RoTe
FredrikR FredrikR skrev:
Gaaaahhhh
Varit på tippen före frukost, värre än väntat.
Allt vett gällande hur man parkerar upphör.
4-5anställda som övervakar att inget hamnar fel men vill helst inte flytta sig, iaf inte för fort...

Så, nu har blodsockret stabiliserat sig efter frukosten.
Därför jag älskar att jobba på helgerna och vara ledig vardagar. :)
 
  • Gilla
  • Älska
4774 och 3 till
  • Laddar…
Och jag ser det på tippen här att det springer massa lösa barn i 4-7 års ålder mellan backande släp och annat. Jag vågade fråga en gång ett föräldrarpar om dom tyckte att detta var en lämplig plats för barn. Vi har ingen barnpassning sa dom.
Kanske ett föräldrarkörkort skulle vara passande för sådana.
 
  • Gilla
  • Haha
Dilato och 6 till
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Och jag ser det på tippen här att det springer massa lösa barn i 4-7 års ålder mellan backande släp och annat. Jag vågade fråga en gång ett föräldrarpar om dom tyckte att detta var en lämplig plats för barn. Vi har ingen barnpassning sa dom.
Kanske ett föräldrarkörkort skulle vara passande för sådana.
Tror faktiskt det nämns här att barn bör stanna i bilen, med avseende på trafik. Följs bra generellt skulle jag påstå.
 
  • Gilla
Alfredo
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Och jag ser det på tippen här att det springer massa lösa barn i 4-7 års ålder mellan backande släp och annat. Jag vågade fråga en gång ett föräldrarpar om dom tyckte att detta var en lämplig plats för barn. Vi har ingen barnpassning sa dom.
Kanske ett föräldrarkörkort skulle vara passande för sådana.
"Jag vågade fråga en gång ett föräldrapar" :D
Haha! Ja, är det nån gång folk brukar bli upprörda är det när man ifrågasätter deras barn och hur barnen beter sig i offentliga miljöer. Inte alla hade vågat gjort det. Du var modig. Kudos till dig(y)
 
  • Gilla
Jumos och 1 till
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Gaaaahhhh
Varit på tippen före frukost, värre än väntat.
Allt vett gällande hur man parkerar upphör.
4-5anställda som övervakar att inget hamnar fel men vill helst inte flytta sig, iaf inte för fort...

Så, nu har blodsockret stabiliserat sig efter frukosten.
Menar du att de som jobbar på tippen förflyttar sig långsamt? Jag tycker de kommer farande som vesslor om de misstänker att man slänger nåt i fel container!
 
  • Haha
Maria T och 3 till
  • Laddar…
K Kirre2 skrev:
Menar du att de som jobbar på tippen förflyttar sig långsamt? Jag tycker de kommer farande som vesslor om de misstänker att man slänger nåt i fel container!
Jo jo då ja, men när man vill backa in eller flytta ekipaget så rör dom sig som dom kungligheter dom verkar tro dom är... :rolleyes:
 
Keiller Keiller skrev:
"Jag vågade fråga en gång ett föräldrapar" :D
Haha! Ja, är det nån gång folk brukar bli upprörda är det när man ifrågasätter deras barn och hur barnen beter sig i offentliga miljöer. Inte alla hade vågat gjort det. Du var modig. Kudos till dig(y)
Det var väl föräldrarnas beteende som ifrågasattes, inte barnets. Och med all rätt. (y)
 
Nötegårdsgubben Nötegårdsgubben skrev:
Det var väl föräldrarnas beteende som ifrågasattes, inte barnets. Och med all rätt. (y)
Föräldrarnas beteende har en förmåga att smitta av sig på barnen ;)

Tänkte mest i största allmänhet på att om någon ber någon förälder att hålla reda på sina barn så händer det att föräldrarna ifråga blir upprörda och talar om att man minsann inte ska lära dem hur man uppfostrar barn.
 
Redigerat:
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
I andra kulturer säger man ”It takes a village to raise a child” (dvs att det är allas ansvar), men det har vi avskaffat i vårt självcentrerade Sverige.
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Föräldrarnas beteende har en förmåga att smitta av sig på barnen ;)

Tänkte mest i största allmänhet om någon ber någon förälder att hålla reda på sina barn så händer det att föräldrarna ifråga blir upprörda och talar om att man minsann inte ska lära dem hur man uppfostrar barn.
Ja, jag förstod vad du menade. Min poäng var bara att man kan läsa @Thomas_Blekinge som att föräldrarna gör fel som släpper ut barnet att leka där, oavsett om barnet gör något dumt eller ej, då det i sig är en farlig plats att leka på.
 
FredrikR FredrikR skrev:
Gaaaahhhh
Varit på tippen före frukost, värre än väntat.
Allt vett gällande hur man parkerar upphör.
4-5anställda som övervakar att inget hamnar fel men vill helst inte flytta sig, iaf inte för fort...

Så, nu har blodsockret stabiliserat sig efter frukosten.
Jag har full förståelse för ditt Gaaahhh, men vill ändå inflika att det är lite lyxigt att tippen hos er har öppet även på söndagar.

Gaaahhh, vår tipp har stängt söndagar och klämdagar ;)
 
  • Älska
FredrikR
  • Laddar…
Keiller Keiller skrev:
Föräldrarnas beteende har en förmåga att smitta av sig på barnen ;)

Tänkte mest i största allmänhet på att om någon ber någon förälder att hålla reda på sina barn så händer det att föräldrarna ifråga blir upprörda och talar om att man minsann inte ska lära dem hur man uppfostrar barn.
Jag vill inte uppfostra några barn, dom vet inte bättre. Jag tycker att föräldrarna är urbota dumma.
 
  • Gilla
Keiller och 1 till
  • Laddar…
boschkenta
Jumos Jumos skrev:
Jag har full förståelse för ditt Gaaahhh, men vill ändå inflika att det är lite lyxigt att tippen hos er har öppet även på söndagar.

Gaaahhh, vår tipp har stängt söndagar och klämdagar ;)
Vår tipp har stängt fredagar och söndagar... och så går de ut och ber folk inte komma på lördagar, för att det blir för mycket folk då :crysmile:
Man ska alltså komma på vardagarna, då de stänger 17 och 18 varannan dag. Gaaahhh!
 
  • Gilla
  • Haha
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
T Thomas_Blekinge skrev:
Jag vill inte uppfostra några barn, dom vet inte bättre. Jag tycker att föräldrarna är urbota dumma.
Det är ju oftast föräldrarna som behöver uppfostras, vilket nog var det jag försökte säga när jag tyckte det var bra att säga ifrån, vilket inte alla vågar göra.
 
  • Gilla
Huzzbutt
  • Laddar…
FredrikR FredrikR skrev:
Gaaaahhhh
Varit på tippen före frukost, värre än väntat.
Allt vett gällande hur man parkerar upphör.
4-5anställda som övervakar att inget hamnar fel men vill helst inte flytta sig, iaf inte för fort...

Så, nu har blodsockret stabiliserat sig efter frukosten.
+1 på den.
Förra gången jag verkade lokalavdelningen i Sveriges intelligensreserv ha haft städdag. Priset tog familjen som hade ett helt släp fullt med mikroskopiskt små bitar från ett papptak och lastade ur det med hjälp av en liten pappkartong som de bar fram och tillbaka som fick sengångare att framstå som snabba.
 
  • Haha
  • Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.