Alfredo Alfredo skrev:
Jag diskar plåtar som behöver diskas i diskmaskinen. Gör inte alla det? :thinking:
Lägger du den på topp då eller? vette fåglarna hur den ska få plats.. :thinking: jag är stolt över att ha lyckats (på håret) diska filtren till spisfläkten i diskmaskinen ..
 
Snigla Snigla skrev:
Lägger du den på topp då eller?
Jag får in en plåt i antingen över- eller underkorgen. Så värst mycket annat kan nog inte diskas samtidigt men det kan jag leva med.
 
  • Gilla
Ramnemark och 1 till
  • Laddar…
Alfredo Alfredo skrev:
Jag får in en plåt i antingen över- eller underkorgen. Så värst mycket annat kan nog inte diskas samtidigt men det kan jag leva med.
Tror inte den får plats i vår nere.. men ev liggande uppe *får testa nån gång*


@Ramnemark ska ni ha myshörna/läshörna i burspråket? med kuddar o så? :)
 
Snigla Snigla skrev:
Tror inte den får plats i vår nere.. men ev liggande uppe *får testa nån gång*


@Ramnemark ska ni ha myshörna/läshörna i burspråket? med kuddar o så? :)
Njae det ska kunna vara en extra sittplats för grabben om vi har gäster. Annars är det kattens myshörna. Han ligger och solar där hela dagarna :)
 
  • Älska
TessanDoo och 2 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Njae det ska kunna vara en extra sittplats för grabben om vi har gäster. Annars är det kattens myshörna. Han ligger och solar där hela dagarna :)
Husets viktigaste plats, alltså. :heart:
 
Fått klart listerna runt det stora partiet i vardagsrummet. Lite pyssel med planhyvlat och fräsning av fönsterbräda men det blev bra. Altandörren ska målas i sommar när vi är lediga och kan hänga av den ett par dagar :)

Ett rum under renovering med stora fönster som vetter mot en veranda och gatan utanför.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inomhusvy genom fönster, reflekterande lampor, veranda utanför, trädgård, dagsljus, ingen person synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett rum med utsikt genom fönster till en veranda och trädgård, diverse föremål och verktyg synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Har även fått upp stocken som ska bryta av mellan gipsvägg och framtida murad vägg

Träplankor på metallställningar, uteplats, grön häck, kullersten, slang, soligt väder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Träbjälke med spricka, ligger på metallställning, trädgård med grusväg i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inomhusrenovering pågår, målning, kartonger, konst på vägg, oorganiserat, träregering, byggmaterial, oavslutat projekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Inredning av bostad, pelare, konstverk på vägg, rörig, oavslutad renovering, eluttag, dörrar i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
  • Älska
Luddis_1 och 20 till
  • Laddar…
Någon tycker att korgen ligger fel. Det är ju i solen man vill ligga :)
 
  • Svart katt solbadar vid fönster, tom korg på bord, grönskande utsikt, hantverksmaterial, hemtrevligt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
Sthlm1891 och 10 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Någon tycker att korgen ligger fel. Det är ju i solen man vill ligga :)
Eller så har du placerat korgen på fel ställe! :cool:
 
Lite vila och ladda batterier. Håller på att installera alla media-prylar. Har kopplat all data i mediacentralen. Hämtat soffan.

Modernt vardagsrum med soffgrupp, trägolv, köksdel, ljusinsläpp och inredningsdetaljer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Modernt vardagsrum med soffa, matta, växter, skåp och fönster med utsikt mot en uteplats.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Modernt vardagsrum, grå hörnsoffa, vita soffbord, trägolv, soligt fönster, pågående renovering, heminredning, luftigt utrymme.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det som är kvar i köket är att foga in bänkskivan i burspråket och byta till en snyggare skena för gardinerna. I vardagsrummet är det mest småpyssel och städa ur alla verktyg. När semestern börjar så ger vi oss på det som blir klädkammare :)
 
  • Elskåp öppet, säkringar, automater, strömbrytare, vita väggen, anteckningar, säkerhetsinstallationer, inomhus.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Öppet elskåp med kablar och säkringar, anteckningar på vägg, spegling av fönster, oskarpt objekt i förgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Mikael.S och 22 till
  • Laddar…
Äntligen känner man sig som hemma. Känslan är väldigt nära vardagsrummet i det förra huset. Det var lite stort med 65” i sovrummet men det passar perfekt in i möbeln :)
 
