Johannes Carlsson Johannes Carlsson skrev:
Emm en ID4 eller ID6 alltså? Eller ska dom vara taksänkta så cupen blir trängre?

För sedanen finns ju redan hela bilder ute. Antar att front och så blir identisk
Giller formen på vår V90CC med hyfsat långt bagage, lastar ofta med ett säte bak nedfällt, och hunden ska också få plats där bak. Hästen åker släpet efter.;) Och lite extra höjd på skogsvägar.
 
Någon här som har någon erfarenhet av Audi E-tron ("originalet" inte Q4)

Jag sneglar som sagt på Skodas Enyaq, men även E-tron har potential att vara intressant. :thinking:
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Någon här som har någon erfarenhet av Audi E-tron ("originalet" inte Q4)

Jag sneglar som sagt på Skodas Enyaq, men även E-tron har potential att vara intressant. :thinking:
Inte personligen men har 3 kollegor som har E-tron. Trevlig och bra bil men dålig "bränsle"-ekonomi är vad alla säger.
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
U uplj skrev:
Inte personligen men har 3 kollegor som har E-tron. Trevlig och bra bil men dålig "bränsle"-ekonomi är vad alla säger.
Har de jämfört med andra elbilar då, eller är det bara en generell känsla?
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Någon här som har någon erfarenhet av Audi E-tron ("originalet" inte Q4)

Jag sneglar som sagt på Skodas Enyaq, men även E-tron har potential att vara intressant. :thinking:
En kollega köpte en ny Enyaq men hann bara köra den i några månader innan de blev en massa felmeddelanden och till slut gick inte bilen att köra. Därefter blev den kvar på firman i 6 månader där det blev blandat felsökning och väntande på nya delar. Hon fick en lånebil under tiden så gick ingen nöd på henne på så sätt men kanske inte det mest förtroendeingivande intrycket man vill ha av en ny bil.
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
[bild]
Så grillen är fejkad.
Och strålkastarna är också fejkade
Här tittar den faktiska fram:
[bild]
Ser lovande ut! Klart bättre än cupén med märkliga proportioner på hjul och skärmar.
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Har de jämfört med andra elbilar då, eller är det bara en generell känsla?
Jämfört med andra elbilar (Polestar, IdX etc)
 
  • Gilla
13th Marine
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Har de jämfört med andra elbilar då, eller är det bara en generell känsla?
Stor som ett as är den, och usel ”förbrukning”, men väldigt fin i övrigt. (Har haft min i ett år nu strax)
 
  • Gilla
Krille4 och 1 till
  • Laddar…
L laseryxa skrev:
Stor som ett as är den, och usel ”förbrukning”, men väldigt fin i övrigt. (Har haft min i ett år nu strax)
Jo, SUVar blir snabbt stora tyvärr, önskar mig egentligen en Kombi, men det verkar svårt i dagsläget.
Vad blir den faktiska förbrukningen och hur mycket motorväg är det då?
 
13th Marine 13th Marine skrev:
ID7 ser riktigt intressant ut. Ska dock vara 20cm längre än Passaten, blir tight att få in i garaget.
Det är ett problem som alla tillverkare har. Ska man bygga en kombi eller sedan med "normala" proportioner samtidigt som det ska rymmas en decimeter batterier i golvet så blir bilen väldigt stor.
Det enklare alternativet är att göra någon form av SUV/Crossover som är högre från början.
 
useless useless skrev:
Det är ett problem som alla tillverkare har. Ska man bygga en kombi eller sedan med "normala" proportioner samtidigt som det ska rymmas en decimeter batterier i golvet så blir bilen väldigt stor.
Det enklare alternativet är att göra någon form av SUV/Crossover som är högre från början.
Ja jo, samtidigt kan man tycka där är en del plats som "blir över", vår hybridpassat lyckas ju klämma in både 10kWh batteri och en elmotor utöver ordinarie drivlina.
 
  • Gilla
tobbbias och 1 till
  • Laddar…
J jocke31 skrev:
Vill dock varna för VW:s mjukvara. Alla jag hört om/känner som köpt en VW är otroligt missnöjda med denna. Tydligen så fick precis deras mjukvaruchef just sparken. Just sayin.
Kan tänka mig att det är pga att den over-the-air uppdatering som alla väntat på ny blivit ett tvingande verkstadsbesök för alla som har gammal mjukvara. Ska själv in med min id.3 om ett par veckor och uppdatera från 2.4 till 3.2.
Kostar nog en hel del att ta in hundratusentals bilar på verkstads en hel dag.
 
  • Gilla
jocke31
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
Ja jo, samtidigt kan man tycka där är en del plats som "blir över", vår hybridpassat lyckas ju klämma in både 10kWh batteri och en elmotor utöver ordinarie drivlina.
Precis, och det kommer är jag helt säker på.(y)
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Ja jo, samtidigt kan man tycka där är en del plats som "blir över", vår hybridpassat lyckas ju klämma in både 10kWh batteri och en elmotor utöver ordinarie drivlina.
Dom grejerna klämmer man väl in i motorrummet? Ett batteri på 70-100 kWh väger några hundra kilo och måste placeras mitt i bilen.
 
useless useless skrev:
Dom grejerna klämmer man väl in i motorrummet? Ett batteri på 70-100 kWh väger några hundra kilo och måste placeras mitt i bilen.
ja inte som en vanlig bil några hundra kg motor o allt där fram
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.