Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Är ni så många? Jag vet att du haft sådana problem, men jag vet inte om jag hört om någon annan som haft det.

Filmen var ju rätt kass ur informationssynpunkt, men jag tyckte att det såg ut som om den går på någon form av radiofyr ihop med gps. Jag tror att den kritiska frågan kommer att vara hur lätt man får rimlig täckning av signalen på hela gräsmattan.

Det är helt klart intressant teknik, men den löser mest problem som de flesta inte har.

Jag körde GPS-rtk-klippare förra säsongen. Rimlig täckning på de flesta platser men i något hörn mot huset fungerade det inte alls. Och just den (men det var ju ett entusiastprojekt) var inte riktigt stabil nog för att köra utan övervakning.
 
M MikkisJ skrev:
Jag har beställt en av Luba Awd5000, den största fyrhjulsdrivna modellen som klarar upp till 5000 kvm och 75% lutning.
75% lutning, tillåt mig tvivla ;)
 
  • Gilla
enoch85
  • Laddar…
Jo, kanske det men den tar i alla fall riktigt branta sluttningar vilket man kan se på de videor som betatestare publicerat.
 
  • Gilla
Niclas Juthage
  • Laddar…
Tomture61
L lbgu skrev:
75% lutning, tillåt mig tvivla ;)
75% lutning = 37-38 gr lutning .
 
  • Gilla
Maruder1 och 2 till
  • Laddar…
M MikkisJ skrev:
Hej!
Jag har beställt en av Luba Awd5000, den största fyrhjulsdrivna modellen som klarar upp till 5000 kvm och 75% lutning. De första skeppas ut just nu. Min räknar jag med att den kommer runt april. Det har varit 150 personer över världen som betatestat den så det mycket information och mycket väldigt positiv feedback från dem. Just nu kan man man förbeställa till Sverige och motsvarande 400 dollar i rabatt mot ordinarie pris. Via särskild länk kan man ytterligare 100 dollar i rabatt på slutpriset. Fråga om ni vill veta mer :)
 
  • Gilla
zshlub
  • Laddar…
G Gustav Skoglund skrev:
Hej
Vill du skicka info till mig.
Gustav@skoglundarna.se

Fått den än? nöjd?
Hej!
Nej tyvärr har jag inte fått den ännu men bör ha den inom två veckor. Då kan jag höra av mig.
 
  • Gilla
Gustav Skoglund
  • Laddar…
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Är ni så många? Jag vet att du haft sådana problem, men jag vet inte om jag hört om någon annan som haft det.

Filmen var ju rätt kass ur informationssynpunkt, men jag tyckte att det såg ut som om den går på någon form av radiofyr ihop med gps. Jag tror att den kritiska frågan kommer att vara hur lätt man får rimlig täckning av signalen på hela gräsmattan.

Det är helt klart intressant teknik, men den löser mest problem som de flesta inte har.
Tyvärr har jag också hört en hel del, inklusive mig som har problem med sork eller mulvard. Dom tar verkligen noll hänsyn till att det råkar ligga en kabel i vägen och så biter dom av den. Jag blev riktigt förvånad när jag satte ut stationen i går och den lyste grönt! det var många år sedan sist..
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben
  • Laddar…
L lbgu skrev:
75% lutning, tillåt mig tvivla ;)
Det finns andra märken som klarar
M MikkisJ skrev:
Hej!
Nej tyvärr har jag inte fått den ännu men bör ha den inom två veckor. Då kan jag höra av mig.
Dom kör ju synnerligen aggressiv reklam just nu lite överallt så det borde ju vara en del som nappar. Jag är sugen på att höra resultatet.
 
Tomture61
Måste tillstå att fåglarna låter mer än klipparen :D
 
  • Gilla
Patrik440 och 1 till
  • Laddar…
Tomture61
En bild på mitt klippområde , 450 kvm
Användargränssnitt för en app, ikoner, knappar "Mow" och "Edit", blå tonade områden, kartliknande layout.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Upptill är vägen i villaområdet .
Nedtill är baksidan på tomten .
Till höger är garaget , mitt i bor huset .
Laddplats är bakom garaget + RTK antennen sitter monterad på gaveln på garagetaket .
Mitt hus gör att klipparen ej kommer att se RTK antennen , ca 50% av tiden .
Har klippt med LUBA klipparen 1 ggr .
Funkade till 100% helt OK :love:
På sina ställen var gräset minst 1 - 1,5 dm högt , fick lite konstiga piruetter som klipparen gjorde :D
Körde ett varv till så blev det helt ok .
 
  • Gilla
klaskarlsson och 3 till
  • Laddar…
Funkar den bra? Är du nöjd? Hur verkar kvaliteten vara?
 
Tomture61
Har sedan 2007 gått från lie - cylinderklippare - timmer med elkabel - bensindriven klippare till Luba .
Måste säga att en robot klippare är grejen med stort G
Låter väldigt lite + kan pyssla med annat under tiden (y)
Ang kvalitet så får tiden utvisa detta , men det andas kvalitet. Sen får man hoppas det kommer finnas service I ens närhet snart .
 
  • Gilla
Dowser4711 och 1 till
  • Laddar…
Tomture61 Tomture61 skrev:
Har sedan 2007 gått från lie - cylinderklippare - timmer med elkabel - bensindriven klippare till Luba .
Måste säga att en robot klippare är grejen med stort G
Låter väldigt lite + kan pyssla med annat under tiden (y)
Ang kvalitet så får tiden utvisa detta , men det andas kvalitet. Sen får man hoppas det kommer finnas service I ens närhet snart .
Keep us in the loop - vi är nog många som är lite extra nyfikna på LUBAn - mig själv undertecknad
 
B Beemaster skrev:
Det där verkade vara grejer det. Synd bara att min QR-läsare inte fungerade, då ju priset är en väsentlig faktor.
Hoppas någon annan kan fixa ett pris på den. Det är den större jag är intresserad av, då ytan är c:a 3000 m2.
30.000kr för den största. Hittade den på facebook.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.