Vet någon var man kan köpa dessa billigare än hos clas?
 
  • Trefas elkontaktadapter, vit och svart, isolerad bakgrund, elektrisk komponent.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
M martin_skold skrev:
Vet någon var man kan köpa dessa billigare än hos clas?
Om gummit släppt så går det bra att limma ihop med tvåkomponentslim. Bra att olja in gängorna så att skruven inte rostar fast och samtidigt rostskydda magneten till sensorn så den inte rostar sönder.
 
  • Gilla
martin_skold
  • Laddar…
Undrar om nån kan tipsa om off road hjul eller spikes till wg795e? Behöver mer traction liksom. Märke igår på kvällen när daggen kom att när den körde in i nått bara fortsatte att slira med hjulen, den märke inte att det tagit stopp för hjulen fortsatte snurra i det blöta gräset. Nått ni känner igen?
 
B Bror74 skrev:
Undrar om nån kan tipsa om off road hjul eller spikes till wg795e? Behöver mer traction liksom. Märke igår på kvällen när daggen kom att när den körde in i nått bara fortsatte att slira med hjulen, den märke inte att det tagit stopp för hjulen fortsatte snurra i det blöta gräset. Nått ni känner igen?
Du har väl netslitna hjul?
Kontakta Fredrik Fubben Oskarsson på Facebook. Han gör rejäla "spikes" och säljer
 
  • Gilla
Bror74
  • Laddar…
B Bror74 skrev:
Undrar om nån kan tipsa om off road hjul eller spikes till wg795e? Behöver mer traction liksom. Märke igår på kvällen när daggen kom att när den körde in i nått bara fortsatte att slira med hjulen, den märke inte att det tagit stopp för hjulen fortsatte snurra i det blöta gräset. Nått ni känner igen?
Brukar också fungera att borra små hål och skruva dit skruv i varannan klack i sicksackmönster på bägge bakhjulen. Välj företrädesvis skruv med högt skruvhuvud så blir greppet bättre
 
  • Gilla
Bror74
  • Laddar…
B Bror74 skrev:
Undrar om nån kan tipsa om off road hjul eller spikes till wg795e? Behöver mer traction liksom. Märke igår på kvällen när daggen kom att när den körde in i nått bara fortsatte att slira med hjulen, den märke inte att det tagit stopp för hjulen fortsatte snurra i det blöta gräset. Nått ni känner igen?
Jag har skruvat i denna typ av skruv i mina hjul. Det var ett par tre år sedan. Det funkar väldigt bra, men det är ter på gräsmattan på ställen där den vänder ofta. Och nu är de slitna så jag har svårt att skruva ur dem, men det är ju ett annat problem..
 
  • Metallskruv med sexkantigt huvud, gängor, drivspår, mot grå bakgrund.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
Bror74
  • Laddar…
min wg795e -2012 tappar datum o tid när den laddar över natten. kan det va dax för byte av knappcellsbatteri? vad ska jag ha för knappcellsbatteri? svårt att byta?
 
Jag har gjort det och det är inte så svårt. Det sitter typ kittat, så man får karva bort det och ha lite tålamod, men det är inte omöjligt. Jag såg en film på det om jag inte minns fel, men jag hittar den inte nu.
 
  • Gilla
Bror74
  • Laddar…
Va händer om man stoppar i ett 2032? Det va d ända jag hade ute på landet…
 
Är det rätt volt borde väl funka? Och det är väl lämpligt att diametern stämmer någorlunda.
 
  • Gilla
Bror74
  • Laddar…
M martin_skold skrev:
Jag har gjort det och det är inte så svårt. Det sitter typ kittat, så man får karva bort det och ha lite tålamod, men det är inte omöjligt. Jag såg en film på det om jag inte minns fel, men jag hittar den inte nu.
har öppnat den nu men jag ser inget lim eller kitt på mitt batteri. tror ni det är ok att köra utan lim? vad har ni använt?
 
