Ramnemark Ramnemark skrev:
Inte huset men sommarstugan. Började i torsdags med att riva och såg ut så här igår kväll. Resten av släkten skruvar trall och staket idag och imorgon när vi är på Spa :)

Före:
[bild] [bild] [bild]

När jag gav upp

[bild] [bild] [bild]

Och släkten har skruvat trall medans vi slappnat av
 
  • Gul stuga, personer bygger trädäck, solig dag, grönt gräs, verktyg och byggmaterial spridda, familjeaktivitet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
vcx och 8 till
  • Laddar…
Idag satte vi foder och lister precis enligt plan. Helnöjd
 
  • Inre trähus med vita väggar, en vit byrå, rutigt golv i förgrund, öppen dörr till trädäck.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ljust rum, vitt skåp, trägolv, fönster med utsikt över åker, blommor utanför, delvis sluttande tak.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Roga1337 och 10 till
  • Laddar…
Skall lägga nytt tak, på vår kära pedros (robotgräsklippares hus)

edit
tekniskt sett fel tråd då, inte vårt hus… :<
 
  • Trädhundkoja med namnet "PEDRO" på en plakett, rött och vitt, på en grusväg, utomhusmiljö, dagstid.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Sthlm1891 och 3 till
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Inte huset men sommarstugan. Började i torsdags med att riva och såg ut så här igår kväll. Resten av släkten skruvar trall och staket idag och imorgon när vi är på Spa :)

Före:
[bild] [bild] [bild]

När jag gav upp

[bild] [bild] [bild]
Ska det bli tak på det där, eller som en pergola?
Vad blir det för något på taket i så fall, och hur låg lutning klarar det av, såg ut att vara väldigt låglutande..
 
tveksamt tveksamt skrev:
Ska det bli tak på det där, eller som en pergola?
Vad blir det för något på taket i så fall, och hur låg lutning klarar det av, såg ut att vara väldigt låglutande..
Inget tak och ingen lutning. Det blir något tyg som solskydd. Det går inte att ha lutning om folk ska kunna gå fritt under
 
  • Gilla
tveksamt
  • Laddar…
Börjat få upp stockarna i uterummet
Långt träplank på grön gräsmatta med barnvagn i bakgrunden. Ljust trä, dagtid, utomhus, ingen person synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Vit takpanel, träbjälkar, byggkonstruktion, inomhus, pågående arbete, byggnadsdetaljer, grå vägg, minimal stil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Med vänlig hälsning, fremax
 
  • Gilla
boschkenta och 11 till
  • Laddar…
Lagt ut och kapat upp lecablocken för första raden murning idag.
Ska muras dit i helgen.

Utomhus grill, oavslutad konstruktion av tegelbänkar, gräs, trädäck, leksaker, bostadsområde, soligt väder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Roga1337 och 9 till
  • Laddar…
Fått klart listerna runt det stora partiet i vardagsrummet. Lite pyssel med planhyvlat och fräsning av fönsterbräda men det blev bra. Altandörren ska målas i sommar när vi är lediga och kan hänga av den ett par dagar :)
Rum under renovering med öppna fönster mot en veranda, arbetsmaterial synligt, neutralt färger, dagsljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Interiör med utsikt över en uteplats, verktyg utspridda, omgivna av växter, under renovering eller flytt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Fönster inomhus med reflektion av lampor, utsikt till veranda och trädgård, solsken, del av rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har även fått upp stocken som ska bryta av mellan gipsvägg och framtida murad vägg



Ett halvfärdigt rum med byggmaterial, kartonger, ett konstverk på väggen och ett träskåp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Inomhusmiljö under renovering, pelare, målning på vägg, rörigt, byggmaterial och ommålade element syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Sthlm1891 och 10 till
  • Laddar…
Fortsätter med rördragning för mitt AC/frikylaprojekt som påbörjades för någon vecka sedan med mycket mätande och diverse håltagningar genom golv och väggar.
Spännande när man köpt en kåk någon annan byggt ursprungligen och jag inte har full koll på hur det ser ut innanför väggskivor och golvbräder på de ställen jag själv inte byggt.
Det får ta tid för att vara säker.
Från pannrummet bredvid VP:n upp till bottenvåningen:

Ett värmesystem i ett utrymme med rör, en expansionskärl och isolering som är skadad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Upp i bottenvåningen där det ska sitta en konvektor, sedan ska rördragningen gå vidare till salongen åt höger samt upp till övervåningen.

