Nissens Nissens skrev:
Nej, de flesta bryr sig inte, de vet inte ens vad det är.

Du har rätt rent tekniskt, men väldigt få bryr sig faktiskt.
Det vet du inte, du bara tror att det är så. Sluta presentera dina åsikter som fakta är du snäll.
 
  • Gilla
Dilato och 3 till
  • Laddar…
R
Nissens Nissens skrev:
Nej, de flesta bryr sig inte, de vet inte ens vad det är.

Du har rätt rent tekniskt, men väldigt få bryr sig faktiskt.
Men då måste det väl vara toppen att vi upplyser dem, om de nu inte förstår problemet?
 
Redigerat:
  • Gilla
Patrik_Hed och 5 till
  • Laddar…
Nissens
R RoAd skrev:
Men då måste det väl vara toppen om att vi upplyser dem, om de nu inte förstår problemet?
Varför förklara för någon som inte bryr sig?
Ungefär som när Jehovas vittnen knackar på dörren hos mig. De är övertygade om att de har rätt, men jag bryr mig inte hur mycket de än pratar.

För övrigt verkar du inte bry dig om att du har fel, och har haft det länge. Plejds VD i länken några mess upp motsäger det mesta du påstått om Plejd, men inte bryr du dig…

Plejdtrådarna på Byggahus är nog unika faktiskt. Typ 90% av de som skriver här har inte Plejd, och säger sig aldrig skaffa det heller. Och dessutom målar upp påhittade framtidsscenarier som inte är mer sannolika än andra påhitt.
 
Nissens Nissens skrev:
Varför förklara för någon som inte bryr sig?
Nu är vi där igen, hur vet du att det är så?
Skriver det igen, sluta presentera dina åsikter som om det vore fakta.
 
  • Gilla
kashieda och 1 till
  • Laddar…
Nissens
[SKPG]Zamora [SKPG]Zamora skrev:
Nu är vi där igen, hur vet du att det är så?
Skriver det igen, sluta presentera dina åsikter som om det vore fakta.
Tja, Plejds kundundersökningar säger det, VD:n säger det, dessutom kommer Plejd både för Homey och Matter när det mognat.

Det är ju vad företaget självt säger. Har du bättre källor?

Bara för att du och några till i tråden tror något annat så ändrar det inte verkligheten. :)
 
  • Gilla
Sittställning
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Tja, Plejds kundundersökningar säger det, VD:n säger det, dessutom kommer Plejd både för Homey och Matter när det mognat.

Det är ju vad företaget självt säger. Har du bättre källor?

Bara för att du och några till i tråden tror något annat så ändrar det inte verkligheten. :)
Vad säger Plejds kundundersökningar om folk vill veta mer om andra produkter? Nu är du verkligen ute och seglar....
 
  • Gilla
Dilato och 1 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
För övrigt verkar du inte bry dig om att du har fel, och har haft det länge. Plejds VD i länken några mess upp motsäger det mesta du påstått om Plejd, men inte bryr du dig.
För övrigt verkar du inte bry dig om att du har fel, och har haft det länge. Schneider Electrics VD i länken motsäger det mesta du och Plejds VD påstår, men inte bryr du dig.
 
  • Gilla
  • Älska
Nyfniken och 3 till
  • Laddar…
J
Nissens Nissens skrev:
Tja, Plejds kundundersökningar säger det, VD:n säger det, dessutom kommer Plejd både för Homey och Matter när det mognat.

Det är ju vad företaget självt säger. Har du bättre källor?

Bara för att du och några till i tråden tror något annat så ändrar det inte verkligheten. :)
Du kanske kan börja med att sluta med att påstå nu i flera inlägg att Homekit och Homey är samma sak innan du börjar skriva folk på näsan. Första gången tänkte jag att det var felskrivning men nu börjar man undra. Homey är grymt bra dock. Förövrigt tycker jag VDn gjorde ett rätt balanserat och trovärdigt intryck. Till skillnad mot hans Pellevin i tråden.
 