  • Gilla
martin_skold
  • Laddar…
B Bror74 skrev:
har öppnat den nu men jag ser inget lim eller kitt på mitt batteri. tror ni det är ok att köra utan lim? vad har ni använt?
Det går bra även utan kitt. Kittet är avsett för att skydda från fukt och korrision om det kommer in vatten i chassit så undvik att högtryckstvätta den och se till att tätningen mellan över- och underdelen av chassit är intakt så klarar sig den nog några år till. Min erfarenhet är att WG795E är mekaniskt och kvalitetsmässigt överlägsen de nyare Worx modellerna men programvaran är bristfällig då det ju var första året den kom och man hade inte så mycket erfarenhet när man programmerade den. Har man en besvärlig trädgård är det lätt att den stannar för besvärliga hinder.
Kretskort med integrerade kretsar, kondensatorer, anslutningskontakter och en batterihållare för CR1216-batteri.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
RandomHero och 2 till
  • Laddar…
Köpte mig en WG795E för 750kr i Söndags då jag tröttnade på min Lyfco. Till en början fungerade den bra förutom att den tappade minnet samt att när den körde emot begränsningskabeln mot min granne ( Som kör Automower) så stannade den och varnade att den var utanför arbetsområdet. Flyttat kabeln 2,5m från hans tomt nu men får samma problem, dock inte varje gång. Har även bytt knappcellsbatteriet från ett CR1216 till ett CR1225.
Dock klipper den bara ca 20min innan den vill gå och ladda så misstänker att batteriet är kasst. Har även stannat upp mitt på tråden när den ska ladda och varnar att den är utanför arbetsområdet. Verkar vara orginalbatteriet (WA3225) då det står 2014 på det. Beställde ett nytt WA3225 från Batteriexperten som kommer idag. Hoppas den ska fungera.

Ska skärmen slockna när den står på laddning, som att den går i standby läge?
 
RandomHero RandomHero skrev:
Köpte mig en WG795E för 750kr i Söndags då jag tröttnade på min Lyfco. Till en början fungerade den bra förutom att den tappade minnet samt att när den körde emot begränsningskabeln mot min granne ( Som kör Automower) så stannade den och varnade att den var utanför arbetsområdet. Flyttat kabeln 2,5m från hans tomt nu men får samma problem, dock inte varje gång. Har även bytt knappcellsbatteriet från ett CR1216 till ett CR1225.
Dock klipper den bara ca 20min innan den vill gå och ladda så misstänker att batteriet är kasst. Har även stannat upp mitt på tråden när den ska ladda och varnar att den är utanför arbetsområdet. Verkar vara orginalbatteriet (WA3225) då det står 2014 på det. Beställde ett nytt WA3225 från Batteriexperten som kommer idag. Hoppas den ska fungera.

Ska skärmen slockna när den står på laddning, som att den går i standby läge?
Jag behövde drygt 4m mellan Worx WG795E slingan och grannens Husqvarna Automower slinga så jag skapade ett fysiskt hinder där istället och lade slingan utanför hindret och satte laddstationen så slingan börjar där och det fungerar för det mesta men någon gång när den letar efter slingan där så ger den upp efter att ha stångats med hindret ett tag men oftast lyckas den vrida sig så pass mycket att den hittar slingan någon annan stans.

Min WG795E visar laddar och hur många procent som är laddat på displayen vid laddning.
 
  • Gilla
RandomHero
  • Laddar…
F fri_tid skrev:
Jag behövde drygt 4m mellan Worx WG795E slingan och grannens Husqvarna Automower slinga så jag skapade ett fysiskt hinder där istället och lade slingan utanför hindret och satte laddstationen så slingan börjar där och det fungerar för det mesta men någon gång när den letar efter slingan där så ger den upp efter att ha stångats med hindret ett tag men oftast lyckas den vrida sig så pass mycket att den hittar slingan någon annan stans.

Min WG795E visar laddar och hur många procent som är laddat på displayen vid laddning.
Det lät smart! Nu får jag en yta jag måste trimma eller köra handjagaren på. Men hur fungerar det om jag skulle sätta slingan precis på tomtgränsen sedan sätta tex en regel 20cm ifrån. Hittar roboten hem då?

Min visar också procenten men såg på morgonen att displayen var släckt och maskinen avstängd. Kanske är batteriet som gör detta då? Har ingen vidare erfarenhet av robotgräsklippare.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.