AndersMalmgren AndersMalmgren skrev:
Och inte ens få pubik IP :crysmile:
Jag har dom och publikt ip utan extra kostnad
 
  • Gilla
lars_stefan_axelsson
  • Laddar…
nino nino skrev:
Jag har dom och publikt ip utan extra kostnad
De håller på att fasa ut publik IP.
 
nino nino skrev:
Jag har dom och publikt ip utan extra kostnad
Jag med, insåg jag precis nu, mer eller mindre av en slump.
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Är som med parkering, bättre när det kostar så det finns lediga platser
 
Och där kom ett brev på posten. Jag hade tänkt beställa trådlöst från 3 länge nu men inte blivit av pga annat. Förra veckan satt jag på jobbet och kikade på det men klickade aldrig hela vägen…

Igår kom ett erbjudande som gjorde att vi hoppade från initialt 27 till ny ingångsnivå på 17 MEN om man tecknar 250/100 i två år så fick vi köpa det för 7500:- nu var det rimligt och valet var enkelt. Nu blir det fiber ändå.

Tur man inte har så bråttom alltid…
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Var i precis samma sits och fick fiber nergrävt för ett par dagar sedan. 250/250 med Telia för 7999kr + 12 mån bindningstid.
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
D Dr Benz skrev:
Och där kom ett brev på posten. Jag hade tänkt beställa trådlöst från 3 länge nu men inte blivit av pga annat. Förra veckan satt jag på jobbet och kikade på det men klickade aldrig hela vägen…

Igår kom ett erbjudande som gjorde att vi hoppade från initialt 27 till ny ingångsnivå på 17 MEN om man tecknar 250/100 i två år så fick vi köpa det för 7500:- nu var det rimligt och valet var enkelt. Nu blir det fiber ändå.

Tur man inte har så bråttom alltid…
Det blir 312 kr och 50 öre per månad för installationen plus abonnemangskostnaden om du byter till 5G om två år.

I min sommarstuga i utlandet intallerade telefonbolaget fiber utan kostnad när de tog bort koppartråden och månadskostnaden löpte på som tidigare för internet och telefoni. Men här i sverige tillåts bolagen håva in snabba cash. Det är allt vad det handlar om.
 
  • Gilla
kisumisu
  • Laddar…
MC-kungen MC-kungen skrev:
Var i precis samma sits och fick fiber nergrävt för ett par dagar sedan. 250/250 med Telia för 7999kr + 12 mån bindningstid.
Menar du att Telia gräver ned en sorts fiberkabel om man önskar 250/250 och en annan fiberkabel om man önskar 1000/1000? Var det Tela själva som grävde eller var det ex "rufflarbolaget" IPOnly?

Vad hamnade månadskostnaden på de FÖRSTA 12 månaderna och vad blir det andra året?
 
Bocken Bruse Bocken Bruse skrev:
Menar du att Telia gräver ned en sorts fiberkabel om man önskar 250/250 och en annan fiberkabel om man önskar 1000/1000? Var det Tela själva som grävde eller var det ex "rufflarbolaget" IPOnly?

Vad hamnade månadskostnaden på de FÖRSTA 12 månaderna och vad blir det andra året?
Nej dom grävde ner fibern (60 meter) och i paketet som jag fick binda upp mig på så får jag fiber i hastighet 250/250 samt ett tv paket med 12 kanaler och HBO Max, Cmore och Netflix.

699kr/mån i 12 månader och efter det får jag välja vilket bolag jag vill då bindningstiden är borta.
Engångskostnad på 7999kr är för grävning och installationen av fibern.
 
  • Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
hsd
Det var ett bra pris 😀
 
MC-kungen MC-kungen skrev:
Nej dom grävde ner fibern (60 meter) och i paketet som jag fick binda upp mig på så får jag fiber i hastighet 250/250 samt ett tv paket med 12 kanaler och HBO Max, Cmore och Netflix.

699kr/mån i 12 månader och efter det får jag välja vilket bolag jag vill då bindningstiden är borta.
Engångskostnad på 7999kr är för grävning och installationen av fibern.
Om du fick betala 8K kronor som ett TOTALPRIS för fiber ända in i fastigheten inkl grävning mm så var det ett väldigt bra pris. Var det Telia/Skanova som grävde och drog fibern?
Runt Borgholm på Öland där det grävts senare år vet jag att priset legat på ca 20K kronor. IPOnly har väl mest varit i farten där om jag inte är felinformerad.
Hastigheten är alltså 250Mbit nedströms och 250Mbit uppströms. Är det helt och hållet fri trafik eller har du en begränsning där?

Den dagen jag får fiber ligger nog tyvärr bortom år 2030. :(
 
Bocken Bruse Bocken Bruse skrev:
Om du fick betala 8K kronor som ett TOTALPRIS för fiber ända in i fastigheten inkl grävning mm så var det ett väldigt bra pris. Var det Telia/Skanova som grävde och drog fibern?
Runt Borgholm på Öland där det grävts senare år vet jag att priset legat på ca 20K kronor. IPOnly har väl mest varit i farten där om jag inte är felinformerad.
Hastigheten är alltså 250Mbit nedströms och 250Mbit uppströms. Är det helt och hållet fri trafik eller har du en begränsning där?

Den dagen jag får fiber ligger nog tyvärr bortom år 2030. :(
Ja det var totalpriset för grävning och installation om jag band upp mig i 12 månader. Väntar på att Telias router och tv box ska komma nu i dagarna så har inte kunnat testa fibern än.
Det var Eltel som skötte projekteringen och grävningen åt Telia här strax utanför Kalmar.
 
MC-kungen MC-kungen skrev:
Ja det var totalpriset för grävning och installation om jag band upp mig i 12 månader. Väntar på att Telias router och tv box ska komma nu i dagarna så har inte kunnat testa fibern än.
Det var Eltel som skötte projekteringen och grävningen åt Telia här strax utanför Kalmar.
Precis samma för mig men för 7500:- och måste bilda mig på 250/100 i två år. MEN jag får välja fritt på lev i Helsingborgs stadsnät. Ända kravet är att hastigheten bibehålls i 2 år.

Går nog att hitta en bra deal där.
 
  • Gilla
Mats och 1 till
  • Laddar…
Jag och min man har. !000 - 1000 Mbit/s

Hade fått upp. Hastigheten om jag hade i7 processor. I min laptopp. Men har nu en i3 Processor. Med 16 gig i ram. En så länge så. Duger denna hastigheten. Allt beror på. Hur datorn klarar av det hela.

Men när teknikenra. Var hemma och kopplade. In det hela. Så mätte dom med sin. Laptopp. Och fick lite över 900 Upp och samma Ner. Men så hade ju dom. En nya laptopp. Som klarar av snabbare hastighet.

Då körde teknikerna via Wifi. Och via testade via sladd. Blev samma resultat.
A A-Man_08 skrev:
Jag har ganska låg hastighet bor rätt högt upp med lite utsikt.
Går jag ned på gatan under fönstret eller entren så är det alltid över 45mbit.
Uppkopplad mot samma mast.

Det är något med höjden antar jag.
[bild]
 
  • Speedtest-resultat på skärm; ping 6 ms, nedladdning 631,47 Mbps, uppladdning 630,26 Mbps, knapp för starta testet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Skärmvisning av Speedtest-resultat visar hög internetanslutningshastighet, historik och vädret i aktivitetsfältet.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
  • Gilla
Alfredo och 1 till
  • Laddar…
Det har mer än processorn att göra, ofta beror det på nätverkskortet.
 
  • Gilla
vintersolen
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.