Äh, söndag schmöndag. Vi fortsätter med lite mer qotsa :cool:

Illustrativ skivomslagskonst med röd demon, person med ögon på händerna, mörk, suggestiv stil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tabors39 och 2 till
  • Laddar…
mowatom skrev:
Slog till på den här idag, riktig skönhet:love:
[länk]
[bild]
Cool. Tar du en sänksåg och en dammsugare i byte?
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
mowatom skrev:
Slog till på den här idag, riktig skönhet:love:
[länk]
[bild]
Jisses vilken pjäs! Den lär låta bra antar jag?
 
  • Gilla
1
  • Laddar…
A
Dan1891 Dan1891 skrev:
Jisses vilken pjäs! Den lär låta bra antar jag?
Jag köpte den så fort jag såg att den låg ute, har aldrig hört den. Det räckte att läsa "vikt 24 kilo" på Transrotors hemsida.
 
  • Haha
  • Gilla
Dan1891 och 2 till
  • Laddar…
Jag är ju stor LED ZEPPELIN samlare och självklart är det vinyl som gäller. Här är en bootleg med Led Zep inspelad på trummisen John "Bonzo" Bonhams födelsedag 31 maj 1973 i The Forum i Los Angeles (dubbel LP). En raritet som kostar åtskilliga tusenlappar bland samlare idag. :)

led-zeppelin-bonzos-birthday-party.png
 
  • Gilla
Thomas.M och 5 till
  • Laddar…
Bocken Bruse Bocken Bruse skrev:
Jag är ju stor LED ZEPPELIN samlare och självklart är det vinyl som gäller. Här är en bootleg med Led Zep inspelad på trummisen John "Bonzo" Bonhams födelsedag 31 maj 1973 i The Forum i Los Angeles (dubbel LP). En raritet som kostar åtskilliga tusenlappar bland samlare idag. :)

[bild]
Hur är ljudet? Jag är själv en stor fan av bootlegs, där kan man hitta riktiga guldkorn som aldrig blivit utgivna!
 
Någon som fyndade något på Record store day?
 
  • Gilla
David Wallin
  • Laddar…
Dan1891 Dan1891 skrev:
I går, och idag också! blev/blir det denna Dubbel-LP från 1972:

[bild]

Och vilken platta! Den har precis allt jag gillar med bluesbaserad rock, låtarna är för mig ren gåshud allihop!
Det hörs verkligen att de satt nere i Frankrike nånstans, där vin och starkare grejer antagligen flödade friskt:)
Men svänget, gunget, och äktheten i musiken här är svår att slå. Ett av mina absoluta favoritalbum någonsin.
Blev denna Stones LP ikväll igen, och ursäkta mitt tjat, men det kan vara bland det bästa som någonsin spelats in. Så j'v'a bra!!
 
mowatom skrev:
Jag köpte den så fort jag såg att den låg ute, har aldrig hört den. Det räckte att läsa "vikt 24 kilo" på Transrotors hemsida.
Jag känner en kille som har en sådan. Och dessutom övrig utrustning i motsvarande prisklass.

Tyvärr bodde han tidigare i en lägenhet med kala betongväggar, så en anläggning för en struntsumma hade låtit lika bra. Nu bor han i villa men har småbarn, så han hinner aldrig lyssna på sin exklusiva anläggning.
 
  • Gilla
David Wallin och 1 till
  • Laddar…
Skogspromenix Skogspromenix skrev:
Någon som fyndade något på Record store day?
Jag försökte att inte titta så noga eftersom jag inte har några pengar till skivor för tillfället. Men av det jag såg var det väldigt tunt i år med plattor jag ville ha.
 
Skogspromenix Skogspromenix skrev:
Någon som fyndade något på Record store day?
Men 2017 köpte jag den här. Tror att den är mitt bästa RSD-fynd hittills.
Placebo & David Bowie - Without you I'm nothing
 
  • Vinylskiva med bild av tre personer, konstnärlig, intensiva blickar, musiktema, samlarobjekt.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
TowaTei
  • Laddar…
A
jarlh jarlh skrev:
Jag känner en kille som har en sådan. Och dessutom övrig utrustning i motsvarande prisklass.

