Tröttnade på medicin-skåpsstöket så byggde ett litet insatsskåp.
Öppet medicinskåp med rör, läkemedelsförpackningar, och diverse medicinska produkter i oordning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Träarkivskåp med etikettmärkta lådor, en rosa vattenkanna, färgglad retro tapet, del av en vit dörrkarm.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
4774 och 26 till
  • Laddar…
A
Frustrator Frustrator skrev:
Tröttnade på medicin-skåpsstöket så byggde ett litet insatsskåp.
[bild] [bild]
Tjusigt! Är det någonstans det råder rena rama anarkin, så är det i hemmets medicinlådor.
 
Frustrator Frustrator skrev:
Tröttnade på medicin-skåpsstöket så byggde ett litet insatsskåp.
[bild] [bild]
Tre lådor extra att fylla!
Detta måste bli ditt nya ordspråk.
”Ordning och reda, plats till mera”
 
  • Haha
Noramasen
  • Laddar…
LoweW
Sågat lister och räknat fel :poop:
 
  • Vit dörrkarm, hylla med korg, del av sko synlig, ljusgrön vägg, träbjälke.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Ledsen
Sthlm1891 och 6 till
  • Laddar…
LoweW LoweW skrev:
Sågat lister och räknat fel :poop:
Detta har vi alla råkat ut för. Jag brukar skylla på tumstocken.
 
  • Gilla
galento och 1 till
  • Laddar…
Ser ut som att den klassiska talmetern varit framme och lurats lite :rofl:
 
  • Gilla
  • Haha
Snailman och 4 till
  • Laddar…
LoweW
pjgb pjgb skrev:
Ser ut som att den klassiska talmetern varit framme och lurats lite :rofl:
Jajjemen, exakt 10cm fel :crysmile:
 
  • Gilla
Mange_64 och 1 till
  • Laddar…
LoweW LoweW skrev:
Sågat lister och räknat fel :poop:
Bara att ta lärdom och bygga om karm och dörr. Sedan när du slår i huvudet varje gång du går förbi, så ögonaböj kommer tanken att den missen gör jag inte om. GARANTERAT RESULTAT;)
 
  • Haha
  • Gilla
Nyblivenhusägare123 och 10 till
  • Laddar…
Bytt bromsbelägg på ena bilen.
Jag fortsätter att bygga specialverktyg till V70. Den här gången blev det en kabel för att backa ut den elektriska handbromsen med ett 14,4V verktygsbatteri.

/Höghus

Sliten fordonselektronik, sladdar, orenlighet, mekaniska komponenter, korrosion, underhållsbehov.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
saiter och 4 till
  • Laddar…
K
Lagt om tak. Många olika verktyg och maskiner har använts. Hammare, skruvdragare, vinkelkap, måttstock, rätskiva, kniv mm. Bara nockpannorna och plåtarbete vid skorsten och avluftningen att göra imorgon.
Takpannor i förgrunden, bostadshus i bakgrunden, träd, klar himmel, solnedgångsljus.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
4774 och 16 till
  • Laddar…
Körde mossrivare på hela gräsmattan. Det gick hyfsat smidigt men att kratta ihop och köra iväg all mossa tog många timmar. Fick dessförinnan byta startsnöret på gräsklipparen.

Balanserat på stege och satt upp en bräda som saknades i takfoten redan när vi flyttade in for sex år sedan. Svalorna brukar bygga bo där och jag har inte hjärta att riva ut ett fågelbo när huset målas om i juni.

Har inte fotat de rätt tråkiga resultaten utan kröp in i bastun istället.
 
  • Gilla
4774 och 1 till
  • Laddar…
Igår kväll svarvade jag en präst av rönn. Den är utrustad med en krok för att lättare kunna ta ur fisken ur nätet. Kroken är en avsågad eker, så den är inte vass men får ändå bra grepp i nätet.
Testade att göra inlägg av koppar (gammal elkabel), det blev ok men nästa gång vill jag få till det ännu bättre.
Jag brukar oftast olja in mina alster med linolja, men eftersom den här kommer ligga i båten för jämnan och bli slabbig av fisk valde jag att lägga på epoxi den här gången. Förhoppningsvis innebär det att det går att hålla den rimligt fräsch.
Träklubba på slitet brunt träbord, gräs i bakgrunden, dagtid, utomhus, möjligt redskap eller verktyg.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Första fisketuren med nya prästen är redan avklarad. Tyvärr så ville min yngsta son absolut inte med ut i båten, så jag fick stanna i land, men de äldre barnen följde med farmor och farfar ut och vittjade nätet. Prästen fick goda omdömen och fiskelyckan var utmärkt. 44 stora abborrar och en fin sik.
Färskfångade fiskar i en diskho, fiskeutflykt, rensning väntar, solig dag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Efter en god stund vid rensbordet är nu alla abborrar filéade, siken urtagen och allt vakuumförpackat och redo för frysen.
Hel fisk vid sidan av vakuumförpackade fiskfiléer på ett golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
fremax och 19 till
  • Laddar…
Ursviken Ursviken skrev:
Balanserat på stege och satt upp en bräda som saknades i takfoten redan när vi flyttade in for sex år sedan. Svalorna brukar bygga bo där och jag har inte hjärta att riva ut ett fågelbo när huset målas om i juni.
❤️

//Ronnie
 
Skruvat av läppen från bakskärmen på sonens moped. Flyttat blinkers och nummerplåt.
Nöjd son.
 
  • Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
Bytt till sommardäck en vecka för sent pga ett knä som spökade förra veckan. Passade även på att tvätta av alla hjul och hela bilen med högtrycket. (Kränzle Profi 160 TS-T). För skruvandet använde jag Milwaukee high-torque. Jag hade lånat ut den till min pappa tidigare i månaden. Han hör inte så bra längre, och klantade till det vid däckskiftet. Av någon anledning hade muttermaskinen hoppat ur däckskiftesläget som jag har programmerat in i läge ”1” och hamnat i något betydligt starkare läge i minnesplats ”3”. Han skruvade av hela skruven. Starka grejor, man måste vara försiktig.
Röd batteridriven slagväska under bil, asfalterad mark, nödhjälpsverktyg för fordon.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
4774 och 6 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.