165 042 läst · 776 svar
165k läst
776 svar
Mitt 2a stora projekt
I inlägg https://www.byggahus.se/forum/threads/mitt-2a-stora-projekt.410121/post-4732376
och #472 #474 även i den ovanför så ser man hur igenväxt det varit bakom huset.
Tror jag skrev tidigare att ägaren sa att jag fick röja det jag ville bakom men v27 kanske när jag var där hörde jag en röjsåg bakom huset.
Då var ena sonen till han som äger marken där och röjde, han har nog varit där sen dess och det har blivit lite skillnad 🙂
Han tog även ner några träd på min sida
Vilket jäkla jobb han har gjort.
Ligger en hög med ris som säkert är 6-7m lång och kanske 3m hög ute på en plan plus alla stockar
och #472 #474 även i den ovanför så ser man hur igenväxt det varit bakom huset.
Tror jag skrev tidigare att ägaren sa att jag fick röja det jag ville bakom men v27 kanske när jag var där hörde jag en röjsåg bakom huset.
Då var ena sonen till han som äger marken där och röjde, han har nog varit där sen dess och det har blivit lite skillnad 🙂
Han tog även ner några träd på min sida
Inloggade ser högupplösta bilder
Logga in
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vilket jäkla jobb han har gjort.
Ligger en hög med ris som säkert är 6-7m lång och kanske 3m hög ute på en plan plus alla stockar
Håller på med ett skjul där ställningen ska få bo när den inte används.
Blir 5.5x2.9m där ca 3.5m kommer användas till ställningen och resten till förvaring av säsongs prylar, däck osv
Långsidan
Ena gaveln, resterande två gavlar är tillskapande och ska spikas imorgon förhoppningsvis.
Behöver man sätta nån typ av dragjärn tro?
Blir alltså öppet på långsidan 3.5m
Blir 5.5x2.9m där ca 3.5m kommer användas till ställningen och resten till förvaring av säsongs prylar, däck osv
Långsidan
Logga in
Skapa konto
Ena gaveln, resterande två gavlar är tillskapande och ska spikas imorgon förhoppningsvis.
Logga in
Skapa konto
Behöver man sätta nån typ av dragjärn tro?
Blir alltså öppet på långsidan 3.5m
Kom en bit till idag och smhi hade rätt i sin prognos, iaf då jag tittade i morse.
Regnet skulle komma 19 och 18.45 började det droppa lite, hann precis plocka ihop innan det blev värre.
Inte mycket panel kvar nu, sen ska det väl skrapas vindskivor och takfot och målas
Regnet skulle komma 19 och 18.45 började det droppa lite, hann precis plocka ihop innan det blev värre.
Logga in
Skapa konto
Inte mycket panel kvar nu, sen ska det väl skrapas vindskivor och takfot och målas
Äntligen är all panel (utom längst ner där det blir en altan) på plats.
Hade 3 bitar kvar när regnet kom men inte fan slutat man då...
Ska dit med foder och brädor mot takutskottet imorgon hoppas jag.
Skrapa och måla vindskivor och utskott fredag lördag.
Hämtar övre högra fönstret och altandörren på fredag v34.
Förhoppningsvis så kan jag plocka ner ställningen innan andra helgen i september då dotter och svärson ska låna den, bra att ha lite press på sig 🙂🙂
Blev en del panel över, så får se vad det blir om det blir att börja på baksidan eller klä ställningsförrådet med det.
Hade 3 bitar kvar när regnet kom men inte fan slutat man då...
Logga in
Skapa konto
Ska dit med foder och brädor mot takutskottet imorgon hoppas jag.
Skrapa och måla vindskivor och utskott fredag lördag.
Hämtar övre högra fönstret och altandörren på fredag v34.
Förhoppningsvis så kan jag plocka ner ställningen innan andra helgen i september då dotter och svärson ska låna den, bra att ha lite press på sig 🙂🙂
Blev en del panel över, så får se vad det blir om det blir att börja på baksidan eller klä ställningsförrådet med det.