Tyvärr bodde han tidigare i en lägenhet med kala betongväggar, så en anläggning för en struntsumma hade låtit lika bra. Nu bor han i villa men har småbarn, så han hinner aldrig lyssna på sin exklusiva anläggning.
Nej, betongbunkrar blir sällan bra, men man kan ju jobba med det. Skönt att bo i gammalt torp med treetex, ger bra akustik tycker jag. Det enda är väl svajiga golv, och även väggarna rister lite när det vrålblåser från åkrarna. Svårt när man inte kan ha vinylspelaren vare sig på golvet eller på vägghylla:rolleyes:
 
  • Gilla
David Wallin
  • Laddar…
Dan1891 Dan1891 skrev:
Hur är ljudet? Jag är själv en stor fan av bootlegs, där kan man hitta riktiga guldkorn som aldrig blivit utgivna!
Just Led Zep vad beträffar boots är lite speciellt. Visst finns det massor av Led Zep boots som är i relativt dålig ljudkvalitet. Och icke att förglömma - alla konserter som Led Zep framförde var heller inga 10-poängare rent musikaliskt eller rent ljudmässigt/PA-mässigt.
Det positiva var att Jimmy Page bandade alla konserter dvs han gav i uppdrag åt killarna som satt vid mixerbordet som mixade ljudet som gick ut på PA-systemet (alt monitorsystemet) att banda alla konserter så att han i efterhand kunde granska vad han själv presterat och vad som kunde förbättras rent ljudmässigt. Alla dessa taper förvarade han hemma på sin lantegendom i Sonning, Berkshire. Men för ett antal år sedan hade han inbrott i sin stora fastighet och bl a massor av taper blev stulna. Och naturligtvis tog det inte lång tid innan dessa inspelningar kom ut på bootlegmarknaden. Men OBS att detta var långt efter att vinylen var borta och CDn blev poppis.

Bara på japanska etiketten "Empress Valley" har det väl kommit ut drygt 500-talet boots.
http://www.ledzeppelin-database.com/geekbaseweb/labelpage.aspx?labelid=6&sort=0

Rykten har gått att det är Jimmy själv som ligger bakom plattorna på GODFATHER RECORDS då det bl a skrivits på nätet...

This label is notable for their outstanding remasters of the 1975 soundboards. Their releases of 2/12, 2/16, and 3/11 in particular are worth grabbing. They also did a great release of the Southampton multi-track ("Any Port in a Storm") that's considered to be the definitive version. There has been some speculation that they have access to a professional studio/mixing desk, as their remasters/remixes sound like official releases. Recently, they re-branded themselves from Godfather to Eat a Peach and have continued releasing high quality bootlegs.

Men hur det ligger till med det lär vi nog aldrig få reda på. Det blev väl alltför stor uppståndelse mellan Bruce Springsteen och en av världens största bootlegger sent 1970-tal - Vicky Vinyl och hennes Idle Mind Production. Jag var hemma hos Vicky i hennes villa i Los Angeles när FBI stormade in en tidig morgon 1979. Men det sätter vi censur över.

Kommer att posta lite vinylomslag framöver i den här tråden med lite blandade storsäljande populära vinylboots. :)
 
  • Gilla
Dan1891
  • Laddar…
mowatom skrev:
Nej, betongbunkrar blir sällan bra, men man kan ju jobba med det. Skönt att bo i gammalt torp med treetex, ger bra akustik tycker jag. Det enda är väl svajiga golv, och även väggarna rister lite när det vrålblåser från åkrarna. Svårt när man inte kan ha vinylspelaren vare sig på golvet eller på vägghylla:rolleyes:
Vi hade ett svajigt golv i föräldrahemmet. Det hjälpte kanske lite att stötta upp det underifrån. Man såg att högtalarkonerna rörde sig efter stegen när man spelade skivor och samtidigt gick på golvet.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.