  • Gilla
djac
  • Laddar…
R
Nissens Nissens skrev:
Varför förklara för någon som inte bryr sig?
Så någon som ställt frågan "Min elektriker har rekommenderat Plejd, vad finns det för för- och nackdelar" bryr sig inte? För det är när dessa frågor ställts, och personer svarat med Plejds begräsningar som trådarna vaknat till liv och du kommer in och talar om att "ingen bryr sig".

Nissens Nissens skrev:
För övrigt verkar du inte bry dig om att du har fel, och har haft det länge. Plejds VD i länken några mess upp motsäger det mesta du påstått om Plejd, men inte bryr du dig…
Vad exakt har jag haft fel i? Här vore det klädsamt om du gav i.a.f. ett exempel. Vad Plejds VD säger i en video skiter jag faktiskt i. Han känns rätt partisk.

Nej jag har inte sett videon. Är det något speciellt du vill att jag ska bemöta så får du referera vad han säger.
 
  • Gilla
Patrik_Hed och 2 till
  • Laddar…
Nissens Nissens skrev:
Här i senare delen av videon ger Plejds VD lite perspektiv vad gäller Matter o Homey bl.a. Den bilden han har är typ 180 grader mot vad hahobbyisterna här i tråden tror sig veta.
[media]
Jag vet inte riktigt vad du specifikt syftar på. Men det är ju väldigt tydligt att Plejd satsar på folk som antingen inte bryr sig om funktioner och/eller har mycket pengar. Vill man har mer automation än astrour är man utlämnad till Homey till en kostnad av typ en miljard kronor. Någon egen drivkraft att utveckla stödet har de ju inte, utan allt sker pga tvång från kunderna.
 
  • Haha
Nissens
  • Laddar…
Ute vid grillen på altan och min smartplugg tände precis nu bordslampan mha Astrouret, trevligt tycker jag(y) …känner inget jättestort behov av att dimmra denna ute vid webern…
Fönster i tegelvägg, bord med lampa och växter inuti, skymning, gardiner, spegelbild av träd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
David Wallin
  • Laddar…
Roga1337 Roga1337 skrev:
Ute vid grillen på altan och min smartplugg tände precis nu bordslampan mha Astrouret, trevligt tycker jag(y) …känner inget jättestort behov av att dimmra denna ute vid webern…
[bild]
Här du en bordslampa i fönstret?! ;)(y)
 
  • Haha
MultiMan och 2 till
  • Laddar…
Roga1337 Roga1337 skrev:
Ute vid grillen på altan och min smartplugg tände precis nu bordslampan mha Astrouret, trevligt tycker jag(y) …känner inget jättestort behov av att dimmra denna ute vid webern…
[bild]
Smaken är som baken... Jag har dimbara lampor i nästan alla mina bords- och fönsterlampor och tycker att det är näst intill en nödvändighet.
 
  • Gilla
MultiMan och 1 till
  • Laddar…
Hahaha…jag definierar bordslampa som en armatur med fot och som ej står på golvet:D
…vänta måste vara autodimmring…för nu några sekunder senare så lyser den starkare utan att jag öppnat varken app eller widget;)
Skål, nu ska här ätas grillat(y):D
Fönster på tegelhus vid skymning, inuti: lampa, växter, gardin, spegling av träd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Haha
Nissens och 2 till
  • Laddar…
Sittställning
David Wallin David Wallin skrev:
Jag vet inte riktigt vad du specifikt syftar på. Men det är ju väldigt tydligt att Plejd satsar på folk som antingen inte bryr sig om funktioner och/eller har mycket pengar. Vill man har mer automation än astrour är man utlämnad till Homey till en kostnad av typ en miljard kronor. Någon egen drivkraft att utveckla stödet har de ju inte, utan allt sker pga tvång från kunderna.
Jag tror man kan säga "vanligt folk" också. För alla andra är högutbildade och vill ha "äkta" hem automation....
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.