1. Med sambons alla trädgårdsprojekt och allt mer rabatter så blir det fler och fler kanter att hålla i trim så denna vore perfekt för att underhålla med.

2. stödhjulet används för kantklippning
 
1/ Vår grästrimmer gick sönder förra sommaren, så behovet av en ny är stort! Att den dessutom är batteridriven innebär att vi kan använda den utan att väcka våra småbarn under sovstund, lyx!

2/ kantklippning
 
1. Jag förtjänar en Husqvarna eldriven grästrimmer för att göra min grästrimning enklare och mer effektiv. Med en eldriven trimmer kan jag enkelt få snygga och välskötta gräskanter utan krångel. Låt mig ta kontrollen över mitt gräs och ge min trädgård en polerad look!
2. Kantklippning
 
1. Med stor trädgård men mycket buskar, rabattkanter, träd, staket osv så kommer denna trimmer användas flitigt. Den vi hade har precis lagt av så det hade varit perfekt att byta till en eldriven kvalitetsmaskin istället.

2. Kantklippning
 
1 - Vi håller på och överger förbränningsmotorer på bred front, det började med el-gräsklippare (sladd iofs) för säkert 20 år sen, så j*kla skönt att slippa motorbullret, bensin-sölandet och oljespillet, bara ett dovt hummande, avgasfri luft och renare samvete.
Efter det har vi bytt till eldrivna (batterier) maskiner mest överallt, men inte kommit till trimmer riktigt än.

2 - Kantningsfunktion med integrerat stödhjul - vrid hela nedre delen på trimmer 90 grader för att skära och trimma kanter snabbt och lätt!
 
1. Kirskål och brännässlor behöver en värdig motståndare för att massakreras till pesto :strong:

2. stödhjulet hjälper för perfekt kantskärning.
 
1. Gräset växer för fullt här hemma och min sambo är gravid så jag får sköta trädgården själv i år. Men med denna hade hon orkat köra med när jag får klippa gräsmattan. Lagom tung och fri i från farliga avgaser kan inte bli bättre för henne.

2. Kantklippning
 
Orsaken till varför jag bör vinna er Husqvarna 110il är;

… att den skulle bli perfekt i min stora trädgård för att göra smala gångar mellan mängder sv blommor, buskar och vilt växande högt gräs. Allt för att kunna njuta av naturen, erbjuds bina ett paradis och bidra till mångfalden.

Stödhjulet är perfekt för att kunna klippa raka kanter mellan sten/terass och gräsytor. Bara att vinkla trimmern, stöja på hjulet och rulla längs kanterna … så sköter Husqvarna 110il resten.
 
1: skulle passa mig perfekt då jag är nyinflyttad till ett hus och har bara en gräsklippare, fast med den kommer jag inte åt runt buskar, husknuten eller under häcken.
Ser så tråkigt ut med strån som sticker upp.

2:Stödhjulet används för kantningsfunktionen
 
Hade gärna velat konvertera till batterikollektionen men svårt att våga ta första steget. Och skulle jag ta initiativet till att köpa batterimaskiner så skulle det definitivt vara Husqvarna.

Stödhjulet används till kantklippning. Ser ut att funka riktigt bra på de demo-klipp jag sett.
 
Stödhjulet används vid kantklippning.

Jag kan inte lova er världsfred eller regnbågar, men jag kan erbjuda er några bra skäl till varför jag skulle vara den perfekta vinnaren.

För det första skulle en eldriven grästrimmer göra mina grannar gröna av avund. Jag skulle kunna ge min gräsmatta en snyggare klippning än en kändisfrisör stylar sina kunder. Jag skulle lätt höja statusen på hela kvarteret!

För det andra har jag en hemlig önskan att bli trädgårds-superhjälte. Med en eldriven grästrimmer i mina händer skulle jag kunna besegra grästrollen och hålla min trädgård i en fredlig och prydlig ordning. En elektrisk kraft att bekämpa ogräs och gräs(liga) kanter med.

Sist men inte minst, jag lovar att använda den eldrivna grästrimmern med den största av respekt och kärlek. Jag skulle vårda den som ett tamt lejon och använda den flitigt för att hålla min trädgård fin och fräsch. Grästrimmern skulle hamna hos en som tar ansvar för sin trädgård och kanske till och med kan inspirera andra att göra detsamma!

Ge mig chansen att bli en grästrimmerns hjälte och låt mig hålla min trädgård i schysst trim!
 
1. Nuvarande Gardena batteritrimmern börjar att ge upp och den saknar kantningsfuntion. Därför behöver en ny till vår tomt och denna skulle passa perfekt. Har ett sekelskiftes hus med mycket rabatter och grusgång och mycket kanter.
2. Stödhjulet används för kantningsfunktion.
 
Hej har en liten trädgård då jag bor i radhus. Skulle vara perfekt för mig att klippa rubbet med en sån. Hjulet är till kantskärning när man har den vriden.
 
1. För att jag skall kunna klippa gräset fint kring kanterna på min frus land som snart tagit över hela gräsmattan.
2. Det integrerade stödhjulet används vid kantklippning
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.