V Vardagsrum skrev:
I måndags körde jag dit för att köpa mjölk, men då hade de någon form av trädgårdsvecka, så det följde med en elektrisk jordfräs hem också.
Har du provat jordfräsen, är den bra?
Jag såg en på Lidl idag, men vågade inte slå till.
 
C
@Dilato
Kolla youtube, själv brukar jag titta på minst 3 videos av en produkt. Jula har en också och en del säger att det går lättare att dra dem baklänges men det märker man vad som funkar bäst (lite som i videon)

 
Redigerat:
  • Gilla
Dilato
  • Laddar…
Den verkar ju funka på sand, i alla fall.

Jag skulle vilja se hur den klarar kompakt lera...
 
  • Haha
  • Gilla
Dowser4711 och 2 till
  • Laddar…
Köpte stålborst-"koppen" för vinkelslip som finns nu, den kan inte rekommenderas..
Sned och grymt obalanserad...
 
  • Ledsen
  • Gilla
Fario och 1 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Har du provat jordfräsen, är den bra?
Jag såg en på Lidl idag, men vågade inte slå till.
Har inte provat den än, men kompakt lerjord finns det gott om här, så jag återkommer! ;)
 
  • Gilla
Malsike och 1 till
  • Laddar…
C
Här har vi lerjord (ej blöt) enligt videoskaparen. Jag har bara spolat igenom videon snabbt men notera att han vänt på bladen och fått mycket bättre resultat.

 
Redigerat:
  • Gilla
Dowser4711
  • Laddar…
En annan som också vänt bladen
 
Var jordfräsen förra veckan eller? Pris? Kanske värt att köra förbi o se om den finns kvar
 
  • Gilla
Wawomm
  • Laddar…
Mkt spännande nästa vecka...
jag kan notera 20V motorsågen, den HÖJER dom 100kr mot denna veckan (iaf i min butik, som har ett lager på säkert 20st stående), mest lockande för egen del får bli pumpen för regntunnor 20V, nuvarende lösning är ju självfall eller 800w 230v lösning när detta är möjligt....
och fler andra...

man får hoppas mjölken är billig nästa vecka..
 
  • Gilla
Exostor
  • Laddar…
O olofh skrev:
Var jordfräsen förra veckan eller? Pris? Kanske värt att köra förbi o se om den finns kvar
Nej det var ett gammalt erbjudande 27 Feb till och med 5 Mar, 1499 kronor men Lidl västra hamnen (Turning Torso) hade en kvar.
Jag har nu den här hemma och blir premiärkörning i morgon.

Off-topic, denna butik är ofta billigare än andra Lidl.
Veckans reklambladserbjudande på Rydbergs Skagenröra 400 gram var 34,90 men i denna butik var priset 29,90.
Förra veckan röda vindruvor 20 kronor, andra Lidl tog 26? för samma.
 
Redigerat:
C
M MagicFingers skrev:
man får hoppas mjölken är billig nästa vecka..
Vertygskampanjerna är en sak.
Men med långvariga varubrister, skenande priser och dalande kvalitet har man haft anledning att sprida ut sina inköp mer över ortens butiker och kika lite extra på prislapparna. Och det har slagit mig att Lidl inte nödvändigtvis alls är billiga som matbutik jämfört med "premiumbutiken" ICA Maxi, trots sin "lågprisimage".
 
  • Gilla
Niood och 1 till
  • Laddar…
C cpalm skrev:
Och det har slagit mig att Lidl inte nödvändigtvis alls är billiga som matbutik jämfört med "premiumbutiken" ICA Maxi, trots sin "lågprisimage"
Helt rätt, det finns många varor på Lidl som är lika dyra eller ändå dyrare än "vanliga" matbutiker.
Varje måndag läser jag veckans erbjudanden på Willys, Ica, Coop & Lidl och handlar där det är billigast.
Man får vara Pluskund på Willys & Lidl, stammis hos Ica och Coopmedlem för att maximera erbjudandena.
Sedan betalas ALLT! med COOP medmerakortet så blir det bra återbäring.
 
  • Gilla
Kjell_G och 1 till
  • Laddar…
D Dilato skrev:
Helt rätt, det finns många varor på Lidl som är lika dyra eller ändå dyrare än "vanliga" matbutiker.
Varje måndag läser jag veckans erbjudanden på Willys, Ica, Coop & Lidl och handlar där det är billigast.
Man får vara Pluskund på Willys & Lidl, stammis hos Ica och Coopmedlem för att maximera erbjudandena.
Sedan betalas ALLT! med COOP medmerakortet så blir det bra återbäring.
Gör likadant, läser ett antal olika reklamblad, samt använder matpriskollen. Utöver det, så har olika butiker olika saker som de är billiga på. Ett ICA kan ha ett parti valnötter som är billigt i flera veckor, ett annat ICA billig kokosolja i ett par veckor osv. Lidl var billigare än många butiker på mycket i början av inflationen, men nu tycker jag de höjt priserna ganska mycket gentemot andra. Härikring är dock faktiskt mjölk en sådan sak som till ordinarie pris är billigast på Lidl, om man köper deras eget märke. Har dock någon annan nedsatt pris, så är det oftast billigast där.
 
  • Gilla
Lande och 1 till
  • Laddar…
  • Gilla
Emil.P och 2 till
  • Laddar…
Har du testat jordfräsen nu i helgen?
Hur var den?



D Dilato skrev:
Nej det var ett gammalt erbjudande 27 Feb till och med 5 Mar, 1499 kronor men Lidl västra hamnen (Turning Torso) hade en kvar.
Jag har nu den här hemma och blir premiärkörning i morgon.

Off-topic, denna butik är ofta billigare än andra Lidl.
Veckans reklambladserbjudande på Rydbergs Skagenröra 400 gram var 34,90 men i denna butik var priset 29,90.
Förra veckan röda vindruvor 20 kronor, andra Lidl tog 26? för samma.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.