1. Nu när sommaren börjar närma sig så börjar även tankeverksamheten komma igång för sommarprojekten. Ett av dessa är att bygga en stödmur av byggtimmer nedanför en liten slänt på ena sidan av tomten. Men att borra 10-12mm hål genom dessa stockar för att slå igenom armeringsjärn kommer nog visa sig bli lite för mycket för min slitna gamla borrskruvdragare... Men med denna kraftfulla 40-voltaren lär det gå som på räls! (Då slipper även svärfar bli grinig för att jag åter igen kommer över för att låna verktyg...)
2. Laddtid är ca 45 minuter.
 
Motivering: Bilder säger mer än tusen ord. Höll på att bygga en ny lekborg till barnen, luktar lite illa helt plötsligt. Då ser jag borrmaskinen sprutar ut rök. Så minst sagt i behov av en ny.

Svar: Cirka 45 minuter.
 
  • En borrhammare ligger i en svart diskho med rinnande vatten över sig. Möjlig olycka eller feltänkt rengöring.
  • Barn i trälekstuga på ställning med rutschkana i soligt trädgård, fotboll på gräset.
1. Efter att 2st DDF482 maskiner börjat ryka vid just hålsågsborrning vore det skönt att ha en maskin som klarar av jobbet!

2. Det tar ca 45min.
 
1. Hade installatör av luftvärmepump över i fredags, han hade med sig en sådan liten smidig Makita. Själv kör man med Ryobiverktygen då jag främst är en liten hemmapulare och inte har haft pengarna att lägga på proffsmaskiner.
Vilken skillnad det var! Man verkligen hörde draget den körde med, och kunde se hur enkelt den utförde allt han använde den till.
Blev rejält avundsjuk, så jag hoppas såklart på att få en egen via denna tävling.

2. Det tar ca 45 minuter att ladda ett av de två 4,0 Ah batterier som ingår med snabbladdaren.
 
1. Min gamla sladdrivna borrmaskin har gjort sitt.
2. 45 minuter tar det att ladda.
 
1, Skulle behöva göra samma sak som på bilden, borra hål i stenfasaden. Funderat på att hyra men det där ser ju smidigt ut! Sen i den löpande renoveringen så saknas det alltid verktyg. Den skruvdragare som levt sen jag flyttade hemifrån för 12 år sedan har börjat sjunga på sista versen och svärfar har gått över till makita, vore kul att för en gångs skull kunna säga att han kan låna av mig...

2. 45min
 
1. Hade vart toppen med en uppgraderad skruvdragare inför sommarens uteköksbygge som kommer kräva både skruvdragning och borrning i trä och betong.

2. 45 minuter.
 
Efter att ha bränt upp både nätanslutna och batteridrivna borrmaskiner i diverse projekt med hålsåg är det dags för någonting ordentligt. En Makita DF001G ser ut att kunna hantera även denna utmaning.

Det tar cirka 45 minuter att ladda batteriet.
 
I fritidshuset är det mycket som kräver en bra skruvdragare.
 
1. Restaurera nu ett tegelhus från 1925 där allt som var gjort av trä har ruttnat. Nu med det nya bjälklaget måste vi borra sladdar, rör och ventilationshål i hela huset. Bjälkarna är rejäla 150mm och där ska gå bl el och rör. Nytt furugolv ska läggas och många skruvar ska skruvas in.
Förutom det ett nytt utehus ska byggas och flera hål ska borras i massa brädor samt många skruvar ska in där också.
Inte att glömma lekstugan för barnen som kommer att vara byggt med det gamla golvet som inte gick att rädda i huset.
Vi behöver verkligen en riktig borrmaskin helt enkelt.
2. Tar 45min att ladda batteriet. Men jag är säker på att ta mycket längre tid att ladda ur det även om vi kör intensivt med det som vi tänker göra.
Ses!
 
Vi tänker montera ett nytt stängsel för gotlandsfåren som gränsar mot våran tomt.Vi ska slå i lite kraftigare stolpar än vad vi har idag och borra/skruva fast liggande stolpar som vi ska fästa fårnätet i.Vi behöver göra 2 grindar som ska skruvas fast i stolparna.Därför hade denna kraftiga borrskruvdragare passat oss perfekt.
Batteriet laddas på c:a 45 min.
 
Det tar 45 min att ladda den.
I fritidshuset är det mycket som kräver en bra skruvdragare
 
1. Jag har precis dragit igång ett mikrobryggeri och använder skruvdragare till maltkrossen, men min Hikoki på 18v blir lite ledsen efter 50kg malt krossad, kanske kan Makita krossa bättre.

2. ca 45 min
 
1. Letar efter rejäl skruvdragare till projektet gäststuga då det kommer bli mycket skruvande, när den också skall ha en rejält tilltagen altan.
2. 45 Minuter
 
1) Jamen den där är jag i trängande behov av, inte bara till Poolaltanen utan också för att ta med i snöskotern när man ska borra hål i 1meters tjock is. För att finna på nån röding eller två måste man ibland hålla på ett bra tag, många hål blir det och det kommer den vara alldeles perfekt till…

2) tar c:a 45minuter med snabbladdaren
Mvh / Kent
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.