Hej, har en duschblandare som börjat droppa, tänker göra ett försök att hitta reservdel och laga. Någon som känner igen blandaren på bilden? Verkar stå PS eller sd (?) på kallvattenvredet.
Den droppar antingen i taksilen eller handdsuschen, beroende på vilket läge den står i.
Mange tack!
Den droppar antingen i taksilen eller handdsuschen, beroende på vilket läge den står i.
Mange tack!
Tycker det ser ut som Svedbergs romantica
https://www.svedbergs.se/produkter/webbshop/reservdelar-blandare/duschbatteri-romantica-reservdelar/
https://www.svedbergs.se/produkter/webbshop/reservdelar-blandare/duschbatteri-romantica-reservdelar/
Ah, du är en klippa! Tusen tack för hjälpen!
Vill inte vara en glädjedödare men jag är inte helt säker på att det är Svedbergs, kan ju i och för sig vara en gammal variant men om jag var du så skulle jag dra iväg en bild till dom och fråga innan du beställer delarT tomhedstrom skrev:
Varför inte bara stänga av vattnet, ta av överfallen och se efter vad för krankägla som sitter i?
Kan ju vara någon standardvariant som finns lite härochdär?
Kan ju vara någon standardvariant som finns lite härochdär?
ullberg
Verktygstokig
· Stockholm
· 3 890 inlägg
ullberg
Verktygstokig
- Stockholm
- 3 890 inlägg
Jag är omvänt ganska säker på att det är en Svedbergs då det är deras logo på vredet, låt vara vad jag tror är en gammal sådan. Sen är det väl ändå bra att kolla om det tidigare varit ”vanliga” krankäglor och inte de keramiska insatser som länken ovan verkar göra gällande, endera genom att kontakta eller att stänga av vattnet och öppna upp..S0MMER skrev:
Har tidigare sålt Svedbergs produkter men kunde inte minnas att jag sett den loggan, men du har faktiskt rätt, hittade den på en gammal katalog.ullberg skrev:Jag är omvänt ganska säker på att det är en Svedbergs då det är deras logo på vredet, låt vara vad jag tror är en gammal sådan. Sen är det väl ändå bra att kolla om det tidigare varit ”vanliga” krankäglor och inte de keramiska insatser som länken ovan verkar göra gällande, endera genom att kontakta eller att stänga av vattnet och öppna upp..