Keiller Keiller skrev:
Och hällde sågspån i bakaxeln och stoppade bananer i växellådan. Fast det var ju mer för att minska oljud inför en försäljning :D
Råkade vara med när en bekants vän kom och skulle visa upp sin nyinköpta volvo 140. Han sa att motorn är i väldigt bra skick hör hur tyst den går. Vi reagerade båda på att den går verkligen tyst alldeles för tyst för en B20. Min bekant tog bort oljelocket och hittade något konstigt därunder. Så han tog bort ventilkåpan och den var fylld med bomull. Efter att han tagit bort bomullen så var den inte alls så tyst.
 
  • Wow
  • Haha
  • Gilla
Kurtivan och 9 till
  • Laddar…
Hade slut på kallavfettning hemma, har typ alltid köpt OKs av den anledningen att vi bara har en OK mack på ön, och jag har varit nöjd med den.
Nu var det till firmabilen och vi har Cirkel K kort, och där hittade jag Prick Bort, ett medel man hört bra om.
Men jag blev besviken, inte alls lika bra man känner nästa på lukten att den inte är lika effektiv. OKs luktar som avfettning alltid gjort.
 
En helt annan grej. Det finns ju så otroligt mycket kul plastfilm nu för tiden. Dekalerna på min bil ser i vanligt ljus ut som helt vanlig röd och svart plast, om än lite profilerad yta.
I mörker är de reflekterande som vilken reflex som helst. De röda är rött, de svara blir silverfärgade.
Ska ta en bild i mörker när det blir tillfälle.
Del av logotyp med svarta bokstäver "rs" och röda kvadrater på vit bakgrund.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Svart bokstav "S" med textur, närbild, vit bakgrund, ljusreflektioner, delvis skugga, fokus på detaljer.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
richardtenggren
Isakare Isakare skrev:
Hade slut på kallavfettning hemma, har typ alltid köpt OKs av den anledningen att vi bara har en OK mack på ön, och jag har varit nöjd med den.
Nu var det till firmabilen och vi har Cirkel K kort, och där hittade jag Prick Bort, ett medel man hört bra om.
Men jag blev besviken, inte alls lika bra man känner nästa på lukten att den inte är lika effektiv. OKs luktar som avfettning alltid gjort.
Min favorit är Smartab Tar Remow, svår att köpa in som privatperson bara…
 
Kommer upp reklam ibland på FB från Autodoc på delar man sökt på.
Jag sökte och köpte kamkedjesats till en Dacia för typ 2 månader sen, och satte kvällsmackan i halsen när reklamen nu kom upp, den sats jag köpte för 2.496:- kostar nu 4.864:- !!!!
 
  • Wow
  • Gilla
galento och 2 till
  • Laddar…
K
Är extremt missnöjd med autodoc så handlar inget där igenom.
Jag hittar likvärdiga delar för liknande pris på annat håll
 
Isakare Isakare skrev:
Kommer upp reklam ibland på FB från Autodoc på delar man sökt på.
Jag sökte och köpte kamkedjesats till en Dacia för typ 2 månader sen, och satte kvällsmackan i halsen när reklamen nu kom upp, den sats jag köpte för 2.496:- kostar nu 4.864:- !!!!
Jag har köpt en del Dacia-delar från Eurofrance. Dom köper bl a in fabriksnya bilar som inte har sålts under modellåret så dom inte får säljas av bilhandlarna. Jag har t ex köpt fabriksny generator och intercooler billigare än begagnade delar från Svenska bilskrotar...
 
  • Gilla
Dortmunder DAB och 3 till
  • Laddar…
K Krux skrev:
Är extremt missnöjd med autodoc så handlar inget där igenom.
Jag hittar likvärdiga delar för liknande pris på annat håll
Jag köpte en baklykta till min bil 500kr billigare därifrån än den näst billigaste sajten, men det är också enda gången jag använt dem. Men den gången gick det väldigt bra.
 
  • Gilla
Krux
  • Laddar…
K Krux skrev:
Är extremt missnöjd med autodoc så handlar inget där igenom.
Jag hittar likvärdiga delar för liknande pris på annat håll
Du får ju gärna berätta om din upplevelse, jag har handlat massor av gånger därifrån utan problem...

Så länge man vet exakt vad man ska ha och accepterar deras udda prissättningsstrategi så är de väl ok...
 
  • Gilla
Patrik440
  • Laddar…
K
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Du får ju gärna berätta om din upplevelse, jag har handlat massor av gånger därifrån utan problem...

Så länge man vet exakt vad man ska ha och accepterar deras udda prissättningsstrategi så är de väl ok...
Dem skulle lösa ett frågetecken på vilken del som skulle passa min bil ,och mitt ärende skickades runt till massa olika, sedan efter ett jävlar tag kom det att dem inte hade min del. Dem fick givetvis vin nr. Kollade där jag brukar köpa delar. Fick rätt direkt och sedan hittade jag samma del på autodoc , så dem hade en som skulle passat.
Sedan har jag beställt delar en annan gång av dem pga kort leveransdatum men delarna dök aldrig upp och jag fick köpa dem på annat ställe och hade ett helvete och lyckas ta bort ordern och få pengarna tillbaka. Detta sista problem jag hade vet jag fler som råkat ut för.
 
  • Gilla
Dan_Johansson
  • Laddar…
galento
Inte så dumt verktyg.

 
  • Gilla
Robert-san01 och 3 till
  • Laddar…
Hittat en trevlig youtube kanal, Carter Auto Restyling, ganska torr humor, imponerande plåtarbete. Jobbar på gamla bilar för det mesta, 50 tal och äldre, hamrar och formar och får bra resultat. Tänker det är sådär de jobbade innan spackel var uppfunnit.

https://www.youtube.com/@CarterAutoRestyling
 
galento galento skrev:
Inte så dumt verktyg.

[media]
Har liknande verktyg som ligger oanvända i ~15år :D Men jag byter alltid halsen när jag byter däck
 
  • Gilla
ullberg
  • Laddar…
DennisCA DennisCA skrev:
Hittat en trevlig youtube kanal, Carter Auto Restyling, ganska torr humor, imponerande plåtarbete. Jobbar på gamla bilar för det mesta, 50 tal och äldre, hamrar och formar och får bra resultat. Tänker det är sådär de jobbade innan spackel var uppfunnit.

[länk]

Kuriosa: En kompis vars far, numer bortgången, var i bilbranschen back in the days. När karosspackel kom på marknaden, Plastic Padding var väl bland de första, blev kunderna sura när det stod på fakturan, det skulle ju vara karosseritenn!
Bytte raskt namn till "P-tenn"...:rolleyes:
 
  • Gilla
Manhunter och 2 till
  • Laddar…
Bytt spänrulle på Volvon, spännbandet fick agera den tredje handen som behövs för operationen.
Bild av fordonets undersida, bärarm, bromsskiva och fjäderbensstöd synliga, viss rost och smuts, mekanisk reparation eller inspektion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Sen är det som vanligt att man drar fram massa skit:
Bil höjd med domkraft, hjul borttaget, verktyg och billiftutrustning utspridd på marken.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
ullberg och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.