1. Nybliven husägare har gott om projekt att ta tag i både inne och ute. Familjens gamla skruvdragare börjar både bli trött, och befinner sig på helt annan ort så denna hade varit en livräddare :love:
2. Med den inkluderade snabbladdaren tar det cirka 45 minuter.
 
1. Ganska nybliven husägare med flertalet projekt att ta tag i. Just en kraftfull borrskruvdragare saknas och att denna har sensorer som stoppar motor ifall den kör fast lockar ju lite extra, då just rädslan att skada handlederna varit en faktor tidigare.

2. Batteriets laddningstid med snabbladdaren är cirka 45 minuter.
 
1. Min 18 voltare har gett upp, nå nu har jag bara min 12V kvar, och den orkar helt enkelt inte med när det krävs lite extra. Detta i kombination med att jag renoverar med begränsad tillgång till eluttag, så sladdmaskinen är ett projekt (med förlängningssladdar) att använda. Det skulle vara superintressant att se vad en 40V kan tillföra!!

2. 45 minuter
 
1) Nuvarande skruvdragaren gör i många fall inte jobbet samt att laddningen är långt över 45 minuter. En ny skruvdragare skulle spara tid och påskynda renoveringen.

2) Snabbladdningen är 45 minuter.
 
Det tar 45 minuter.
Jag ska timmra en bastu så jag behöver en häftig maskin.
 
1. Mina gamla Ryobi har aldrig varit bra nog för allt byggande jag har försökt mig på under åren, håller boksatvligen på att falla isär. Inte nog med kraft utan det är ett konstant laddande.

2. 45 minuter
 
Jag är en lat person, så jag hoppas på det här sättet slippa ifrån att byta mellan borr och bitshållare. Det bör ju rimligen vara varje persons rättighet att slippa hålla på och kludda med det när man gör något, varför en rejäl borrskruvdragare behövs för att komplettera min lathet.

Det tar 45 minuter.
 
1. Jag har andra skruvdragare och de är bra för att dra skruvar, men så fort jag behöver råstyrka så åker den tunga borrhammaren fram. Att ha en lätt, men stark maskin skulle varit en dröm för mina armar.

2. 45 min
 
Där är den ju! Maskinen jag väntat på.
Skruvdragaren är universalverktyget som alltid följer med både hemma i villan och i sommarhuset.
Men, så är det ju de där enstaka tyngre jobben som gör att det ändå behövs en ordinär borrmaskin.
Där hade denna varit perfekt.

Att det bara tar 45 minuter att ladda är toppen.
En kaffepaus och så är man igång igen.

Ja tack! Jag tar gärna emot en sådan maskin som ersättare för min nuvarande Makita.
 
1.
Äntligen ska renovering påbörjas på riktigt efter nästan 7 år i huset, och först ut är kök och matrum.
Något jag går i tankarna om är ju att man kommer ha svårt att klara sig på sin lilla 12V skruvdragare, och kommer behöva investera i en kraftigare maskin. Här skulle en Makita DF001 passa perfekt som ett insteg i Makita familjen!

2.
Snabbladdaren tar ca 45min för att ladda batteriet.
 
1. Ska hjälpa familjemedlemmar med olika renoveringsprojekt i sommar. Hade varit trevligt att kunna visa upp en maskin med klass och dessutom efterlämna ett snyggt resultat!

2. 45 min snabbladdning
 
FaffeF
1. En rejäl skruvdragare behövs till sommarens takrenovering!

2. 45 minuter
 
1. Min nätta samling av makita maskiner skulle behöva ett ytterliggare tillskott nu när det vankas håltagning av modell större.
2. 45min
 
I år är det dags att efter renoverat flera hus att bygga helt nytt hus från grunden. Med en Makita kommer allt gå som en dans. Altan kommer skruvas med glädje och eftersom det går snabbt att ladda så blir det snabbt klart och frun blir glad. Happy wife, happy life.

45 min tar laddningen
 
1. Älskar Japan. Kör Makita 10.8, 14.4 och 18 och vill nu gå full 40 V när vi ska bygga ett orangeri utanför Stockholm med mormors 100 år gamla fönster från södra Lappland och annat återbrukat material.
2. Runt 45 min.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.