norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
[bild]

Hänger ut mig själv... Abb Ap9 har tidigare haft grymma genomföringar. Superskönt gummi.

Jag vet inte vad de senaste dosorna var för skit men de där membranen håller ingenting ute.
Gummimembranet har absolut ingen roll att hålla fast kabeln. Kabeln måste fästas med klammarna. Denna dosa är endast lämplig för fast installation.
 
  • Gilla
norrbottenssnickaren och 1 till
  • Laddar…
egoZoltan egoZoltan skrev:
Gummimembranet har absolut ingen roll att hålla fast kabeln. Kabeln måste fästas med klammarna. Denna dosa är endast lämplig för fast installation.
Joråsåatt... Jag är osäker om jag i min förvirring påstått ngt sånt ;)
 
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
Joråsåatt... Jag är osäker om jag i min förvirring påstått ngt sånt ;)
Jag missförstår kanske, förlåt.
 
  • Gilla
norrbottenssnickaren
  • Laddar…
hsd
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
Den dekonstruerade dosan kallar jag för ett rop på hjälp.

[bild]
Det där går att snygga till (y)
 
  • Gilla
norrbottenssnickaren
  • Laddar…
Mikael_L
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
Den dekonstruerade dosan kallar jag för ett rop på hjälp.

[bild]
Det är sådär man måste göra när kablarna är för korta och manteln inte annars når till tätningsmembranen.
Fullt naturligt. ;)
 
  • Haha
lars_stefan_axelsson och 2 till
  • Laddar…
Mikael_L Mikael_L skrev:
Det är sådär man måste göra när kablarna är för korta och manteln inte annars når till tätningsmembranen.
Fullt naturligt. ;)
Borde väl gå att sätta två dosor i bredd dikt an och låta kablarna gå mellan dosorna utan mantel eller skarva? :D
 
  • Gilla
kwasibengt
  • Laddar…
Mikael_L
J JohanLun skrev:
Borde väl gå att sätta två dosor i bredd dikt an och låta kablarna gå mellan dosorna utan mantel eller skarva? :D
Exakt så brukar jag lösa det! :crysmile:
 
  • Gilla
kwasibengt och 1 till
  • Laddar…
hsd
Skärmdump från webbutik med Elko dubbel kopplingsdosa, vit, IP44 klassad, 74 kronor, lagerstatusinformation.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
rickardg och 6 till
  • Laddar…
4774
norrbottenssnickaren norrbottenssnickaren skrev:
Den dekonstruerade dosan kallar jag för ett rop på hjälp.

[bild]
:rofl:
 
Men eftersom personen som kopplade hade auktorisation (obs killgissning!) så kan det ju inte ha blivit fel. Hmm.. fake news..? :)
 
  • Gilla
mikaelzzz och 2 till
  • Laddar…
Nu finns det ju rötägg som jobbar som elektriker precis som det finns rötägg i alla branscher.

Men de flesta rötäggen som jobbar som elektriker är antingen hempulare och har snackat in sig som elektriker men totalt saknar kunskap.:cool:
 
  • Gilla
  • Haha
solidbase och 1 till
  • Laddar…
Hoppsan :rofl:
 
P
C cpalm skrev:
Med det resonemanget skulle man ju behöva typbesiktiga bilen varje gång man öppnar motorhuven... :crysmile:
Glöm inte att göra krockprovet.
 
K Klass0n skrev:
Men eftersom personen som kopplade hade auktorisation (obs killgissning!) så kan det ju inte ha blivit fel. Hmm.. fake news..? :)
Alla elektriker är ofelbara... Ngn gång ibland kan materialet gå sönder bara............
 
  • Haha
  • Gilla
richardtenggren och 4 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.