Ett rum med mönstrad tapet, trästol, fönster, kopparledningar och olika golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Två av de 3 konvektorerna.

Rörigt rum med öppen verktygslåda, kablar, byggmaterial på trägolv, spegel, fönster, personliga fotografier i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Har lött ihop rören upp från källaren men vill inte tutta eld på kåken så resten skall pressas, jag lånar pressverktyg från min lokala VVS-firma och bunkrar upp med diverse kopplingar och återlämnar det jag inte behöver.
När allt sitter där blir det att dra el, montera styrningarna, fylla med brine, lufta och trycktesta.
Sedan isolera, dra ner kondensavloppen i samma kanaler som rören löper i, bygga egna inneslutningar runt konvektorerna (det som är original dög inte åt hustrun...) och bygga in rörkanalerna så att de "försvinner" i listverken i huset.
Sedan är det läge att unna sig en stor Whiskey, eller så tjuvstartar jag med en innan jag är klar:cool:
 
  • Gilla
Plåtbob och 5 till
  • Laddar…
Storsockret
Jag har väl ärligt talat inte gjort något av arbetet men det är ju ingen annan som kommer betala det vad jag vet. Taket färdiglagt, det gör ganska stor skillnad för helheten ändå. Blev svarta rännor och rör den här gången.

Enfamiljshus i tegel, svenskt villaområde, svensk flagga, molnig dag, fönster, brevlåda, vått efter regn.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Enfamiljshus med tegelfasad, svart tak, skorsten och buskage framför under en solig dag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
vcx och 9 till
  • Laddar…
Fick för mig att byta färg på ytterdörren från vit till guldockra i början på veckan. Idag blev jag klar med sista strykningen. Nån gång kanske fönstren också byter färg.
Röd stuga, vita dubbelportar, blommor, grönska, dekorativ kattfigur, sommar, idyllisk atmosfär, lugn, hemtrevligt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Röd stuga med gula dörrar, fönster, blomkrukor, grönska, soligt, trätrappa, traditionell svensk arkitektur.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
FreQa och 30 till
  • Laddar…
Skruvat i en krok. Ibland är även det lilla värt att fira.

Kromad krok på vägg, reflekterande yta, inomhus, dekorativ, modern design, vägghängare för kläder eller handduk.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
FreQa och 10 till
  • Laddar…
Slutmålat uthuset/carporten. Snart dags för nästa projekt :D
 
  • Röd ladugård, öppen dörr, grönsaksland, stege, blå tunna, träd, soligt, grusväg, ved, ute på landet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Kjell_G och 2 till
  • Laddar…
I morgon ska råttan i komposten avhysas.

Har ägnat dagen åt att råttsäkra bodarna med singel, sten och löstagbar formplyfa så att den inte bosätter sig där.

Trätrappa, grus, tegelvägg, rörinstallation, husgrund, öppning i krypgrund, ovanlig vinklad bild, inomhus/utomhus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Förrådsutrymme med hylla, trädgårdsprodukter, grusbelagd mark, murad kant, oavslutat projekt eller grundarbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Anderscurl och 2 till
  • Laddar…
S Saelen skrev:
I morgon ska råttan i komposten avhysas.

Har ägnat dagen åt att råttsäkra bodarna med singel, sten och löstagbar formplyfa så att den inte bosätter sig där.

[bild] [bild]
Råtta eller mus?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.