1. Trimmern vi har är både gammal och tung och den kan jag inte använda pga en dålig rygg. Med en 110iL behöver jag inte vänta på att någon kan hjälpa mig utan kan fixa själv så den vore toppen för mig att vinna.
2. Stödhjulet är till kantningsfunktion för att lättare kunna trimma kanter etc.
 
1. Den hade passat bra att klippa gräsmattekanterna med så dom blir fina!

2. Kantklippning.
 
1. Denna trimmer från husqvarna hade på ett bra sätt kompletterat min stånghäcksax från samma serie. :love:
2. Kantklippning
 
1. Skulle vilja slå de anlagda ängsbitarna i trädgården med något miljövänligare än den ärvda gamla bensinrosthögen.

2. Kantklippning
 
1. En batteridriven trimmer vore kanonbra, just av anledningen att man skulle trimma oftare tack vare smidigheten! Har idag en Husqvarna FR345 som är bra, men lite väl omständlig att dra fram bara för att trimma lite runt huset. Det är en väldig skillnad mot min batteridrivna motorsåg, den är ju bara att ta fram och trycka på knappen så är man igång, så den används ju till allt möjligt.

2. Kantklippning
 
Hej,
1.) Det är dags att skrota ut den gamla 2 takt grästrimmer som faktisk är mer än 20 år gammal. Dags att bli elektrisk

2.) Kantningsfunktion med integrerat stödhjul - vrid hela nedre delen på trimmer 90 grader för att skära och trimma kanter snabbt och lätt
 
  1. Motivera varför just du ska vinna.
    Jag orkar inte höra mer av svärfars klagomål på min uteblivna kantklippning och att gräset växer ut över stenarna runt gräsmattan.

  2. Besvara frågan: Vad fyller stödhjulet på 110iL för funktion?
    Det hjälper till när jag ska beskära dessa kanter.
 
1. Letade efter denna trimmer förra säsongen men den var slut överallt. Gav upp letandet och fick liv i den gamla men det skulle ju vara fantastiskt att få den på detta sätt.
2. Klippa kanter.
 
1. Den skulle passa perfekt till mitt nya hus där jag har högt gräs och stengångar att klippa. Då jag inte har någon trimmer sedan tidigare vore denna perfekt.
2. Stödjulet är för kantningsfunktionen
 
SVAR:
1. 4000 kvm tomt med mycket buskar, träd och annat, som det behöver trimmas runt! Sambon tar det grova med röjsåg, men jag vill ju också hjälpa till, med det lite mindre krävande!
2. För kantklippning.
 
Skulle verkligen behöva en Ny trimmer. En riktig maskin från Maskinklippet är vad vi behöver.
Våran Batteridriva Ryobi har lagt av, våran bensindriva från Stihl har pajjat , och gräskanterna tar tyvärr inte roboten. Så en kraftig batteridriven maskin från Husqvarna skulle sitta perfekt nu .

Stödhjulet har den genialiska funktionen att det håller kantstöd på korrekt avstånd utan att slå sönder blommlåder, altankjolar mm.
 
Enkelt att motivera!
Tydligen är min HQ 545 för tung att använda men med denna kan sambon omöjligt slippa undan!

Stödhjul använd för att skära och trimma kanter.
 
1. Vi har en stor tomt med flera olika gräsmattor runt hus, altan och garage vilket gör att vi har många skrymslen och vrår som är omöjliga att komma åt med den klumpiga bensinklipparen. En lätt, liten smidig eldriven trimmer skulle underlätta enormt

2. Stödhjulet är till för kantklippning/kantskärning.
 
Jag har svårt att hjälpa till med gräsklippning på grund av min pollenallergi. Jag kan inte tänka mig ett bättre sätt att tacka min fru för allt hon gör för att vi ska ha det bra i trädgården. Den perfekta gåvan.

Hjulet verkar vara till hjälp när man trimmar kanter, smart.
 
1. Vädrets makter, ovanligt högt vatten efter regn, utplånade dåvarande trimmer, inspirerande att bekämpa vildvuxna gräskanter på ett effektivt sätt.

2. Kantningsfunktion med integrerat stödhjul
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.