utsikt, städutrustning och sopor på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoveringsprojekt, oputsade väggar, tomma reglar, avskalat tak, byggställning, ombyggnadsfas, inomhusarbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Renoveringsarbete, ommålad tak, vägg i förberedelse, baggrundsladdad verktygsväska, tomrum, under konstruktion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Målat första svängen, fått upp lite reglar.
Tappat ur vatten ur värmesystemet för att plocka ner elementen som ska få ny färg och rören dras i vägg.

Fönstren i lgh är "nya" för 6-7år sen så dom ska bara flyttas ut, köksfönstret byts ut till ett lite lägre för att förbereda för en köksrenovering i framtiden.

Blir även att förbereda el till nya köket och även vatten, när det är dax får golvet sågas upp avloppet dras om
 
  • Gilla
Greatstomp och 3 till
  • Laddar…
Törs man fråga hur mycket tid du lägger på hyresfastigheterna och om du känner att du får igen en vettig peng på ägandet och förvaltandet? För det är imponerande mycket jobb du verkar lägga.
 
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Törs man fråga hur mycket tid du lägger på hyresfastigheterna och om du känner att du får igen en vettig peng på ägandet och förvaltandet? För det är imponerande mycket jobb du verkar lägga.
All ledig tid :D iaf vissa perioder.
Har väl gått back varje år sen jag tog över om man ser till bokslut men lär väl blivit en värdeökning med ny fasad och lite invändig renovering.

Har slutat betalda jobbet som hantverkare och jobbar inom industrin nu så det är mest övervakning, så det här är mitt sätt att få utlopp för lite "skapande".
Jag tycker det är roligt att hålla på snickra måla osv och förhoppningsvis så kan det generera en slant i slutändan om man har kvar eller om man säljer.

8 dagar till semester och då är det semester som gäller, då gör jag oftast inte ett skit...
Men det gäller ju att inte vara hemma för då är man där och gör nåt iaf :D
 
  • Gilla
Fox Lane och 11 till
  • Laddar…
Enklaste sättet att få en strömbrytare där man vill utan utanpåliggande kablar?
Shelly puck med Ikea knapp? Men då måste man ha wifi?
Zigbee puck med Ikea knapp kanske?

Behövs en taklampa i sovrummet, kan ev krypa upp på vinden och borra ner en slang till den men svårt med slang till brytare då det är spån i väggarna.
 
Plejd?

nino nino skrev:
Enklaste sättet att få en strömbrytare där man vill utan utanpåliggande kablar?
Shelly puck med Ikea knapp? Men då måste man ha wifi?
Zigbee puck med Ikea knapp kanske?

Behövs en taklampa i sovrummet, kan ev krypa upp på vinden och borra ner en slang till den men svårt med slang till brytare då det är spån i väggarna.
 
D djanlov skrev:
Plejd?
Har dom även knappar?
Har Home Assistant i huset så skulle gärna köra Zigbee då det finns redan.
 
Ja, de har batteridrivna knappar man bara kan skruva upp för att styra plejdpuckar.

nino nino skrev:
Har dom även knappar?
Har Home Assistant i huset så skulle gärna köra Zigbee då det finns redan.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
nino nino skrev:
Har dom även knappar?
Har Home Assistant i huset så skulle gärna köra Zigbee då det finns redan.
Finns både trådlösa brytare och dimrar från Plejd som matchar antingen Schneider, Elko eller Renova:)
 
Målade klar taket och grundade 2 väggar igår, inte så mycket att visa :D
Ska prova tappa ur lite lagom ur värmesystemet så de nedre våningarna får lite värme men att jag ändå kan ta bort elementen högst upp.
Hoppas även få lite elektriker hjälp i helgen, hoppas på att kunna stänga väggarna på tisdag.
 
  • Gilla
Anderscurl
  • Laddar…
Rollat färdigfärg på 2 väggar och grundat den tredje, den 4de är ytterväggen.

Renoveringsarbete, tomrum, sluttande tak, målardukar, hinkar, väggfärg, nedsmutsat golv, arbetsverktyg, inomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vithålad hörn av ett rum med målarhinkar och byggmaterial. Renovering eller ommålning pågår.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Blir väl att måla den grundade imorgon bitti, sen om färgen räcker så ett varv till.

Ska hämta ytterpanel så ev blir det lite utvändigt också under helgen

Ägaren till marken bakom huset stannade till idag och sa att jag fick fria händer om jag ville ta ner träd och sly bakom huset.
Det vill jag ju men man ska ju hinna med också :D
 
  • Gilla
  • Älska
Greatstomp och 5 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.