  • Vardagsrum, inbyggd TV-skåp, Formel 1-sändning på skärm, modern inredning, grått skåp, ljus vägg, glasbord framför.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ett mörkt rum med TV-skåp och tänd värmeljus, grön belysning, TV visar naturbild.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
  • Wow
john.h och 29 till
  • Laddar…
Nu har man vilat lite till och blivit sugen på nästa projekt. Sen sist har jag satt upp belysning på vinden, men inte fotat :).
Igår gick jag på semester och började direkt riva i det som blir klädkammare.
Ett lager natursten, ett lager gips, ett lager råspont, reglar, mer råspont och sist tretex vilket är baksidan på garderoberna. Nu måste vi göra plats åt kläderna på annat håll så jag jag riva garderoberna och regla upp för den nya väggen :)

Före:
Renoveringsarbete i bostad, oskyddade elektriska installationer, nedmonterade väggdelar, golvskillnader, byggmaterial och verktyg synliga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inomhusmiljö med plattformshiss, utsirade kablar, teckningar på vägg, parkettgolv och matta med siffror.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoveringsprojekt, oskylt rum, nakna väggar, elinstallationer synliga, hyllor med verktyg, dammsugare, ofärdig inredning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett rum under renovering med kakelliknande tapet, exponerat tegel, kablage, trägolv och en matta.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Sovrumsinteriör med garderober, två ben, säng, nattduksbord, växt och taklampa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Just nu:

Renoveringsarbete, exponerade tegelväggar, hängande elledningar, oslipat trägolv, spacklade väggskivor, renoveringsverktyg, oavslutat projekt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Har även beställt hem ett 32mm slagborr med SDS+ fäste från Amazon vilket inte var lätt att hitta i Sverige.

Stor betongborr ligger på bänkskiva, mätverktyg fastsatt i toppen, grå kulör, metallisk, borrhuvud, industriellt verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fick även titta på vår AC då den började droppa allt kondensvatten rakt ner. Borrade ett hål längre ner och hoppas att det håller tätt. Dräneringen består av en 16mm elslang så det blir uppgradering när vi gör grabbens rum :)

Närbild på en del av en apparat med synliga kablar, skruvar och plastkomponenter, möjligtvis underhåll eller reparation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Mikael.S och 10 till
  • Laddar…
Skönt med lite lugn och ro på semestern... ;)

Vad blir det för typ av inredning? :D
Öppna stommar? dörrar?

Kan tipsa om en sak faktiskt.. (om ni inte planerat dörrar).. och rummet är lite större än en vanligt liten klk. Om ni inte dammar mycket / städar mycket (och tex har djurhår i omlopp). Gör ett skåp iaf ! För t ex finkostymen som inte används så ofta.. eller långklänningen.

Har själv öppen garderobsvägg och trivs jättebra med det MEN, de där grejerna som man inte rör så ofta.. får lätt ett dammlager på axeln/sidan utåt rummet .. efter tid.. (vanliga kläder rör man hela tiden, så där är det inte samma "problem").

Men jag medger att jag är inte den som dammsuger varje dag som min mor.. (då kanske inte det där problemet är ett problem..).

:)
 
  • Gilla
saiter
  • Laddar…
Snigla Snigla skrev:
Skönt med lite lugn och ro på semestern... ;)

Vad blir det för typ av inredning? :D
Öppna stommar? dörrar?

Kan tipsa om en sak faktiskt.. (om ni inte planerat dörrar).. och rummet är lite större än en vanligt liten klk. Om ni inte dammar mycket / städar mycket (och tex har djurhår i omlopp). Gör ett skåp iaf ! För t ex finkostymen som inte används så ofta.. eller långklänningen.

Har själv öppen garderobsvägg och trivs jättebra med det MEN, de där grejerna som man inte rör så ofta.. får lätt ett dammlager på axeln/sidan utåt rummet .. efter tid.. (vanliga kläder rör man hela tiden, så där är det inte samma "problem").

Men jag medger att jag är inte den som dammsuger varje dag som min mor.. (då kanske inte det där problemet är ett problem..).

:)
Det blir öppen inredning från Ikea. Tror den heter Boalt. Vi hade det i förra huset och det funkade kanon. Robotdammsugaren städar åt oss :)
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Det blir öppen inredning från Ikea. Tror den heter Boalt. Vi hade det i förra huset och det funkade kanon. Robotdammsugaren städar åt oss :)
Boaxel? (googlade men hittade först bara nån cdförvaring ..) men chansade på det närmsta jag hittade på Ikea sen hehe :)
 
Snigla Snigla skrev:
Boaxel? (googlade men hittade först bara nån cdförvaring ..) men chansade på det närmsta jag hittade på Ikea sen hehe :)
Ja den har bytt namn sedan vi köpte den för 10 år sedan :p.
På den tiden hette den Algot :)
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.