Istället för allt dravel i tråden kommer det ett inlägg som hör hemma här.
Nya VW I.D7 Kombi (Passatens efterträdare) ser riktigt fin ut, kommer nog sälja bra.
Man som går från modern bil vid parkering. Vatten och grönska i bakgrunden. Bilden är märkt med "motor1.com" vattenstämplar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Silverfärgad kombibil parkerad på gata med hastighetsskylt och parkeringsförbudstecken i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Silverfärgad bil parkerad på kullerstensgata, nära grönområde, femdörrars, kombi, svarta fälgar, delvis kamouflerad.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Noterade även att Tesla MY är den mest säljande bilen i Sverige.
 
  • Gilla
tobbbias och 6 till
  • Laddar…
ID7 ser riktigt intressant ut. Ska dock vara 20cm längre än Passaten, blir tight att få in i garaget.
 
Stefan N Stefan N skrev:
Istället för allt dravel i tråden kommer det ett inlägg som hör hemma här.
Nya VW I.D7 Kombi (Passatens efterträdare) ser riktigt fin ut, kommer nog sälja bra.
Bilder

Noterade även att Tesla MY är den mest säljande bilen i Sverige.
Lånad front från Mercedes EQ-serien samt annars en utdragen I.D.3. Ser väl mest ut som allt annat. En liten eloge ska de dock ha för att de faktiskt gör en klassisk kombi och inte någon opraktisk och trång ”crossover” som är så poppis.
 
S Styrman_jansson skrev:
Lånad front från Mercedes EQ-serien samt annars en utdragen I.D.3. Ser väl mest ut som allt annat. En liten eloge ska de dock ha för att de faktiskt gör en klassisk kombi och inte någon opraktisk och trång ”crossover” som är så poppis.
Kika lite extra på fronten, de har satt plastfilm på den så att den liknar en passat lite halft om halft.
 
  • Gilla
Styrman_jansson och 1 till
  • Laddar…
Börjar lika något nu, sådana modeller men med lite mera markfrigång och bra fyrhjulsdrift blir intressanta.
 
  • Gilla
Markarbetaren och 1 till
  • Laddar…
Vill dock varna för VW:s mjukvara. Alla jag hört om/känner som köpt en VW är otroligt missnöjda med denna. Tydligen så fick precis deras mjukvaruchef just sparken. Just sayin.
 
  • Gilla
Markarbetaren och 1 till
  • Laddar…
Lite spännande att de designar in vad som kan tolkas som integrerade avgasrör - på en elbil. :rofl:

Grå bil med maskeringstejp, parkerad vid väg, trafikskyltar synliga, vatten och grönska i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Haha
  • Gilla
Fotografen och 1 till
  • Laddar…
Man öppnar dörren till en modern bil, människor i bakgrunden, naturscen, annonsloggorna suddiga.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så grillen är fejkad.
Och strålkastarna är också fejkade
Här tittar den faktiska fram:
Fordonets främre del med detaljvy av strålkastare, delvis suddig bild, logotypen "motor1.com" synlig.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
J jocke31 skrev:
Vill dock varna för VW:s mjukvara. Alla jag hört om/känner som köpt en VW är otroligt missnöjda med denna. Tydligen så fick precis deras mjukvaruchef just sparken. Just sayin.
Jag är inte extremt missnöjd. Det mesta funkar tillfyllest men jag använder extern navigering via Carplay och saknar i teorin möjligheten att kunna styra förvärmning av batteriet manuellt. Jag säger i teorin, då laddstopp ändå tenderar att bli så långa att bilen med marginal hinner ladda det som krävs. Men skulle jag köra 70–100 mil på en dag snarare än som nu max 50 skulle det störa i praktiken.

Jag skulle också lättare vilja kunna stänga av vissa säkerhetsinställningar som skyltavläsning, men det är nog svårt by design.
 
  • Gilla
djac och 1 till
  • Laddar…
13th Marine 13th Marine skrev:
[bild]
Så grillen är fejkad.
Och strålkastarna är också fejkade
Här tittar den faktiska fram:
[bild]
Aha, så bilderna är inte från någon officiell visning utan "spionbilder" på en maskerad bil?
 
M Myckling skrev:
Aha, så bilderna är inte från någon officiell visning utan "spionbilder" på en maskerad bil?
Verkar som det.
 
A AndersS skrev:
Börjar lika något nu, sådana modeller men med lite mera markfrigång och bra fyrhjulsdrift blir intressanta.
Jag tror man kommer undvika att höja bilar för mycket då man vill stoltsera med maximal räckvidd ;)
 
A AndersS skrev:
Börjar lika något nu, sådana modeller men med lite mera markfrigång och bra fyrhjulsdrift blir intressanta.
Emm en ID4 eller ID6 alltså? Eller ska dom vara taksänkta så cupen blir trängre?

För sedanen finns ju redan hela bilder ute. Antar att front och så blir identisk
 
Stefan N Stefan N skrev:
Noterade även att Tesla MY är den mest säljande bilen i Sverige.
Till och med såatt Tesla Model Y blev hela EUs mest sålda bil i Q1 2023
 
  • Gilla
Stefan N och 1 till
  • Laddar…
  • Gilla
Johannes Carlsson
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.