Mathildatiger Mathildatiger skrev:
Titta, ramslöken tittar upp!
Jag fick lökar förra året som jag petade ner under aroniahäcken. Kul att de iaf klarat vintern, hoppas nu de sprider sig också.
[bild]
Dom kommer nog sprida sig hejvilt.. men gott är det
 
V Villa1949 skrev:
Dom kommer nog sprida sig hejvilt.. men gott är det
De står på ett ställe där de gärna får sprida sig vilt. :D
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
C
Snigla Snigla skrev:
Men jag har ingen aning om hur tjockt de läser av... men 10 cm ner är ju en bit iaf!
Vi har slingan i PEM-slang där den passerar över vägen. Funkar perfekt. Tror max djup är 20 cm för Automower om jag minns rätt.
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Igår kom det hit två killar som tog ned fyra björkar på en förmiddag. Igår och idag och nog några dagar till framöver arbetar jag på att ta hand om både ved och ris.
Nedhuggna trädstammar framför hus, mossbelagd mark, fällt träd, vedkapning, overskyed väder.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Trädgård, vedskjul, grönt presenningstäckt objekt, skottkärra, sten, hus med svart tak, tallar, molnig himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
4774 och 4 till
  • Laddar…
I full fart med att gräva ut grunden för ett blivande växthus/orangeri modell större. Gjorde misstaget att överslagsräkna och kom fram till att det är ca 50 ton som behöver grävas bort, eller 2 000 spadtag à 25 kg... :crysmile::cool:

Ett tält på träplattform, uppgrävd jord, trädgårdsredskap, träbänkar, gräsmatta och träd i bakgrunden. Cloudy sky.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Wow
Appendix och 5 till
  • Laddar…
A arkTecko skrev:
I full fart med att gräva ut grunden för ett blivande växthus/orangeri modell större. Gjorde misstaget att överslagsräkna och kom fram till att det är ca 50 ton som behöver grävas bort, eller 2 000 spadtag à 25 kg... :crysmile::cool:

[bild]
Ändå stöddigt att ta 25kg i ett spadtag.
 
  • Gilla
Dublin och 4 till
  • Laddar…
A atomlab skrev:
Ändå stöddigt att ta 25kg i ett spadtag.
Det är lite som minecraft. Lerig jord i perfekt fuktighet. Kommer upp som perfekta 10-liters jordkuber. (y)

Spade står i jord, skottkärra med gräs, grävd upplöjd mark, utomhus trädgårdsarbete.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FreQa och 5 till
  • Laddar…
A arkTecko skrev:
Det är lite som minecraft. Lerig jord i perfekt fuktighet. Kommer upp som perfekta 10-liters jordkuber. (y)

[bild]
Ja du har ju lite o göra en stund iaf.. :cool:
 
  • Gilla
  • Haha
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Fadai
Rensade ogräs i ett av grönsakslanden och fann lite palsternackor. Blev till att plocka purjo i växthuset och dagens rätt: Potatis- och purjolökssoppa. Perfekt!
En rotfrukt och gräslök i en vävd korg. Jorden på rotfrukten indikerar färsk skörd.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Dublin och 10 till
  • Laddar…
A arkTecko skrev:
I full fart med att gräva ut grunden för ett blivande växthus/orangeri modell större. Gjorde misstaget att överslagsräkna och kom fram till att det är ca 50 ton som behöver grävas bort, eller 2 000 spadtag à 25 kg... :crysmile::cool:

[bild]
Hur stort? Jag grävde ut för ett på 10m2 och ca 70 cm djupt. Det var jobbigt och det sista grävdes med ren envishet för både kropp och själ var slut.
 
Städat växthuset inför odlingssäsongen. Till i år hade jag köpt en skurborste med vattenanslutning, mycket smidigare än levang och diskborste. Sprutade på såpvatten med tryckspruta och skrubbade av med borsten.
Golvet skurades med linoljesåpa.
Skönt med.vår igen efter en lång vinter.
Ett växthus med trägolv och aluminiumramar på en solig dag med blå himmel; träd och ett hus i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trädgård med växthus, grill, utemöbler, leksaker och rött hus på en solig dag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Trädäck under underhåll, vattenslang, hink, borste, rengöringsmedel, soligt, växthusstruktur, skuggor, gräs i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Växthus med öppna dörrar, utemöbler, trädgårdsredskap, grusgång, landsbygd, tidig kvällssol.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ett växthus med inredning för umgänge, trädgårdsmöbler, beläget i en hemträdgård, med skog i bakgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
4774 och 8 till
  • Laddar…
Hennke85 Hennke85 skrev:
Hur stort? Jag grävde ut för ett på 10m2 och ca 70 cm djupt. Det var jobbigt och det sista grävdes med ren envishet för både kropp och själ var slut.
11.5×4.2 meter. Kommer dock inte att gräva ut så djupt. Ca 25 cm under golvet, och 40-50 under grundmuren, kanske lite mindre där marknivån är lägre. Sen blir det lite makadam, igjutna sulblock och ett lager lättklinkerblock. Tegelmur ovanpå.

Är kanske dags för en projekttråd... :thinking:
 
  • Gilla
4774 och 2 till
  • Laddar…
Vi har trimmat bort lite högt, torrt gräs, kvarnat pinnar (3 kärror med träflis), rensat rabatter och lite annat gött.
 
kashieda kashieda skrev:
Vi har trimmat bort lite högt, torrt gräs, kvarnat pinnar (3 kärror med träflis), rensat rabatter och lite annat gött.
Det somnar man bra på(y)
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
Vi har klippt häcken och städat i rabatterna.
Samt suttit på altanen i solen. :cool:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.